Hoe vaak eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij eten altijd friet op zaterdag, dat vinden wij een heerlijke gewoonte ;). De rest van de week eten we dagelijks groente, maar we eten ook uit pakjes en zakjes, dus helemaal gezond zal het niet zijn, maar daar zitten we niet mee.

Edit: ik lees verschillende keren in dit topic dat friet uit de airfryer of oven niet ongezond is, dus eigenlijk eten we op zaterdag ook niet ongezond :p.

lies276 en Blijdorp vinden dit leuk.
  2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Meestal 1x per week friet (thuis bakken zonder extra zout maar dat is dan ook enige "gezonde") met snacks.. en mijn man dus met uitjes ;)
    De overige 6 dagen zo gezond mogelijk, dus zo min mogelijk met pakjes en zakjes en met genoeg groentes.

Niveah vindt dit leuk.
  3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Eens in de 2 weken ongeveer.

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    1x per week à 2 weken. De kinderen houden meer van groenten en soepjes.

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Vrijdag is airfryer dag. Zaterdag brooddag. De rest van de week eten we meestal ongezond, aangezien we dan groente uit pot eten en kant en klare mix zakjes gebruiken.

lies276, famofthree, lloorrtt en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Doordeweeks probeer ik zoveel mogelijk gezond eten voor te schotelen. AVG eten wij bijna nooit, want dat eet niemand (goed) in mijn huishouden. Hooguit wat mini krieltjes uit de airfryer met salade en kip in een vorm (kipworst, kipgehaktballetjes, kippenpoot, etc)

In het weekend is het meestal 1 dag makkelijk, zoals broodje gezond, tosti, broodje met zelfgemaakte salade, eieren, arepa, Johnny cake, tapas, borrelen, etc. De andere dag is het afhaal, patat, pannenkoek of iets buitenlands wat meer tijd kost om te maken.

En ja, wat is ongezond.... buitenlands afhaaleten is meestal ook niet heel gezond. Maak je het zelf, is het meestal weer prima.

Blijdorp en lloorrtt vinden dit leuk.
  7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Moet zeggen dat als ik het bij de patatzaak haal (dus met snack en lekkere vette saus erbij :Den dat is toch wel het lekkerst :thumup:) dat ik dan groente erbij raar vind, tenminste ik maak het er dan niet bij. Maar als wij het uit de air fryer eten zie ik het idd ook meer als een onderdeel van een AGV maaltijd en dan vind ik groente erbij niet zo raar.

lloorrtt vindt dit leuk.
  8. Indire

Indire Actief lid

28 apr 2018
    338
    488
    63
    Mijns inziens is patat ook groente (want aardappelen) en als ik dan ook nog uitjes eet bij m'n frikandel kom ik makkelijk aan een ons groente per dag :thumup:

lies276, Blijdorp, Treez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Max 2x keer in de week. Sowieso 1x in de week friet uit de frietpan. Ik eet geen mayonaise etc dus ik eet iets gezonder Haha.

lloorrtt vindt dit leuk.
  10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij eten 1x per week patat of Turkse pizza. Verder kook ik redelijk gezond. Mijn kinderen eten het liefst Hollandse pot, dus aardappels, vlees en groente. Mijn man en ik vinden dat juist heel saai, maar ja, omdat we toch graag willen dat ze goed eten maak ik het zo vaak mogelijk klaar.

Anakin vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha bij mij valt sushi niet onder de catagorie ongezond eten. Net zoals thais en surimaams niet en ook uit eten niet. Dus er zit een groot verschil tussdn hoevaak bestel je eten/haal je af/ ga je uit eten en hoevaak eet je ongezond. Dat laatste is 1 max. 2x per week dat eerste minimaal 2 a 3 x per week. Heb echt een hekel aan koken. Kook nooit vaker dan 4 dagen per week.

suus1983 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Yep wij eten vrijwel nooit pizza (denk 4-5 keer per jaar en meestal maak ik ze dan nog zelf ook) patat van de snackbar idem: 2-3 keer per jaar en dat is ook meestal nog op vakantie.

Wij eten wel patat uit de oven maar dan met tartaar, champignons paprika en sla of Mais erbij.

We gaan wel regelmatig uiteten of lunchen maar ook dan bestel ik bijna nooit iets met patat. Ik houd daar gewoon niet zo van. Vaak pasta, vis, vlees, salades, etc. Ik ken zat gerechten die ik lekkerder vindt zeg maar!Zoontje en man dan wel meestal iets met wat patatjes erbij.
    Al maak je mijn oudste meer blij met pasta.

