Dwij eten drie tot vier keer in de week vegetarisch. Ik hou het meestal bij 1x kip, 1x vlees en 1x vis in de week. Vind het om verschillende redenen wel goed zo. En als we dan vlees eten, is het biologisch en zonder toegevoegde bende.
Wij eten zoveel mogelijk veganistisch en soms vegetarisch. Vanwege gezondheid voornamelijk. We zijn er niet zo moeilijk in als er toch melk of ei in zit. Voor ons dan, zoon mag niet teveel melk. Merken veel verschil met hoe het voorheen was en toen we na een poos weer eens vlees aten voelden we ons echt beroerd en merkten we het aan ons lichaam. Voor sushi maak ik soms wel een uitzondering en mijn man heeft dat met kaas. Vegankaas is gewoon niet lekker. Zoon mag wel vlees eten. Dan heb ik het over knakworst of frikandel voornamelijk. Vegavlees is een prima vervanger van veel dierenvervlees, bij de normale maaltijd (als hij al mee eet) eet hij ook vega.
Ik zag ergens dat iemand vegetarisch niet lekker vind, zij Had het over vieze groenteburgers. Dat vind ik ook echt niet te eten. Maar er zijn echt lekkere vleesvervangers. Van het merk vegetarische slager bijvoorbeeld. Gewoon te koop in de supermarkt. En zo zijn er meer merken met echt lekkere burgers/nepkip/nepgehakt. Of heerlijke vega balletjes met saté saus. Mmmm Ik vind het nog een nadeel dat het vaak nog erg duur is. Ik heb het geld niet om dit een paar keer per week te kopen. Ik maak soms ook een lekkere omelet met groente er doorheen. Wij eten ongeveer 3x per week vegetarisch.
Dat is me wel een vooringenomen bron zeg, peta.... De soja die in dierenvoeding zit is vooral het afval. En waarvoor zou dan de rest gebruikt worden? Voor de vegetariërs.
Wij eten af en toe geen vlees maar dan wel kaas of zo. meestal is er wel een keer per week dat we geen vlees eten. Maar dat is meer een kostenoverweging dan iets anders. Die docu's heb ik ook gezien en als je hard evidence zoekt voor een overtuiging dan is dat meestal wel te vinden. biologisch gezien kloppen er dingen niet in die docu maar meer zal ik er niet over zeggen.
Heel wisselend. Als ik zelf kook bijna altijd vegetarisch (af en toe vis), maar we eten ook 1 keer per week bij mijn moeder en de oppas verzint 1 keer per week wat we eten. Die twee maaltijden zijn bijna nooit vegetarisch. Ik heb 3-4 keer gestemd. De meeste weken is het 5 keer en soms 2 keer.
Wij proberen naast vlees dat buiten heeft gelopen ook minder vlees te eten. ( qua porties, maar soms ook niet). Als heel de wereld namelijk biologische vlees dat echt een goed leven heeft gehad gaat eten zal er minder vlees gegeten moeten worden denk ik. Anders is er nooit genoeg ruimte op aarde om al die beestjes te huisvesten. Vegetarisch leven dat vind ik een mooie gedacht maar net als @bosi333 lijkt het me niet slim en wenselijk om een voedingsmiddel helemaal te schrappen uit je voeding.
He? Dit vind ik echt een heel aparte opmerking. Ik ben helemaal met je eens dat mensen zich niet verheven moeten gaan voelen, alleen maar omdat ze vegetarisch eten. Maar dat het zielig voor de dieren is als de vegetariers hun eten opeten is zo onlogisch...
wij eten ongeveer 2x per week vegetarisch, 2 keer per week vis en 3x per week vlees. Voor ons een mooie balans, al zou ik al visliefhebber het liefst elke dag vis eten Helemaal geen vlees of vis vind ik onverstandig, net zoals helemaal geen brood e.d. Met mate is hier het toverwoord. We zijn hier niet anti suiker, dus de kinderen eten regelmatig een snoepje of koekje. Maar elke dag vind ik niet met mate, net zoals ik 7 dagen in de week vlees niet met mate vind. Bepaalde voeding helemaal uit je eetpatroon schrappen vind ik te eenzijdig. (gezondheidsoverwegingen daargelaten)
o en we doen dus niet aan vleesvervangers, ik vind als je 1 of meerdere malen per week geen vlees eet dat je daar dus ook je maaltijd compleet op moet aanpassen. Dus niet een vega hamburger die er precies zo uit ziet als een hamburger alleen is het dan geen vlees. Heb dat altijd heel raar gevonden. Wij eten dan iets waar vlees of vis volledig kan weggelaten worden en het toch nog een complete maaltijd is.
