hey deb, Je moet lekker doen wat jij prettig vind. Ik heb (zoals je weet) een zeer ondernemend ventje.. en met hem is het dan ook niet te doen om veel thuis te blijven, dan word ik best wel eens gek van hem! Ik ga bijna iedere week naar ballorig, collin gaat daar helemaal los, klimmen klauteren rennen in de ballenbak, op t springkussen, en slaapt daarna HEERLIJK! En ik kan gewoon rustig koppie thee drinken, hij vermaakt zich prima. en ga elke middag een heel stuk wandelen met de hond, langs de spoorbaan en dan treintjes kijken (vind collin helemaal t einde) Ook ga ik iedere week naar de kinderboerderij, soms wel meerdere keren. Of ik ga naar boerderij t geertje (is een geitenhouderij, ben ik sowieso 30 min onderweg) Ik ga ook regelmatig zomaar een stuk fietsen, en dan langs wat weilanden met koetjes en ergens een ijsje eten saampjes.. T verschilt natuurlijk ook wel dat ik 7 dagen per week fulltime met collin ben nu he.. straks gaat hij weer 3 dagen naar de gastouder en dan doe ik andere dingen met hem, en minder dan nu, want nu moet ik hem 7 dagen bezig houden (en hij mij )
Voor zo'n kleintje is de kinderboerderij bij jullie in de buurt net zo'n avontuur als naar Nemo of Ballorig hoor... ze zien het verschil echt nog niet op deze leeftijd. Ik doe dat soort 'grote' uitstapjes ook allemaal nog niet, want a. hij slaapt nog lang overdag, b. hij herinnert het zich toch niet als hij groot is, en c. hij kan nog niet lopen. De speeltuin vindt hij nog helemaal niet leuk, zwemmen doen we eigenlijk ook niet, alleen wandelen/kinderboerderij/op visite/fietsen. Dat vindt hij geweldig. En deze vakantie gaan we dan een keertje naar de dierentuin met hem. Ik heb ook het idee dat hij het vaak veel gezelliger vindt om gewoon lekker thuis of in de tuin te spelen. Als papa en mama er maar allebei zijn en hem volop aandacht geven, dan is hij ultravrolijk. Dus laat je schoonvader maar lekker kletsen, is mijn advies
whahahah zit ook beetje terug te lezen maar lijkt net of je op 1 dagdeel gaat zwemmen,kinderboerderij speeltuin en park gaat en dat leek me nogal veel voor een middagje
ik ga ook niet echt naar zulk soort dingen hoor. en al zeker niet een paar keer per week.dat vind ik meer voor als ze een jaar of 2 en half 3 worden. nu hebben ze nog niet veel aan ballorig en speeltuinen. ze hebben veel meer aan lekker zelf leren spelen ( hoeveel kinderen kunnen dat amper tot helemaal niet ) en een beetje aankeuvelen met mama. af en toe lekker naar buiten en naar de stad ofzo en een keertje zwemmen of desnoods babygym een keer op visite en naar opa en oma, op tijd een dutje doen en een hapje eten en dan is de dag al wel weer om. en veel meer gebeurd hier ook niet hoor. ik vind dat gesleep met zulke kleintjes helemaal nog niet nodig. straks gaan ze naar de chreche en dan komen ze ook met kindjes samen.
Ons zoontje is bijna 16 maanden en loopt al goed. Wij gaan bij mooi weer elke dag wel of een stukje fietsen, of met zijn duwfietsje lopen en kijken naar de bussen en auto's wat hij helemaal het einde vindt. Zelf buiten wandelen vindt hij nog leuker. Soms als hij moe is en het nog geen bedtijd is lekker in de kinderwagen wandelen door het park of een boodschapje doen. Op visite gaan of visite ontvangen. Hier om de hoek is wel een speeltuintje, maar dat kijkt hij nog helemaal niet naar om rondlopen vindt hij veel leuker. Een week of 6 geleden ben ik een keer naar het speelparadijs geweest maar ik vond hem daar nog te klein voor. Zou het met slecht weer wel een keertje kunnen proberen. Ook de kinderboerderij en zwemmen zijn hier favoriet en doen we 1 á 2 keer in de 2 weken. Ik vind dat je genoeg doet hoor met je kindje
Ballorig ken ik niet, maar onze meid van 17 maanden is toch echt wel gek op speeltuinen. Ze vraagt echt of ze op de 'wipwap', glijbaan of schommel mag.
