Hoe vaak eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abdomen

abdomen Niet meer actief

Doordeweeks eten wij altijd gezond. Zoveel mogelijk vers en veel aardappelen en rijst. Geen sausjes, op jus na. Soms pasta, maar niet teveel.
    Qua vlees eten we vaak rundvlees of kip. Minder varken.
    Op zaterdag eten we vaak brood met soep. Zondag eten we waar we zin in hebben: dit kan andijvie zijn maar ook frieten. Frieten eten we amper en als we het eten, doe ik er sla bij. We hebben een airfryer, in het begin wennen, maar nu zoveel lekkerder (vind ik). Pizza en broodjes shoarma eten wij echt bijna nooit.
    Toetjes eten we ook weinig. Wel veel fruit.

Ja, wij eten best gezond vind ik:)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #82 Vlinderbloem, 1 mei 2018
    Laatst bewerkt: 1 mei 2018
    Ongeveer 1 of 2 keer per week, maar ik probeer dan wel altijd iets gezonds erbij te maken. Dus als we patat eten maak ik er een uitgebreide salade bij met tomaatjes/komkommer/paprika/ui etc. En als kinderen+ man pizza eten eet ik zelf meestal iets anders (Ik hou niet zo van pizza) en maak ik 's middags een uitgebreidere monkeyplatter voor de kinderen. Misschien ben ik er wel wat overdreven in :oops: maar ik probeer iedere dag te zorgen dat ze genoeg gezonde dingen binnen krijgen náást dus 1 of 2 keer per week ongezondere dingen.

owly vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.224
    113
    Regelmatig :cool:

4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik denk 1 keer in de 2-3 weken gemiddeld.
    Zo vaak eten afhalen vind ik ook best duur (wel lekker haha)

Wel eten we in t weekend wat makkelijker. Een pitabroodje met gekruide kip of wraps oid.
    Ben ook gek op soep.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Op dat moment wel ja, maar niet echt langdurig vullend zoals een echte maaltijd.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Denk zo'n 2x in de week ongezond.

7. Aries

Aries Niet meer actief

Grappig, het viel me juist op dat er regelmatig ongezonde dingen voorbij komen. :D Hier denk ik ongeveer twee keer per maand, dan is het iets van pizza ofzo, afhaal hooguit een paar keer per jaar. Maar ik vind het dan ook heel leuk om te koken en maak juist bijna altijd iets dat ik nog niet eerder gemaakt heb. :p Niet dat dat altijd even caloriearm is, hoor, maar ik hou niet zo van gefrituurd eten enzo.

8. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Misschien moet je er even een topic over openen. Wie weet zijn er hier mensen die advies hebben welke airfryer je het beste kunt kopen :p

lloorrtt, Youtan, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Amen!

lloorrtt en Evanesco vinden dit leuk.
  10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik denk maar 1x per maand iets in de trant van patat of pizza. Vaak eten we in de vakantie wel wat vaker iets ongezonds.... een keertje naar de mc Donalds of naar een pretpark en daar patatjes eten oid.

12. Treez

Treez Niet meer actief

Ongeveer 1x in de 1 a 2 weken. Ik vind ongezond eten heerlijk, maar als ik het vaker eet groei ik dicht. Ik kom al aan van het opsnuiven van frituurlucht :cool:.

lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Helemaal mee eens! Het is dat we moeten eten, anders zou ik echt nooit koken.

lloorrtt vindt dit leuk.
  14. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Tja, wat is ongezond? Wij maken wel eens zelf frietjes, maar bakken deze in de oven. Daar eten we dan groente en andere bijgerechten bij. We maken ook wel eens zelf pizza. En een tosti wordt ook regelmatig gegeten.

Maar echt ongezond alsin: friet met een snack, afhaalpizza of iets dergelijks? Een paar keer per jaar. We halen wel elke maand of wellicht vaker eten bij de indo, thai, vietnamees en dat soort toko's. Daar zitten soms ook wel ongezondere gerechten bij.

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook 1 keer per week over het algemeen, op vakantie meestal wat vaker.

16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Heel wisselend. Ik denk gemiddeld eens in de veertien dagen. Pizza maken we vaak zelf, die beleggen we dan zo gezond mogelijk. Frietjes doen we wel bestellen of van de mc, we hebben bewust geen frituurpan. Turkse pizza vind ik ook heerlijk maar dan wel met extra sla ;)
    Of sushi, maar dan gaan mijn man en ik lekker samen uit eten.

We hebben ongeveer een jaar geen vette zooi gegeten omdat we het goede voorbeeld wilden geven en ik de nodige kilo’s moest verliezen dus het is nog een beetje zoeken naar een goede balans. Zoontje is wel gek op friet met appelmoes :roflmao:

Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Max. 2 x in de week.

18. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Mwa, de enige avond dat ik niet snaai is wanneer ik patat eet. Waarom zou het geen echte maaltijd zijn?

Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wat eet iedereen vask ongezond :D

Wij ongeveer eens per maand! En dan Chinees, misschien een of twee keer per jaar pizza of shoarma.
    Maar dat komt meer omdat ik niet vsn snackbareten en pizza’s hou, mijn dochter ook niet en mijn man eet wat ik hem voorzet.
    Wij eten dan weet wel regelmatig lekker... zoals biefstuk, varkenshaas, asperges, mosselen etc maar dan met gerente/rauwkost en een aardappelvariatie (niet gekookt en geen patat!). En daar zitten natuurlijk wel lekkere sausjes bij.

Oh, sorry, we eten ook wel regelmatig sushi, gehaald of zelfgemaakt, maar dat zie ik dan weer niet als ongezond.

Nikki88 en Blijdorp vinden dit leuk.
  20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook geen maaktijd hoor, maar dat is misschien meer wat je gewend bent. Zo zullen wij ook nooit pannenkoeken of poffertjes ofzo als maaltijd eten. Vind ik meer pretpark-eten :) Maar als je het echt lekker vindt is dat natuurlijk anders.
    (Ik kan een hele pan gekookte mosselen wegeten zonder iets anders dan whiskesaus erbij, is ook zoiets)

Nellie4, Nikki88 en Evanesco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina