Hoe vaak eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Maar dat vind ik dus grappig. De een vindt pakjes en zakjes gezond, de ander ongezond.
    Indiaas halen gezond of ongezond?
    Friet uit oven/airfryer wel of niet gezond?

lloorrtt vindt dit leuk.
  2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hmz, sinds ik zwanger ben wel iets te vaak afhaal/snackbar/bezorgen etc. maar normaal gesproken:
    1x per maand patat
    1x per maand kibbeling
    1x per maand pizza
    1x per maand chinees
    2-3x per maand een magnetronmaaltijd of diepvriespizza

Ohjee dit lijkt wel extreem, 2 keer per week gemiddeld...

Dit komt overigens niet uit gemakzucht, maar meer uit tijdgebrek. Vriend werkt vaak tot laat, en wanneer hij thuis komt moet ik weg voor school. Dit is sinds begin schooljaar. Gelukkig zit het er nu al weer op en heb ik zomervakantie tot oktober dus kan ik weer vaker zelf koken.

Toch vind ik een magnetronmaaltijd niet per definitie ongezond, omdat ik altijd die kies met veel groenten of er zelf nog een pot groenten bij opwarm.
    Ik ben vegetariër dus ook daarin weinig afhaalmogelijkheden maar wel altijd met veel groenten :)

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Inderdaad. Pakjes en zakjes vind ik persoonlijk ongezond vanwege alle toegevoegde zouten (net als alle kant en klare maaltijden trouwens). Dus wanneer ik kook is alles vers, en maak ik zelf de sauzen.
    Afhaal hoeft niet per definitie ongezond te zijn want er is volop keuze. Dat de een dan voor een vette kebab kiest en de ander een falafel of groente spiezen, dat is weer wat anders.

Air fryer... *gaat topics doorspitten*
    Die moet er hier ook nog komen om de kosten van de snackbar in te perken...

Blijdorp vindt dit leuk.
  4. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Kan moeilijk beweren dat pakjes en zakjes gezonder zijn dan vers. Maar sommigen reageren er wel heel overdreven op. o_O
    Patat uit oven/airfryer zal ook vast gezonder zijn dan patat van de snackbar, maar ook minder lekker vind ik:roflmao:.

2littlemonkeys en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. lloorrtt

Nu ben ik wel benieuwd naar de sport als er zelfs op gehamerd wordt:oops::oops::oops:

owly vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Wij bestellen altijd voor 6 dagen eten. Hiervan dus 3x verse groente en vlees/vis en verder diepvries of soms een blik of pot. Heb nou niet niet het idee dat het daarmee ongezond is.

Zakjes voor sauzen enzo gebruik ik nooit. Maak meestal saus op basis van yoghurt/kwark/olie met kruiden erdoor.

Maar ja bij de friet (uit de oven) gooi ik wel mayonaise uit een knijpfles dus dat is ongezond.

Ach ieder doet het zo goed mogelijk denk ik.

lloorrtt, Eva2011 en Adje vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Volgens mij is iets ongezond als er veel zout, suiker en/of vet in zit. Maar ik kan dat net zo goed voor elkaar krijgen met een verse maaltijd. Als ik bv aardappelpuree maak van verse aardappelen gaat daar een behoorlijke hoeveelheid roomboter in. Dan is het echt niet meer gezond, maar smaakt wel goed.

Uiteindelijk gaat het toch gewoon om balans. En als je af en toe patat/pizza eet, of uit pakjes/zakjes kookt, of een ongezonde verse maaltijd maakt, kan dat prima. Ik probeer het zelf vooral niet te overdenken en te genieten van lekker eten: gezond of ongezond.

Lynx en Aries vinden dit leuk.
  8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn gewicht (m.u.v. zwangerschappen) is nog steeds hetzelfde als 20 jaar geleden dus ik gok dat wij wel redelijk gezond eten.
    Ben er nu wel achter waarom vriendlief zo groeit... Zij maken in de lunchpauze wekelijks een keer of 2 een wandeling (gezond!) naar de Lidl voor de verse broodjes en dan wordt de afdelings-snoeppot weer gevuld... hahaha...

