hoe vaak eten jullie aardappels?

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ongeveer een keer of vijf per week. Met steeds wisselende groenten en een stukje vegaburger of vlees. En jus! Geen aardappel zonder jus. Mijn kinderen zijn er gek op, das eigenlijk wel de hoofdreden. Zelf zou ik wel wat vaker spaghetti oid willen eten maar dat gaat er nooit zo goed in als aardappels dus om enige strijd te voorkomen... Verder dus wel één tot twee keer per week rijst met groente en kip bijvoorbeeld. Soms een keer makkelijk met soep en een broodje en eens per twee weken ongeveer een pizza/chinees of tegenwoordig ook wel eens een patatje. Dat laatste vind mijn zoontje niet altijd even lekker dus vermijd ik soms ook een beetje.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik denk 1 of 2x in de week. Wij vinden aardappel beide niet lekker.

Ik bak ze liever of pof ze. Gekookt is echt zeldzaam.
    Wij eten meer rijst, pasta of couscous.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    1 a 2 echt hoooogstens 3 keer in de week, gebakken, gekookt, gepoft .. verder rijst,couscous of pasta of iets van taco's

wij proberen elke dag iets anders te eten dus niet 2dagen achter elkaar aardappelen of pasta

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    gekookt 1x per half jaar ofzo.
    Maar in de winter wel veel vaker.

Gebakken eten we het vaker.

maar wij eten meer pasta , rijst , couscous , salades etc.

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    4 á 5 keer per week.

Waarvan meestal 4 keer gekookt, lekker!

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wij eten 1x per week een keer pasta of iets vets o.a. broodje hamburger of een keer frietjes. Voor de rest altijd een prakje groente en aardappelen een beetje. Ik ben gek op groente yummie!

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij eten ongeveer 1x in de week gekookte aardappels, in de winter vaak wel aardappelpuree maar nu eigenlijk ook niet.
    en verder zon 4x verschillende soorten gebakken aardappels, dan weer krieltjes, dan weer rosti etc ;)
    De overige dagen eten we rijst, spaghetti, of iets makkelijks :)

8. mroos

mroos Niet meer actief

In de winter eten we denk ik 1 a 2 keer per week gekookte aardappels, in de zomer vrijwel nooit.

Ik gebruik wel regelmatig gekookte krieltjes voor in een ovenschotel, en we eten ook weleens gebakken aardappels. Ik denk zo'n 2 keer per week 'iets' met aardappel.

Verder eten we pasta, rijst, hartige taart(met ei en groenten dus), soep, oid.

1 keer per week eten we 'ongezond'; pizza, patat, broodje worst, broodje hambruger, etc.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    1-2x in de week, bij hoge uitzondering 3x per week...
    manlief is niet zo van de aardappels, is meer van de rijst pasta enz

10. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    3-4 x per week zeker wel

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gekookt echt nooit! Vind het zo smerig.
    Vroeger aten we het 4-5 x per week en heb er echt een trauma aan overgehouden :D ;)

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wij eten denk ik 1 a 2 keer per week aardappelen. Maar dan idd niet gekookt. Meestal bak ik ze of doe ik ze in de oven met lekkere kruiden en in schil, dan vind ik het erg lekker!
    Mijn man is er niet heel gek op dus daarom 1 a 2 keer.
    Verder eet ik ook wel gewoon vlees met groente en dan pasta. Meestal doe ik dan wat kruiden door de pasta of een sausje, maar dan niet de echte mixen voor pasta maar zo'n zakje saus voor groente ( roomsaus, lente ui, room basilicum, erg lekker)

We eten verder veel wereldgerechten, meestal met extra groenten erbij en gewokte groente met rijst/noedles en teriyaki woksaus. Erg lekker!

Ik denk dat het ook bij aardappels gaat om wat ze altijd zeggen als het gaat om gezond eten: VARIEREN...

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

5-7 keer per week.. Vriend lust niets anders. Wissel wel af, gekookt, gebakken. Kriel/schijfjes/friet/puree. Voor Esmee en mij kook ik wel vaker iets van pasta oid. Dan eet manlief restjes aardappels haha :D

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    2/3 x per week is de max...en dan 2 x gekookt en 1x gebakken.
    De rest rijst, pasta ovenschotels etc..

15. zelden.. hoewel we eten 1x in de 2 weken aardappelpuree. maar verder nooit. vind het geen lekker eten.

16. oh en groente wel dagelijks! als het niet door het eten zit dan eet ik gewoon een paprika of salade 's middags

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

2 of 3x per week. Maar ik zit altijd met lange tanden te eten, blehh.. ik vind het echt een verplicht nummertje die gekookte aardappels. (ik ben meer van de pasta's ;))
    Ik maak dan nog wel eens aardappels uit de oven... met schil, olie, knoflook, dille, peper en zout. Dat vind ik dan nog wel lekker.

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Waarom wil je weten hoevaak anderen aardappels eten?

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij eten denk ik gemiddeld 3x per week aardappels (waarvan 2x gekookt, 1x gebakken of andere variatie), 2x rijst, 1x pasta of noodles/mihoen e.d. en 1x iets anders.. Dat varieert van pizza, frietjes, wraps, taco's, soep & brood, tosti, enz :p)

Wel bijna elke dag groente, en genoeg afwisseling qua rijstgerechten hoor.. Soms pakjes van Conimex/Honig/Knorr, of boemboe's, of iets anders lekkers v ah.nl (genoeg recepten te vinden hoor) :)

Ik kan in ieder geval niet 2x achter elkaar hetzelfde eten, dus wij wisselen elke dag af :) Hier van huis uit bijna altijd gekookte aardappels/groenten/vlees.. Bij man van huis uit bijna altijd rijst (Surinaamse familie).. Wij hebben het dus mooi gemixt :)

Gaat niet om wat je eet (aardappels/rijst/enz), maar meer om wat je erbij eet denk ik.. Als je overal groente bij eet en vlees dan kom je echt wel aan je dagelijkse voedingsstoffen :)

20. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Wij eten gekookte 2 a 3 keer per week en 1 x gebakken de rest van de week eten we rijst of pasta of anders :)

Vind gekookte aardappels ook niet lekker, maar als ik er bijvoorbeeld wortels- / spinazie- / boerenkoolstamp van maak vind ik het wel weer lekker :)

Deel Deze Pagina