Rijstebloem

Discussion in 'Flesvoeding' started by Zonnetje1981, Oct 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

May 19, 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt in principe 5 flessen van 180 cc + 6 scheppen voeding. Echter de laatste 4 dagen heeft hij hier niet meer genoeg aan en komt hij 's nachts weer voor een fles en zitten we standaard op 6 grote flessen per dag. Teveel dus.

Wat denken jullie, zal ik aan de laatste fles wat rijstebloem toevoegen? Kijken of dat helpt? Of eerst forte voeding proberen?

Groetjes,
    Zonnetje

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je kunt idd rijstebloem proberen. Of het werkt is van te voren niet te zeggen.
    Het ene kindje slaapt slechter ivm (te) volle maag, de volgende slaapt beter/langer en bij de volgende doet het niets en het kan ook voor krampen zorgen.

Snachts hoef je toch geen volle fles te geven? Je kunt prima eerst kijken of een klein flesje voldoende is bijv 90/3.

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Ik zou ook eerst kijken hoe hij op rijstebloem reageert.
    Hier gebruikte ik al voor de rijstebloem Nutrilon Forte (alleen in de laatste fles).
    Merkte bij de overstap (laatste fles) naar Forte meer gerommel in zijn buikje dan bij het gebruik van rijstebloem.

4. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    Je kan het proberen. Mijn zoontje kwam steeds vroeger voor de fles n hij is niet te "foppen" met een klein flesje. Met rijstebloem slaapt hij wel weer goed door. Ik weet dat het door rijstebloem komt omdat hij wakker wordt als we hem geen rijstebloem geven in zijn laatste fles ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoeveel geef je 's nachts? Krijg je hem tevreden met bijv. 90/3 en dan 20cc extra water?
    Of met gewoon een paar sloken water?
    Een kind kan soms even wat meer voeding nodig hebben, en als het maar een week is is dat niet echt erg.

Je mag aan alle flessen 20 cc extra water toevoegen, als hij dan er fles iets laat staan dan maakt een kleine nachtfles niet meer uit.

Kijk ook uit dat je niet een te grote speen op de fles hebt. Eigenlijk zou nummer 1 nu het beste zijn.

6. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

May 19, 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    We hebben uiteindelijk rijstebloem toegevoegd. Foppen met kleinere flesjes hebben we geprobeerd maar hij blijft net zo lang brullen tot hij uiteindelijk de hoeveelheid van een grote fles heeft gehad. Tja, dan is er weinig aan te doen.

Gelukkig doet de rijstebloem zijn werk en redt hij het weer prima op 5 flessen. En fijn voor ons dat hij de nacht weer lekker doorslaapt.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wilde ook al reageren maar zie dat het niet meer hoeft.
    Half zp zal wel een rolberoerte krijgen maar ik begon met 4 maanden bij te voeden (mede ook door verborgen reflux) maar een hapje kan misschien de ergste honger stillen als dit nu ook niet (meer) helpt.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijstebloem gaf hier geen verschil, ze sliep zonder net zo lang. Schijnt ook echt onzin te zijn he dat kindjes door rijstebloem langer gaan slapen.
    Ik zou met bijvoeding starten, wij zijn een paar dagen voordat ze 4 maanden werd begonnen (dochter was altijd al een flinkerd en niet te verzadigen) en al snel af ze de potjes al leeg hoor. Nu is ze 6 maanden en eet ze volledig fruit en warme hap.
    Wij zijn met 4 maanden van 5 naar 4 flessen gegaan, toen kreeg ze 4x 210/7. Maar daarvoor zaten wij ook een tijdje op 5 grote flessen, en ging ze over de liter en 30 schepjes heen. Ze had het nodig, en heeft nooit problemen gegeven.
    Misschien moet je de flessen ophogen! Of anders starten met bijvoeding

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier vorige week ook twee keer 6 flessen gegeven, waardoor zoontje dus ook over de liter heenging. Vandaag liet hij met 5 flessen weer zo'n 150cc in totaal staan, dus heel wisselend. misschien is het een groeispurtje?

Rijstebloem kan je ook overdag proberen, zodat ie dan wat meer tijd ertussen laat. Dan heb je in ieder geval meer zicht op krampjes etc en kost het je niet meteen je nachtrust.
    Je zou ook half forte, half standaard kunnen proberen, ik heb het wel overwogen.
    Rijstebloem begin ik niet aan, omze dochter had daar al veel krampjes van en zoontje heeft sowieso al veel meer krampjes gehad en heeft er nu nog wel eens last van. Geen slechte stoelgang maar wel veel scheetjes en buikpijn, maar dat risico wil ik niet nemen.

Share This Page