Wij eten 3 keer per week aardappels, waarvan 1x gebakken aardappels. Verder eten we pasta en rijst. Ik vind 2x per week gekookte aardappels echt wel meer dan genoeg. Wij houden wel van wat afwisseling, voordeel is nu ook dat mijn dochter allerlei soorten pasta en rijst net zo makkelijk mee eet als aardappels.
Wij eten voornamelijk rijst, en daar word je idd echt niet dik van. Hier voornamelijk Indische en Turkse gerechten.
Ik denk zo'n 3-4 keer per week aardappels. De rest: pasta, zilvervliesrijst, couscous, wraps. Wat een onzin dat aardappels gezonder zouden zijn dan bijvoorbeeld pasta of rijst.
Sinds ik zwanger ben heb ik echt massas veel zin in puree met veel peper in haha En wij eten veel groenten, maar dan gestoomd, zo blijven de vitamienen er in
Oh, en rijst eten we bijvoorbeeld met chili con carne, chicken tonight, nasi etc. Pasta met macaroni, spaghetti, pasta-ovenschotel, lasagne. Overigens zijn witte sauzen "dikmakers", rode sauzen zijn met minder calorieën.
Rijst eten we vaak met eigengemaakte tjap tjoy met veel verse groente, babi pangang, babi ketjap, vlees met een ander soort boemboe (Conimex). Daarbij altijd groente en vaak atjar en kroepoek.
als aardappel hooguit 2 of 3 keer per maand.. als verwerkt als puree vaker, gewoon als puree, of als bedekker van ovenschotels, verder veel pasta,rijst of mie
Ik eet nooooit gekookte aardappelen,vind het zo smerig! Mijn vriend eet wel graag aardappelen,groente en vlees dus voor hem maak ik het wel eens en als ik late dienst heb en hij niet, gaat hij bij z'n moeder eten die dan meestal ook Hollandse pot maakt. Ik eet liever gebakken aardappelen,frietjes,pasta,rijst of brood! Ik heb vandaag een late dienst en neem mee: Pilav met gekruide gehaktrolletjes,Marokkaans brood & tzatziki. Mijn vriend gaat bij z'n moeder gekookte aardappelen, witlof en zalm eten..
AVG eten we misschien 2x per maand, en dat is dan al veel. Maar aardappels eten we wel verwerkt in andere gerechten. Bv. Rösti, aardappelsalade, frietjes ergens bij (friet nooit als maaltijd met een snack ernaast) e.d. Als ik wel AVG kook dan zijn de groenten gestoomd. Het is idd heus niet gezonder om dit te eten dan iets anders, want in rijst en pasta kan je net zo goed groenten verwerken.
Hier ook vrijwel geen aardappels en al helemaal niet gekookt! Dat eten we in de winter hooguit een keer in de stampot ofzo, voor de rest vind ik aardappels echt niks aan! Met een beetje geluk haal ik het om 1 keer in de week iets van aardappels te eten, dat is dan uit de oven met rozemarijn enzo of gewoon lekker gebakken. Straks zijn er weer nieuwe aardappeltjes, die zijn opgebakken zoooo lekker!
hooguit 2 keer in de week en dan het liefst gebakken, meestal eten we pasta of rijst, dat soort dingen...
het zijn hier nogal zinnige eters dus echt wat anders kan ik ook niet maken. Moet zeggen dat ik ook niet een keukenprinses ben, misschien eens tijd voor kookles. Leer ik misschien eens wat anders te maken en nog meer te varieren.
2 keer per week gekookt, en 1a2 keer gebakken(krieltjes bv.) Toen mn man en ik 3 jaar geleden samen gingen wonen hebben we t eerste jaar in totaal misschien 8 keer aardappelen gekookt. Kwam ook omdat bij ons beide thuis 5 keer per week aardappelen gekookt op tafel stonden. Blergh, kwam mn neus uit. Nu vind ik t wel erg lekker, maar vaker dan 2 keer per week gekookt? Nee dank je, maak je me ook niet gelukkig mee.....
2 keer gepofte aardappelen 1 keer gebakken aardappelen 1 keer aardappelen uit de oven 1 keer mie 1 keer pasta 1 keer makkelijk ( pannekoeken, friet, omelet, soep met brood)
Ik weet ook niet goed wat ik maken moet met rijst enzo hoor, (gelukkig dol op aardappel) dus als iemand ideeen heeft? Ik vind die groentepakketten echt niks aan, en de meeste sauzen ook niet. Dus wordt het met rijst altijd nasi of een keer met sateballetje en komkommer.
witte kool, spitskool,boontjes, broccoli, peultjes, prei alles van conimex. heerlijk! rendang, babi ketjap, atjar smoor, nasi, teriyaki en zo kan ik nog wel heel lang door
Het zijn allemaal mijn smaken niet, maar bedankt Groente bij de aardappels vind ik lekker, maar niet zon ratjetoe van alles, en dan zo hard, ik kook het lekker zacht.