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik denk ook gezond te eten en een goede balans te hebben. Mijn gewicht is nog hetzelfde en na 5 jaar en 2 baby’s pas ik nog steeds al m’n jurkjes en trouwjurk. Dus ik vind het wel prima zo.

Herken ik overigens van mijn man. Die doet dat ook :roflmao:

Blijdorp en Eva2011 vinden dit leuk.
  10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Elke zaterdag eten wij friet met een snack. Wel uit de airfryer dat dan wel weer.
    Verder eten we gewoon (ik denk) gezond zonder pakjes en zakjes.

11. Friday

Friday Lid

4 apr 2018
    59
    49
    18
    Haha..hij voetbalt in de jeugdopleiding van een profclub.

lloorrtt en owly vinden dit leuk.
  12. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wat is ongezond?
    Als ik 10x per jaar friet of pizza eet is het veel.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk verschillen de meningen over gezond en ongezond. Maar pakjes en zakjes gezond noemen is je kop in het zand steken.

Waar wel iedereen een andere kijk op heeft is of melk/zuivel gezond is, brood eten en rijst/pasta.
    Ik ben vooral van veel groenten en daarbij afwisseling. Dus een avond aardappel, avond pasta, dan weer rijst en bv 1x per week of minder friet. Maar de groenten zijn hier de hoofdmaaltijd. Friet zijn ook maar gewoon aardappelen he? En ja uit de oven en airfryer heeft minder vet dus is wat dat betreft gezonder dan de frietpan. Maar 1x per week wat friet uit de frietpan met een berg groenten en een stukje mager vlees of vis of kip valt voor mij echt niet onder ongezond.

Maar pakjes en zakjes daarvan kan toch niemand beweren dat het gezond is?

Blijdorp vindt dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier 1-2 keer per maand.
    Toevallig gaan we vanavond naar de Mac.
    Op de maandagen als wel allebei weken en dochter moet turnen eten we wel iets makkelijks, maar dat kan ook gewoon gezond. Verder maak ik bijna altijd als we weinig groente hebben er een simpele salade bij. Dat eten de kinderen ook beter dan warme groenten.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #175 nelta, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    Ik gebruik ze ook niet vaak, maar ik denk niet dat ze allemaal ongezond zijn.
    Ik vind bijvoorbeeld die verspakketten ideaal en voor de nasi gebruik ik ook een zakje omdat ik het anders niet lekker krijg. Zolang je het maar niet elke dag doet en maar genoeg varieert.

Triangel, lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  16. Blijdorp

Tsja ken wel echt mensen die dat beweren want dan doen ze er groente bij en smaakt het lekker. Hoeveelheid zout en suiker kijken ze niet naar.

tuc vindt dit leuk.
  17. lloorrtt

Ook niet direct ongezond.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Wij koken vers, als we zoals gisteren bijvoorbeeld een pizza bouwpakket kopen hebben we die avond/nacht/volgende dag meer dorst. Hahaha zoveel zputzout zijn we niet gewend.

1 keer in de week is het ongezond als je pannenkoeken ook meerekent. Ik val af via my fitnesspal dus hou alles bij en maak bewustere keuzes maar eet wel alles.

Zo wel mijn man als ik vinden koken leuk. Betreft tijdsbesparing zou ook een slowcooker kunnen proberen, smorgens eten er in savonds er uit klaar om te eten. (Nu nog goede recepten vinden)

Adje en lloorrtt vinden dit leuk.
  19. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik ken ook mensen die het gezond vinden... Mijn schoonvader beweerde zelfs een keer dat de pizza die hij at “best gezond” was :eek:. En dan hebben we het niet over een pizza van bloemkoolbodem, maar over een vette pizza met veel kaas, vlees en wat verlepte groente :roflmao:. Hij zei: “eigenlijk is dit best gezond, gewoon wat vlees en groente op een pizzabodem.”

20. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wij eten trouwens ongeveer 1 keer per week ongezond. Wel zorgen we ervoor dat we dan in de namiddag nog volop groente eten :).

Deel Deze Pagina