Hoe vaak eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zegt wie? De gezondheidspolitie?

suus1983, Youtan, Blijdorp en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Snap ik hoor.
    Als wij frietjes eten geef ik soms een bakje snoeptomaatjes oid van te voren.
    M'n dochter gaat echt geen groenten eten bij haar patat. Of ik moet haar dwangvoeren.:p

lloorrtt en louan vinden dit leuk.
  3. louan

louan Niet meer actief

Ja idd! Hebben we vaak dan wel op de dag zelf wat groenten gehad. Maar perse bij je avondeten vind ik geen must. En misschien de hele dag zelfs een keertje geen groenten vind ik ook niet erg. Moet niet structureel zijn natuurlijk.

Blijdorp en lloorrtt vinden dit leuk.
  4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Als je zo het voedingscentrum noemt, ja.

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @Zara75 zelfs dat doe ik niet. Soms eten ze 2 dagen mega slecht groente en fruit en eten ze vervolgens een aantal dagen achter elkaar alle groente en fruit in huis op. Het compenseert wel weer op een andere dag denk ik dan maar :thumup:

Blijdorp en lloorrtt vinden dit leuk.
  6. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter krijgt gewoon pas haar patatjes op haar bord als ze haar groenten op heeft. Moet je eens zien hoe snel die groenten op gaan!

Wij eten zeker niet elke week ongezond. Patat een keer per 2 à 3 maanden. Pannenkoeken hetzelfde. Afhaal-/bezorgmaaltijden nooit. Ik kook gewoon dagelijks zelf. Alleen pizza eten we wel iets vaker, denk ongeveer 1 keer per maand. Soms komt het toevallig echt even niet uit en voor zulke dagen heb ik altijd diepvriespizza's in de vriezer liggen.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Offtopic als je nog goede recepten hebt dan hoor ik dat graag. Je hebt wel gelijk betreft de planning niet altijd lekker om smorgens vroeg al een stuk vlees aan te braden whahahaha

Adje vindt dit leuk.
  8. Whysteria

Ah, die kennen we in het buitenland niet :roflmao:

KleineLai, Youtan, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Whaha, nee dat is echt wennen! Ik heb regelmatig al van alles aan staan braden om 8 uur. (Snijwerk doe ik dan in de avond ervoor). En dat is niet altijd even prettig :roflmao:, maar aan het eind van de dag heb je daar weer profijt van.

Mijn favo websites voor recepten: eetspiratie.nl (Pulled pork, indo pulled pork, rendang, kip met zwarte peper, carnitas, babi ketjap, slavinken in tomatensaus, is iig allemaal erg lekker) en ahsleywillems.nl

En verder bouw ik ieder stoofgerecht om tot slowcooker gerecht. Is een kwestie van even de tijdsduur in de cooker te weten. Veel info/recepten zijn ook te vinden op fb ‘slowcooker recepten’. En soepen, pastasauzen of drumsticks in een saus of marinade kan je allemaal in dat apparaat gooien.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vanuit de campagnes mangerboirer.fr of zoiets ook niet?

Hier zit bij ieder eetmoment groente of fruit. Zo heb ik zelf vanuit huis meegekregen. En waar iemand zegt absoluut geen groente bij friet te eten associeer ik bijvoorbeeld een brooddag ( dus zonder soep/salade oid) als raar.

11. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Standaard op vrijdag, en meestal ook op zaterdag. :rolleyes:

12. Whysteria

Het was uiteraard meer een reactie op de autoratitieve post van eerder.

Wat niet wegneemt dat niets me had kunnen voorbereiden op een zoon die pertinent zijn eigen plan trekt in veel dingen, inclusief eten en zijn afkeer van vele zaken ( waaronder ook ongezonde dingen overigens), en om eerlijk te zijn gaat dat na een aantal jaar behoorlijk aan je vreten waardoor ik allang blij ben als hij een bord kale spaghetti, en roast potatoes opheeft. Dat compenseer ik met veel fruit (de 4 soorten die gegeten worden).

Ooit zal er wel eens wat groente ingaan denk ik dan maar..

Nataly1972, lloorrtt, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat hij het niet eet, betekend toch niet dat je het niet kookt? Iig voor de rest van de familie. Mijn kinderen lusten ook lang niet alle groenten. Ik bied het wel elke dag aan en de ene keer eten ze het wel en de andere keer niet.

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier wordt er ook niet iedere dag groente gegeten. 1x per week patat en meestal ergens in de week ook nog iets "ongezonds".
    De rest van de dagen wel groente, maar niet de 200 gram p.p. Dat gaan we hier met zn allen niet redden!

Kan het niet mooier maken dan het is:rolleyes:

Raaf92, Blijdorp en lloorrtt vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou en de schijf van vijf zeker. Achterhaalde en slechte info (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je geen groentes nodig hebt, maar zo goed zijn de adviezen van het voedingscentrum ook niet.

En hier ook wel eens dagen zonder groentes. Heerlijk vind ik dat. Ik eet ze omdat ik weet dat het moet, maar lekker is anders.

Raaf92, Blijdorp, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Herkenbaar, hier ook eentje met heel aparte eetgewoontes. Geen fruit, maar ook geen snoep, chocola etc. Dan wel weer groente, maar heel beperkt.

Blijdorp en Whysteria vinden dit leuk.
  17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    2x pw toch wel ongezond...

lloorrtt vindt dit leuk.
  18. Marchella

Marchella Niet meer actief

#238 Marchella, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2018
    Echt, dat kan alleen maar als jullie tot het supermensenras behoren want anders overleef je zoiets echt niet hoor!

KleineLai, Triangel, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    1 a 2 keer per week.

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat eten jullie dan? Want ook al redden wij de 200 gram per persoon ook niet altijd er zitten wel altijd groenten in of bij de maaltijd. In soep zitten heel veel groenten en ook als we een broodje döner eten zit daar ijsbergsla, ui en tomaat bij. Alleen die enkele keer dat we (onverwacht) friet eten en ik geen salade of rauwkost in huis heb eten we geen groenten en voor een keer vind ik dat ook niet erg. Maar het lijkt zo’n onvolledige maaltijd zonder groenten.

Deel Deze Pagina