hoe vaak eten jullie aardappels?

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimuutje

Mimuutje Actief lid

9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Gekookte aardappelen eten wij hier zelden, wel vaak gebakken aardappeltjes of krieltjes en anders iets met puree.
    We eten liever pasta en rijst gerechten.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    1x per week gebakken, gepoft oid, 1x per maand hooguit gekookt.
    Wij eten bijna altijd pasta of rijst

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nu ik zwanger ben bijna niet , wel nieuwe aardappeltjes of gebakken .
    Ik vind ze echt niet lekker haha

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die mensen zijn niet goed snik.. Het grootste deel van de wereld eet echt geen 5 keer per week aardappels, veel zelfs helemaal niet.

Wanneer wij 1 keer per week aardappels eten is dat veel, en dan is het in frietvorm of krieltjes.

Aardappels vlees en groenten vind ik niet te eten en ken wel tal van gezondere gerechten zonder dit saaie trio.

En vraag me af of aardappels groenten en vlees echt ubergezond is, vaak is de groenten zowat doodgekookt.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.675
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    2x in de week,groente elke dag.ben van huis uit gewend om rijst te eten.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

here the same.

wat eten jullie vaak/veel aardappelen zeg

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    3 per week, het is trouwens helemaal NIET gezonder om elke dag aardappels te eten hoor variatie is gezonder, bruine rijst, volkoren pasta's is een hele goede en gezonde aanvulling op je normale eten, aardappels zijn eigenlijk helemaal niet zo nodig in je voeding (in elk geval niet zo veel als er in NL gegeten word!)

Dus maak je niet gerust, variëren is juist veel gezonder!!

8. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Hier 3-4 keer per week

9. Only me

Only me Niet meer actief

ongeveer 4 x in de week

10. 1234

1234 Niet meer actief

1 á 2x per week. En meestal wel 1x in de week gebakken aardappels of aardappelpuree. Voor de rest rijst, pasta, etc....

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

blij dat het normaal is dat we maar 3 hooguit 4x aardappels eten. Nou lees ik dat verscheidene veel rijst eten, maar wat maak je dan allemaal met rijst? En word je er niet dik van dan?

12. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Wij eten meestal 3x per week aardappels (met groente)
    Verder pasta, rijst of wat ongezonders zoals pizza, patat etc.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je word dikker van aardappels dan van rijst hoor ;)

Wij doen vaak wokgroentes erdoor en kipfilet evt wat ketjap erbij, of chicken tonight achtige dingen.

14. 1234

1234 Niet meer actief

Idd, van aardappels word je ook dik, daar zitten heel veel calorieen in.

Of je van rijst dik word, dat hangt er vanaf wat je maakt natuurlijk. Iets met heel veel calorierijke saus zal meer met je doen dan bijvoorbeeld nasi waar groenten doorheen zitten.

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

ja oke rijst is niet zo dikmakend, maar pasta wel toch? Tenminste de meeste sauzen die er overheen gaan wel....Misschien dat ik eens wat meer recepten met rijst moet gaan zoeken, ben gek op nasi maar omdat 2x in de week ofzo te eten hoeft nu ook weer niet........

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier ook meestal 3/4 keer per week. Vind ik echt wel genoeg dan komen ze mijn neus uit. Verder doen wij pasta, friet en bami.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij eten bijna nooit gekookte aardappels met groente en vlees op de traditionele manier. Wel eten we veel ovenschotels met aardappels, groente en vlees erin. Ook gebakken aardappeltjes of aardappels uit de oven, aardappelpuree en in de winter vaak stamppot. Dus we krijgen wel aardappels binnen, alleen op een andere manier.

Verder eten we regelmatig pasta: tagliatelle, macaroni, spaghetti, penne. Rijst op allerlei verschillende manieren met groente en vlees. Bami en nasi, een enkele keer pizza en regelmatig patat.

Ik denk dat elke dag traditioneel gekookte aardappels met groente en vlees niks gezonder is dan de manier waarop wij het eten. Zolang je het maar niet vervangt door meerdere keren in de week friet, pizza, enz.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Pasta is ook net als aardappels.
    Het ligt eraan hoe/wat je erbij eet.
    Wij eten bv bij heel veel groentes pasta maar niet perse met een dikmakende saus.
    Bv pasta met geroerbakte spinazie of broccoli oid

19. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten niet heel veel aardappelen. Ik denk ongeveer 1x per week. Groente eten wij wel elke dag. Wanneer we pizza eten bij avond eten, dan eet ik altijd tussen de middag rauwkorst, om toch je groente binnen te krijgen.
    Verder eten wij veel pasta, rijst of gnocchi. Heerlijk. Het hoeft absoluut niet dikmakend te zijn hoor. Ik heb veel van mijn recepten van ah.nl en daar neem ik alleen de slank recepten. Genoeg keus. Vanavond lekkere ravioli met broccoli en tonijn. Jum!

20. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Ik maak vaak zelf een saus van heel veel groenten en dan nog een blikje tomatenblokjes. Dan is het nog vrij light.

Deel Deze Pagina