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen. Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met mijn dochter (net 1 jaar) in een speeltuin moet. Ze kan nog niet zelf lopen en ik denk dat veel dingen dan pas leuk worden en goed te doen zijn. Onze dochter vermaakt zich ook prima in een badje in de achtertuin, maar natuurlijk gaan we ook wel lekker een stuk lopen, boodschapjes doen, fietsen, etc.
Je weet wel een beetje hoe Finn is...dus je kan wel raden We doen bijna elke dag wel wat....maar echt niet elke week ofzo naar de dierentuin e.d. Meer dingen als naar het park ofzo... Hier in het park staan hertjes en zijn heeeeeeeeeeel veel eendjes, ganzen en zwanen...dus gaan we die allemaal voeren. We lopenook regelmatig met de hond. Ik ga nu met dit lekkere weer elke dag een stukje fietsen..daar wordt Finn heel erg rustig van namelijk...dus dat doe ik meestal na het eten. Maar zulke dingen dus. Tuurlijk gaan we ook wel eens naar Blijdorp of de Efteling...maar echt niet elke maand (daar heb ik geeneens geld voor ) Finn kan in de speeltuin in het park ook heel goed zn energie kwijt...daarvoor hoeft ie niet naar zo'n speelland. Vandaag naar de camping van mn schoonouders geweest...ook daar leeft ie zich helemaal uit en het kost niets extra's! Denk ook niet dat hij zelf echt het verschil zou merken tussen de dierentuin en het park. (Maar mama houdt veel van de dierentuin...dus ja ) Wat iemand zei...een badje in de tuin doet het goed! En gisteren is ie helemaal los gegaan met de tuinslang! Hahaha! Hij vermaakt zich op die manier wel hoor! En we gaan ook 1 keer per week naar de stad..boodschappen doen e.d. En even wat drinken ofzo....vind ie ook leuk (als ie zelf ook wat krijgt )
Wij gaan lopend naar de winkel en dan gaat hij vaak in de driewieler vind hij heel leuk. Op de fiets vermaakt hij zich ook prima. We gaan meestal 1 keer in de week op de fiets naar de stad. Nu in de vakantie gaan we vaker ergens heen, maar normaal gesproken niet cker niet elke week. Danian houdt er ook van om buiten te zijn. In het zwembadje in de tuin vind hij het ook leuk, maar dan moet het natuurlijk wel lekker weer zijn. Vandaag gaan we naar het sprookjesbos. We willen nog een keer naar een kinderboerderij/speeltuin, naar ballorig en naar plopsaland in Coevorden. Misschien ook nog wel een keer zwemmen. We hebben nog dik 2 weken, dus we kunnen het mooi verdelen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en wat je kleine leuk vind dat is ook bij ieder kind anders.
Hier ook niet veel bijzonders, we komen wel iedere dag buiten. Stukje wandelen of fietsen. Onderweg even stoppen bij een speeltuintje zodat ze lekker kan kruipen/lopen/kijken. Even naar de supermarkt, winkelen of ergens op visite. Kinderboerderij is hier nog geen succes, ze wil dan uit de kinderwagen en kruipen, maar dat is zo smerig in die poep . Het meest gelukkig maak ik haar om met mooi weer naar een strandje te gaan. Zand, water, zon en mijn kind is helemaal happy Zolang Emma lekker in haar vel zit doe je het prima!
Milan is 15 maanden en we doen hier niet zo veel hoor. Op de dag dat ik vrij heb gaan we boodschappen doen of op visite of met de hond wandelen, maar verder niks bijzonders. Moet wel zeggen dat milan best veel slaap, dus veel tijd hebben we niet!!
