hoe vaak eten jullie aardappels?

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien eens kijken op ah.nl en dan bij ingredient rijst invullen. Misschien staat daar iets bij wat je lekker vind?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij eten 1 keer in de week gekookte aardappels, en zo'n 2 keer krieltjes. Dat doe ik voor mijn man en dochter, ik zelf eet alleen groente en vlees. En de groente ook als groente en niet als zachte prut :D
    Verder pasta of rijst met kerrie of wat dan ook voor saus, met veeeeel gewokte groente :)
    En 1 keer in de week friet met snacks :)

volgens mij eten veel mensen alleen maar veel gekookte aardappels omdat dat goedkoop is..

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Met kip, rundvlees, vis, groente die je wel lekker vind,en anders een lekkere salade, met een woksaus,met een pot chicken tonight (10 div smaken) conimex boemboe mixen voor boontjes, voor div soorten vlees, enz enz.
    En het kan allemaal bij de rijst,je kan eindeloos varieren.

Neem eens een keer de tijd om het schap van de Conimex en de Honig uit te pluizen, en durf eens te varieren.

En ik bedoel t echt goed, maar je kan mij niet wijsmaken dat je van het
    bovenstaande HELEMAAL niks zou lusten. :) :)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Weet je wat ik ook super lekker vindt, rundergehakt rullen, spitskool in stukjes snijden, wokken, en dan een pot chicken tonight kerrie erover, met rijst, mmmmm :)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Ja dat denk ik ook. En dat is het ook natuurlijk.

Maar gister bijvoorbeeld zalm met Mie gegeten en dat is ook niet duur. De kinderen vonden het heerlijk.

Heel simpel:

Ui bakken
    Sperziebonen erbij doen
    Dat op smaak brengen met oestersaus, gemberpoeder, zout en peper.

Daar de stukken zalm opleggen met een beetje sesamzaad en sesamolie erover doen. Dat afdekken en laten stomen.

Mie apart koken en daarna serveren. Niet door elkaar maar los.

Makkelijk, goedkoop en lekker. Zalm kun je namelijk ook wel uit de diepvries kopen. De oestersaus kun je wel 3 a 4 keer mee. Sesamzaad ook erg lang en sesamolie ook wel 7 a 8 keer.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Maar hoe doen jullie die kip erbij dan, witte? Of met kruiden of een vleugel.. Ik houd alleen van die witte kip en dan eventueel wat kruiden zelf erop. Dan wordt het al snel smakeloos. Ik zal eens in dat schap kijken ;) Maar 9 van de 10 keer heb ik iets waarvan ik denk: nee. Dan eet ik er ook echt niet van :) en vis daar gruw ik van. Chicken zoetzuur lust ik wel kwa smaak maar al die grote stukken halfrauwe groente, brr.. Ik heb het een keer in de staafmixer gedaan, zag er onsmakelijk uit maar was wel lekkerder! Haha. En een keer kip met erwten/wortels, man wat een droge meuk.. Jammer want het is zo makkelijk als je een keer werkt ofzo.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Klinkt opzich goed maar dan zit je weer met die 'gewokte' kool.. Vindt dat zo vies.. Lekker koken kan ook of smaakt dat er niet bij?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha meis, wat eet jouw gezin dan? Zo te lezen heb je nogal wat te leren op eetgebied. Idd zulke dingetjes die Bosi aangeeft, heel lekker. Ik verzin zelf ook vaak allerlei pastasausen met verschillende groentes.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En die stukken gewokte groenten zijn echt veel gezonder als gekookt voedsel hoor :)

10. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik denk dat wij ook niet verder komen dan 3 keer per week,en dan is het vaak in de vorm van gebakken aardappels of verwerkt in een ovenschotel.Wij zijn ook meer voor rijstgerechten,pasta's en bv pannekoeken of wraps.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij Turken zijn ook dol op aardappelen :)

Het fijne ervan is dat je er zoveel mee kan dat het nooit saai wordt..
    Stamppot, stoofschotel, gekookt, gebakken, gepoft, puree...

jam jam....ben er gek op!!

hier echt wel 5x per week.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klinkt goed, ga ik opschrijven!!!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

misschien heel klein snijden en dan wokken? Gekookt lijkt het mij niet te eten!

14. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Gonnie, ik vraag me echt af wat jullie normaal eten. Gepureerde groenten ofzo? Ik vind het juist zonde om zulke mooie kool te koken. Juist een beetje knapperigheid ( en nee, dat is niet rauw) erin maakt het lekker.
    Het is maar duidelijk: smaken verschillen.

15. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Bij ons is dat heel erg verschillend. Kook in de zomer minder dan bbq we meer. Maar meestal toch wel 4 dagen in de week.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, vanavond lekker andijviestamppot met rundervink :)

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    meestal 2 of 3 keer in de week. Eten ook veel rijst of mie en pasta.

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Ik kook nooit aardappels ;) We eten ze wel eens gebakken of uit de oven of pofaardappelen. In de winter sporadisch in een stamppot.

En als we eens bij onze ouders eten, en dan vind ik het eigenlijk best wel lekker, maar ik haat aardappel/vlees/groente koken.

Hier dus rijst, pasta, salades, nog meer rijst, wraps en dat soort dingen. Hoeft echt niet ongezond te zijn hoor!

Ow wacht ik vergat de roti, dán kook ik wel aardappels!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Zelden :) althans niet in gekookte vorm dan. Ik vind gekookte aardappels echt niet te eten, dus bij ons is het altijd een variatie van aardappel (partjes, gebakken, frietjes, pomme duchesse etc.), af en toe een gepofte variant, aardappel anders of pasta. Af en toe rijst want daar is mijn man niet gek op. Heel af en toe doe ik wel gekookte aardappels, maar enkel voor mijn man. Ik eet dan alleen maar groente en vlees.

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wij eten dus gekookte aardappels en gekookte groenten :) Heus geen puree hoor ze zijn nog redelijk hard van structuur. Maar de meeste andere dingen vind ik gewoon minder/niet lekker.

Deel Deze Pagina