Ohhh nasi hmmmm! Ik volg altijd het recept van 24kitchen. https://www.24kitchen.nl/recepten/makkelijke-nasi-goreng Overigens eet ik vandaag, dankzij dit topic, ovenfriet met carrero’s en kipnuggets. En sla Ik ga toch maar eens kijken voor een airfryer! Lijkt me wel handig
Tja we eten redelijk gezond, in ieder geval gevarieerd en zonder al te veel zout ed. Eten sowieso geen zakjes/pakjes en maken alles vers. Vandaag aten we (nou ja de kinderen aten droog brood) verse tomatensoep, aspergesoep, en zelf gebakken bolletjes met avocado spread. We eten veel groenten rauw zoals komkommer, paprika, tomaatjes, wortel, bloemkool. Kinderen vinden dat veel lekkerder dan gekookte groenten, dus dat eten we elke dag wel. We halen 1 keer per maand patat bij de snackbar, en dan eten we er geen groenten bij.
Wij eten rond de 4 keer per week aardappelen groente en vlees waarvan 1x aardappelschijfjes uit de airfryer 2x een pastagerecht (met groenten) en 1x patat ook uit aifryer
Herkenbaar hoor. Hier wordt het mijn zoon ook duidelijk verteld, net als de ouders. Andere sport, namelijk kunstschaatsen.
Een keer per 2 weken friet. Pizza maken we altijd zelf dus vind ik niet ongezond, pannenkoeken misschien eens in de 2 maanden. Wel 1 keer per week of 2 weken iets van een wereldgerecht of saus uit pot.
Als we friet eten? Maak ik niet altijd groenten erbij hoor. Zo met meer dingen. Vaak wel gewoon maar soms ook niet. We leven nog steeds en zijn gezond.
Hier wordt echt niet elke avond groente gegeten hoor! Vaak wel, maar bij patat ga ik echt geen groente eten, en als ik pizza eet ga ik ook geen groente eten. T moet wel lekker blijven he !
Maar ook geen komkommer, bak sla of iets dergelijks erbij? En wat voor dingen nog meer? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
Nopes. Maar kan best dat ik dan wel komkommer/rauwkost als tussendoortje heb gegeten hoor. Soms hebben we brooddag of pannenkoeken bij drukke weken. Werken beiden fulltime. Krijgen genoeg vitaminen binnen die ene keer niet zullen we niet van dood gaan.
Ok, ik eet bij mn brood ook vaak sla of iets dergelijks. Bij de pannenkoeken gooi ik altijd gepureerde pompoen door het beslag.
Wij eten ook niet altijd een mega portie groente ergens bij hoor bijvoorbeeld Antilliaanse nasi, daar zit wel wat groente doorheen, maar echt geen 200 gram pp. De ene dag maak ik er wel wat komkommer bij, maar het kan dus ook gebeuren dat het alleen de nasi is met wat vlees/ei en augurk ofzo. Bij patat eten wij nooit groente. Hooguit ui op m’n frikandel/patat speciaal of oorlog.