wij gaan altijd 1x per dag zoiezo naar buiten,( hier op het speeltuintje,of het grasveld,of naar de eendjes) verder wil ik ook weleens een keer naar de kinderboerderij gaan. in het weekend gaan we weleens lekker naar het bos,speeltuin,enzz maar verder vind ik dat zwemmen,prekparken,en grote uitjes zeg maar een beetje speciaal moeten blijven. dus niet dat het iets gewoons word wat we iedere week al doen. verder werk ik ook 3 dagen en als ik naar een dierentuin wil ofzo moet ik toch al gauw een uur rijden
Mijn vriend is geen binnenzitter en gaat dus op de dagen dat hij vrij is met de kleine naar buiten, maar hij heeft dan de auto in bezit. Als ik vrij ben heb ik geen auto, die neemt mijn vriend mee (werk). Ik ben wel een binnenzitter, maar mijn meisje is geen binnenzitter, merk ik. We gaan dan even boodschappen doen samen...of even wandelen in de buggy (ze loopt nog niet), ik laat haar lekker kruipen in het zand voor mijn huis of op een speelpleintje in de buurt... of we nemen de bus naar oma of winkelcentrum. Maar ze heeft nu gewoon een leeftijd waarop ze alles wilt ontdekken, maar nog niet veel kan.. niet lopen enzo. Dat maakt het soms moeilijk om een leuk uitstapje te verzinnen. A.s. maandag gaan we naar Artis of een ander park! Ze is dan jarig en we gaan dan lekker een dagje weg! Als papa zijn petje opzet of ik mijn tas pak dan wordt ze he-le-maal enthousiast, ze weet dat we dan weggaan, hahahaa. En soms vind ik het wel zielig als ze de hele dag binnen zit, hoor... Hebben jullie dat ook?? Wéér datzelfde speelgoed.... wéér diezelfde DVD's.... wéér dezelfde spulletjes uit de kasten graaien. ik ga morgen maar eens de buurt verkennen met haar!!! Wie weet komen we nog leuke dingen tegen hier.
Hier gaat mijn kleine naar het kdv. Gisteren zijn we toevallig naar kidz playground geweest (net zo iets als balorig). Ik dacht altijd dat ze daar nog te jong voor was, mijn stiefzoon van 3 was ook mee. Die vond alles supergeweldig. Maar ook mijn dochter was er helemaal weg van! Met de loopauto's spelen, ballenbak, glijbaantje, springkussentje. Alles wel samen met mij of in mijn bijzijn en een speciaal peuterhoekje tot 4 jaar. Helemaal super. Ze loopt overigens nog niet zelf.. daarna wordt het natuurlijk nog veel leuker.
mijn zoontje slaapt ook nog 2x 1-2 uur per dag. dus het is al lastig om erom heen te plannen. ik probeer er iedere dag met hem uit te gaan. fietsen of wandelen. combineer ik meestal met boodschappen doen. als het warm is doe ik hem ook niet altijd in het zwembadje. hij vermaakt zich er nog geen kwartier in en al dat gedoe van afdrogen en aankleden enzo maar hij vermaakt zich prima hier hoor, met zijn speelgoed. ik probeer speelgoed altijd af te wisselen. steeds een tijdje dezelfde dingen en dan wisselen voor andere. naar het strand of het zwembad zie ik ook nog niet zitten. hij wil overal heen kruipen en stopt alles in zijn mond. lijkt me lastig om hem uit de zon te houden. en zo lang houdt hij dat ook niet vol. als hij 2 uur wakker is wil hij weer slapen. en wij hebben niet zo'n makkelijk kind die lekker op een kleedje slaapt. nee, ik denk dat het volgend jaar een stuk leuker en makkelijker wordt om uitstapjes te maken. ze lopen, hoeven niet meer zo veel te slapen en snappen er ook veel meer van.
Gijs gaat 2 ochtenden naar een KDV.. Verder doen we eigenlijk weinig samen... Ja hier op t eigen erf.. We zijn 2 weken geleden met de zwangerschapgym-dames van vorig jaar naar Ballorig geweest.. Mwa.. zou weer kunnen.. kinderboerderij hebben we nog niet bezocht, niet gezwommen.. Af en toe samen een boodschap doen en we zijn al 1 keer wezen fietsen.. Ik vind t zelf thuis ook prima en Gijs vermaakt zich hier wel.. alleen maar ook samen..
speeltuin en kinderboerij minimaal 1x per week. rondje door de wijk fietsen ook minimaal 1x per week. nando gaat dan in zijn cars duwfiets en alicia fiets op der eigen fiets. verder tja dingen als pretparken etc ligt er maar net aan of we dat kunnen missen. denk 4x per jaar dat we dagje efteling doen of dierentuin. zwembad met dit weer 1x per maand toch wel en neem dan elke keer 1 kindje mee of we gaan als gezin. als nando wil wandelen klimt hij in de buggy en probeerd zijn riempje dicht te maken. als hij dan zit zegt hij dagdag haha. dan weet ik van o we gaan even een stukje wandelen en dat vind hij al erg leuk om te doen. alicia fiets dan lekker mee en is er ook even uit ga elke dag minimaal half uurtje even naar buiten met de kids