Wij eten gemiddeld de helft van de week vegatarisch. Nu ik zwanger ben eet ik geen vlees, word er heel beroerd van (broodbeleg wel). Man en zoon wel gewoon.
Tuurlijk, heb je even? Deze docus worden gemaakt om ophef te creeeren en gebruiken daarbij cherrypicking. Dat wil zeggen dat ze uit de berg onderzoeken die gedaan zijn waarvan er 80% tegen hun stelling is alleen de 20% noemen die vóór hun stelling is. Dus als er 80 onderzoeken zeggen dat roken ongezond is en 20 dat het niet zo erg is, dan belichten zij alleen die 20 onderzoeken en vergeten de andere 80. Daarmee creeer je een waarheid die er niet is. De relatie tussen vlees en kanker is volledig onjuist. WHO heeft in 2015 gemeld dat er een relatie is tussen rood vlees en dikke darm kanker. Maar (kom ik weer) ook aangegeven dat dit verband geen causaliteit hoeft te zijn(dus dat er ook een oorzaak-gevolg is, is helemaal niet zeker). Bovendien stijgt bij grote hoeveelheden rood vlees het risico met 1% (van 6 naar 7%). Al het andere wat hier aangedaan wordt als verbanden is gewoon totaal niet bewezen. Dan de diabetes die genoemd wordt. Er is geen enkel verband hierin. Wederom, er lijkt iets van een relatie te zijn tussen rood vlees/bewerkt vlees en diabetes (maar dat kan net zo goed zijn omdat mensendie veel bewerkt vlees eten misschien sowieso minder gezond eten, dat is niet uitgezocht), maar over kip is niks onderzocht. Bovendien zitten hier echte onjuistheden in. Er wordt genoemd dat koolhydraten niet in vet omgezet kunnen worden, maar dat kan zeker wel. Proces van lipogenese. Dik worden is energiebalans, hoe je die invult maakt niet uit. Daarnaast nog persoonlijk, ik vind de docu gericht op bangmakerij en daar hou ik niet van. Ik ben voor de boodschap (namelijk met zn allen minder vlees eten), maar tegen de boodschapper (namelijk dat je dood gaat en ongezond bent met vlees). Ik denk dat het goed is dat we allemaal duurzamer gaan eten en daar hoort veel minder dierlijk spul echt bij, maar waarom moet het meteen op deze manier?
Die mensen hier die geen vlees eten, dragen dan ook niks van leer neem ik aan? Geen leren schoenen, jas of riem? Geen leren bank in huis? Dat is dan toch ook zielig om een dier te doden, omdat je er kleding of een handtas of een heerlijke bank om op te zitten van wenst te maken?!? Of kan dat dan weer wel? Hier eten we gewoon vlees. In mijn optiek is de mens van oorsprong ook een carnivoor en geen herbivoor. Dus ergens geloof ik er ook in dat je als mens zijnde ook wel iets van vlees of vis nodig hebt. Of een vervanger daarvan in elk geval. Geloof er ook niet in dat als elk mens vegetariër zou worden, de wereld er zoveel beter uit zou zien., sorry. Dan zouden we ontzettend veel sojaplantages nodig hebben en ook meer groenvoer moeten hebben om alle dierenmonden te kunnen voeden en daarbij onszelf ook. Je zou dan ook alle leren kleding/schoenen en handtassen en al het andere van leer moeten verbannen, want dat is dan ook dierenleed.