Pannenkoeken maak ik ook zelden (nou ja wel banaan havermout pannenkoeken) eigenlijk.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    2x per week. Een keer friet (uit de airfryer) en pizza. De kinderen eten ook nog 2x bij de bso (gezond).
    Verder proberen we de rest van de dagen goed te eten met verse groenten, al vind ik bijvoorbeeld pasta net zo (on)gezond als zelfgemaakte pizza.
    Ik denk dat het vooral gaat om het totaalplaatje per dag. Op een frietdag kan het best zijn dat mijn kinderen genoeg groente en fruit hebben gehad, in de vorm van tussendoortjes. Dan vind ik het niet zo erg om 's avonds ongezond te eten.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zeer zelden. Ik schat 3x per jaar patat, 1x per 2 mnd shoarma, maar beiden aangevuld met komkommer, sla en tomaat, dus zo ongezond vind ik dat dan weer niet eigenlijk.
    Chinees ook zo'n 3/4x per jaar,

Pizza eet ik wel eens 's middags met de kinderen, als lunch dus, niet als avondeten en dan ook maar een enkele keer per jaar.

Pannekoeken helemaal niet, want als ik iets vies vind is het wel pannekoeken. En mijn kinderen lusten het gelukkig ook niet.

hier eten we dus eigenlijk behoorlijk gezond.

Nikki88 vindt dit leuk.
  15. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Deze week wel 2x!
    1x verse pizza waar ik dan wel sla bij maak en de kids eten er rauwe komkommer en paprika bij.
    En 1x tomatensoep uit blik met afbakbrood en poffertjes... plus weer rauwe worteltjes ernaast voor de vitamientjes...

Meestal 1x per week, frituurpan hebben we niet dus dan wordt het ovenfriet, verse pizza, kibbeling op een bolletje of afhaalchinees.
    Maar om mn schuldgevoel te sussen eten we er dan rauwe losse groenten bij...

lloorrtt vindt dit leuk.
  16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij in principe 1 à 2 keer per week echt ongezond. Onze zoon moet dan op een onmogelijke tijd sporten. De kinderen eten dan een tosti op de BSO. Wel geef ik ze dan wortel of komkommer, groentesoep mee als ‘bijgerecht’. Vooral om mijn schuldgevoel een beetje weg te compenseren. De rest van de week eten we redelijk gezond. Elke dag groente, verschillende kleurtjes. Pastasaus e.d. maakt mijn man vers. We wisselen af tussen vlees / vis / vega (met extra groenten). Die tweede keer ongezond is vooral als wij langer blijven plakken bij schoonfamilie of zij bij ons. Dan halen we vaak iets bij de Chinees of bij de Snackbar. Dat komt niet elke week voor. Maar soms wel weken achter elkaar. En dan weer een aantal keer niet.

Op de gezondere dagen, eten we trouwens 2 of 3 keer per week avg (waarbij de v ook kan staan voor vis of vega). Maar de aardappelen zijn wel altijd gebakken omdat we geen van allen van gekookte aardappels houden. Dat is dus weer niet gezond. Daar staat dan weer tegenover dat er ook geen plons jus overheen gaat.

17. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Als wij patat eten maak ik er meestal een salade bij. Of wat rauwkost zoals wortels en paprika reepjes ;)

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Sowieso 1x per week patat.
    En zondag is altijd makkelijk, dus broodje rookworst oid. Niet perse ongezond, maar ook niet gezond, is vaak zonder groente.
    Rest van de week proberen we wel gezond te eten.
    Momenteel mislukt dat een beetje, omdat ik enorme drang heb naar ongezond eten en we allebei goed verkouden zijn en geen zin hebben om te koken.

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Het is witte rijst aangelegd met suiker. Bomvol calorieën ;)
    Wel goddelijk lekker.

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Elke zaterdag friet maar altijd met grote bak sla erbij waar we allemaal flink van eten.
    Mocht het eens zo uitkomen en t is niet anders maak ik de meiden erg blij met ‘diepvries pizza’ maar liever niet. Als wij uit eten gaan of heel anders soms maakt manlief de lekkerste pannenkoeken maar doorgaans 6 dagen in de week goed koken en 1 dag dus niet.

Deel Deze Pagina