Weinig poepen

Discussion in 'Borstvoeding' started by 0Marleen0, Dec 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand. Heeft al veel last van verborgen reflux en krampjes gehad, de krampjes heeft hij nog.
    Nu poept hij maar 1 keer in de 7,8 dagen. Met borstvoeding dus geen probleem, maar hij heeft er veel last van. Veel scheetjes, onrustig, erg onrustig drinken ( moet dan veel scheetjes laten wat hem zeer doet)
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees overal dat het geen probleem is als je kindje weinig poept, maar niet wat te doen wanneer hij last heeft.

Zijn ontlasting is als het komt wel zacht, dus via de kinderarts krijgen we er niets voor. Advies was snel beginnen met fruit en groente en dit in een (rap!) tempo.

Ik leg hem al extra aan, maar hier krijgt hij ook meer last van, ook masseren we ons een ongeluk....

2. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    En misschien een domme vraag...maar kan ik dmv het veranderen van mijn eigen eetpatroon zorgen dat hij beter kan poepen? Ik ben de laatste weken langzaam wat afgevallen, zit nu helaas net op ondergewicht.

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Onze Uk poept om de 5 dagen en tussendoor alleen veel (stink) scheten. Sinds zaterdag eet ik zelf koemelkvrij (en geen kool en citrusvruchten). En het lijkt te helpen. Geen krampjes meer en scheten doen geen pijn meer. Nu is Uk natuurlijk stukje jonger dan jou kindje.... En weet niet zeker of het door mijn dieetverandering komt. Blijf t/m zaterdag koemelkvrij eten en daarna weer mee starten. Krijgt ze opnieuw last? Dan stop ik weer. Krijgt ze geen last? Dan mag ik weer koemelkproducten van mezelf! En dat zelfde met de citrusvruchten en koolsoorten.

4. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Ik heb zelf ook al aan kma gedacht, maar werd door de kinderarts van de hand gewezen omdat er geen andere klachten zijn.
    Ik neem al geen grote melkproducten meer, en heb 2 weekjes koemelkvrij gegeten, maar merkte toen dacht ik geen verschil. Kan het nog wel eens proberen, maar denk dat het dat niet is.

5. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Marleen, je kunt zelf ook wat meer laxerend fruit eten. Dan hoef je het niet te geven aan je kleine maar komt het via je bv bij je kleintje. Kiwi's bijvoorbeeld.

Verder wat hier hielp: met de klok mee in rondjes masseren net onder de navel, dan kwam het meestal los. Gewoon even de tijd voor nemen.
    Ook kun je hotpacks maken door van die handwarmers te kopen. Bij xenos liggen ze weet ik. Die klik-klak je dan en worden dan hard en heel warm. Wikkel ze in een hydrofiele washand en dan onder de broekrand. Als ze afgekoeld zijn kun je ze uitkoken en weer opnieuw gebruiken.

Voor krampjes zelf hoor ik nog wel eens wat over sab simplex. Zijn druppeltjes. Zelf nooit gebruikt. Infacol vond ik zelf niet echt meer helpen.

6. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Warmte kan ik nog wel eens proberen. De huis tuin en keukenmiddeltjes zijn we na 4,5 maand al voorbij, alles geprobeerd maar niets hielp echt.
    Hij laat continu vieze scheetjes, ook snachts. Fijn natuurlijk dat de lucht eruit komt, maar vervelend dat het em nog zo'n zeer doet.
    Hem bij me houden helpt, maar af en toe wil ik hem ook aan z'n bedje laten wennen.
    Oh ja osteopaat hielp ook niets.

Je verlegd ook steeds je verwachtingen, krampjes tot 3 maanden, tot 4 maanden, toch tot 5 maanden...pfff vermoeiend!

7. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Als je geen verschil merkt zou ik het niet nog een keer proberen. Is toch best ingewikkeld ;)

8. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Mijn dochter heeft precies hetzelfde! Ze moet ook vreselijk persen op de windjes en moet dan ook vaak huilen. Ik heb ook aan kma gedacht maar mag je zelf alle melkproducten elimineren? Of kan je beter via dietist doen?

Het cb zegt dat het normaal is dat ze zo persen en dat ze zo weinig poepen...toch vind ik het gek

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, maar je kunt ook altijd even mailen met Stefan Kleintjes.

Zelf naast koemelk, ook soja en ei laten staan. Ook alle sporen.

Refluxklachten kunnen ook een symptoom zijn van kma

10. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Kinderarts is ervan overtuigd dat het geen kma is, geen eczeem oid...
    Het cb haalt het wel elke keer aan, waarschijnlijk geen allergie, maar hij is wel gevoelig.
    Ik ga nu bijhouden wanneer hij last heeft en wat ik eet.

Wanneer kan een kindje reageren op hetgeen ik eet? Na hoeveel uur zou dit mogelijk zijn?

Share This Page