Voor mezelf: ik gebruik wel gewoon leer e.d. Ik eet geen vlees uit duurzaamheidsoogpunt, niet uit dierwelzijn. Leer e.d. Is op dit moment gewoon een restproduct omdat we zulke bergen vlees eten met zn allen. Beter gebruiken als weggooien. Op het moment dat we koeien gaan slachten voor hun leer zal het een ander verhaal worden. Daarom zou ik ook nooit gebruik maken van bont (waarbij dieren geslacht worden om hun vel en het dus het hoofdproduct is ipv het restproduct) Je laatste argument, ehm, tja... je hoeft er niet in te geloven, maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen. Weinig te geloven. 1kg vlees vraagt kilo's planten, volgens mij is de voedselpiramide daarin wel duidelijk. Als wij direct die planten zouden eten hadden we veel minder nodig natuurlijk. Er werd eerder al gezegd: 95% van de sojabeplanting is diervoer. Als we dat niet meer zoveel zouden hoeven verbouwen was er veel minder voedsel nodig en zoveel meer groenvoer hebben we dan niet nodig. Verder gebruik je in je laatste alinea een drogredenatie: als wij al die dieren niet nodig hadden voor consumptie waren er ook veel minder monden om te voeden, denk je niet? Of dacht je dat al die boeren die nu 1000en koeien op stal hebben die daar dan lekker laten staan als niemand ze opeet? Vraag en aanbod. Verder denk ik trouwens dat de "ideale" wereld zou bestaan uit 90% plantaardig en 10% dierlijk. Gewoon omdat er genoeg land is dat niet geschikt is voor landbouw en wel voor vee-begrazing. Als we alleen dat land zouden gebruiken voor vee en dus ook alleen dat zouden eten gebruiken we de wereld op de meeste efficiente manier die er is zonder haar zo uit te putten. In mijn ideale wereld zouden die boeren dan ook ineens een stuk meer geld krijgen voor hun vlees, waardoor ze ook een stuk diervriendelijker kunnen produceren met zn allen. Als laatste: de mens is geen carnivoor. De mens is omnivoor, bedoelt om beide te kunnen eten. Maar in de huidige wereld en met de huidige wetenschap kunnen we ook prima functioneren op een veganistisch dieet. Ik snap nooit waarom we bij mensen ineens gaan bedenken dat we moeten eten "op wat we gebouwd zijn". Wat ik bedoel is, ken jij een diersoort waarbij biologen staan die zeggen "obv wat hij eet moet hij een herbivoor zijn, maar eigenlijk is het een carnivoor hoor." Ehm nee... we klasseren ons op wat we eten, niet op wat we "zouden moeten eten". Een nijlpaard is een herbivoor, ondanks de slagtanden die hem een carnivoor doen lijken. Maar zelfs obv onze uiterlijke kenmerken zijn we geen carnivoor maar omnivoor.
Hier gestemd op 'nooit'. Het komt wel eens voor dat we 's avonds een maaltijd zonder vlees eten, maar dan eet ik alsnog op die dag gewoon vleeswaar op brood. Dus er is denk ik geen enkele dag dat er hier geen vlees gegeten wordt.
Ik eet geen vlees en vis, ook mijn dochtertje voed ik vegetarisch op. Als ze later besluit dat ze wel vlees wil eten is ze daar vrij in maar dierenleed is voor mij een belangrijk aspect en dat wil ik haar ook graag mee geven.
Ik geloof in het "boyscouts" principe dat je alles een beetje netter achterlaat dan toen je aankwam. Dat iedereen een handje meehelpt met wat voor hem/haar binnen de mogelijkheden ligt. Ben ik perfect? Nee! Jij ook niet denk ik? Maar alle beetjes helpen! Ik maak weleens een vliegreis en ik draag weleens leren schoenen. Verder heb ik geen leren producten in huis. Je redenatie over de sojavelden kan ik niet volgen. We hoeven toch juist veel minder dierenmonden te voeden? De bioindustrie bestaat dan immers niet meer!
Gelukkig is er tegenwoordig wel wat meer op de markt als alleen groenteburgers. Die vind ik zelf ook niet de kanen trouwens. Maar ik bijv laatst spaghetti gemaakt met nep gehakt. Had niks gezegd. Niemand heeft het gemerkt. De Aldi heeft lekkere vegetarisch snitzels en pittige schijven. En bij de AH zijn dingen van de vegetarische slager en het gehakt lekker. Voor mij was het ook een kwestie van uitproberen. Tempe vind ik zelf ook lekker. De kinderen waren minder enthousiast.