Volgens onze kraamhulp hoeven de flessen (met bijbehoren spenen) maar 1x per week te worden uitgekookt. Tussendoor wassen we ze in warm water met afwasmiddel af. Nu lees ik echter op verschillende sites dat je ze eigenlijk iedere dag moet uitkoken. Nu vraag ik me af wat er nu klopt. Wat doen jullie?
Vooral in het begin deed ik dit inderdaad elke dag, de spenen ook. Na 2 maanden werd dit vanzelf minder...maar nu nog kook ik de flessen & spenen ongeveer 3x in de week uit.
Wij deden dat ook 1x per week, maar na 2 maanden werd dat rap minder... Voor het prille begin zou ik het idd wel 1x in de week doen. Wel deed ik de gebruikte fles direct afwassen in warm water.
ik deed mijn flessen en spenen om de 2dagen in de steralisator in het begin. Nu schiet het er steeds bij in. Zijn bordje,fruitbakje en lepeltjes gaan immers ook gewoon in een sopje met afwasmiddel. Wat ik wel doe is zn fopspenen nog regelmatig in de steralistor. xxxx
Wij doen het in principe elke dag. Heel soms schiet het er bij in en zit er een dagje bij tussen. Straks gaan we vanzelf wel minderen denk ik. Maar je moet gewoon doen wat goed voelt hoor!
Ik heb het iedere dag gedaan tot een maand of 2. Daarna nog 1x in de week of zo tot eenhalf jaar. Maar eigenlijk hoeft het helemaal niet. En als de flesjes in de vaatwasser gaan, hoef je ze zeker niet uit te koken.
Haha doe het nu 3x per dag voor de jongste. Dit komt omdat hij spruw had (3 weken lang!) en ik ben dus nog voorzichtig en het is routine nu geworden
ik heb het ook iedere dag gedaan tot zeker wel 2 maanden en toen steeds minder . Maar ik heb idd ook gehoord dat t niet meer hoeft en je ze gewoon in de vaatwasser mag doen. Ik vind het niks ga als ik fles ga geven gewoon uitkoken Ik ga borstvoeding geven dus geen idee wanneer dat zal zijn.
wij deden het in de kraamweek om de dag en nu wanneer het zo uitkomt. Eens in de 2 weken ofzo. Meer voor het idee..
Hier worden alleen de spenen elke dag uitgekookt, de flessen was ik steeds af na gebruik en gaan aan het einde van de dag de vaatwasser in.
Eh, een keer in de 2 weken ofzo? Tussendoor steeds met warm water uitspoelen en soms gaan ze eens mee in de vaatwasser. Moet eerlijk zeggen dat ik er pas weer aan ga denken als ik de flessen 'smoezelig' vindt worden...