Mijn dochter is nooit makkelijk geweest met slapen. Ze is nu 20 maanden. Als ze 's avonds of 's nachts wakker werd namen wij haar eigenlijk altijd in ons bed. Vandaag hebben wij besloten dat dat maar eens afgelopen moet zijn. Voor haar maar ook voor ons. Ze lag namelijk nogal breed in bed waardoor ik bijna niet meer sliep. Nu is ze alweer bijna een half uur hartverscheurend aan het huilen en ons continu aan het roepen. We zijn de eerste x na het weleggen na vijf min naar haar gegaan, toen tien en nu vijftien. Maar ohhhh wat is dit lastig zeg en wat gaat het aan mijn hart! Maar we moeten nu echt volhouden... Ik ben nu dus op zoek naar steun en succes verhalen. Dus kom maar op!
Geen tips of ervaring. Wel heel veel succes. Lastig hoor. Kun je niet rustig afbouwen. Matrasje oid naast je op de grond en dan steeds een stukje verder weg?
Ik heb geen ervaring, maar ik denk echt dat je door moet zetten. Kindjes houden het lang vol, en de aanhouder wint. Na een paar nachten huilen gaat ze het wel snappen. Als je haar weer in bed zou nemen dan ben je weer terug bij af Succes!
Ik vind het nogal een grote stap om dan gelijk zo rigoreus te laten huilen. Een kwartier voelt zo lang voor zo'n ukje. Zeker als ze daarvoor bij jullie mocht. Kunnen jullie niet op haar kamertje troosten tot ze slaapt als eerste stap? Of inderdaad een matrasje er bij?
hier hetzelfde gehad, meneer was vaak en veel wakker en huilde...nou krijste dan alles bij elkaar. Hij mocht dan altijd tussen ons in en sliep dan meteen verder dus wij gaven daar gewoon aan toe. Tot hij ook bij ons niet meer ging slapen maar spelen en wel 3 uur wakker was. Overdag was hij erg moe en was niet te genieten....dit was na 3 maanden nog niet over en wij waren allemaal kapot pfff.. Toen laten huilen, eerste nacht was het een half uur, dag daarna nog geen 10 min....nu zijn we twee weken later. Hij slaapt meestal gewoon door en wordt hij wakker dan laat hij zich weer neerleggen, huilen is mopperen geworden en binnen 5 min slaapt hij weer. Hij wordt in de ochtend weer vrolijk wakker en is door de dag heen weer gewoon lekker vrolijk! Hier vante voren wel zijn oren gecheckt, maar daar was niets mis mee. Oja hebben ook valdikind tablet in combinatie met dit gebruikt, iets eerder al en dat hielp ook wel, nu gebruiken we die niet meer. Heel veel succes meid, gaat vast snel beter!
We zijn tot half twee bezig geweest. De laatste x dat ik liep heb ik haar rustig gemaakt en wat drinken gegeven. Ze ging toen zelf in haar bed liggen en heb haar niet meer gehoord!! Dus tot nu toe heeft het gewerkt en nu maar kijken wat vannacht brengt.
Je kunt ook evt een matrasje bij haar bedje legen zodat ze jouw aanwezigheid voelt en kan wennen aan haar nieuwe slaapplek.
Ik ben het op zich wel eens met de voorgaande reacties dat het wel ineens rigoureus is, maar goed ik heb geen ervaring met bij ons in bed slapen, dus ik weet niet of ik niet voor welke methode ik zou kiezen. Ik neem aan dat je vooraf wel hebt uitgelegd aan je dochter wat er ging gebeuren? Daar is ze iig wel oud genoeg voor en zal ze echt wel begrijpen. Daarna is het doorzetten, want iets afleren is lang niet zo makkelijk als iets aanleren. Wij hebben onze oudste overigens ook laten huilen en dan om de 3-5-7-9 min gaan kijken, en de dag erna om de 5-7-9 etc. etc.. Maar dit was een fase waarin hij ons aan het uitproberen was (door 's-avonds ineens niet meer te gaan slapen, in de nacht wakker te worden en heel vroeg in de ochtend weer wakker te worden), dus niet helemaal vergelijkbaar. Ik wel je trouwens niet ontmoedigen, maar zoonlief hield het echt weken lang vol. Tis een echte doorzetter (voor later wel positief natuurlijk).
Je dochter is oud genoeg om haar wat uit te leggen, probeer dus een beetje het gesprek met haar aan te gaan. Dut hielp bij mijn zoontje zeker! In plaats van laten huilen, zou je ook bij haar kunnen blijven op haar kamer tot ze slaapt, is een iets minder grote overgang.... Zo hebben wij het wel gedaan. Kostte ons dan een 15 tot 30 minuten. Inmiddels kunnen we hem gewoon neerleggen en krijgen we max 5 min wat gemopper en gaat hij slapen. Veel succes! Weet dat het heel lastig kan zijn!
Ik heb het vorige week gedaan bij onze dochter. Niet het laten huilen/krijsen maar het niet meer in mn bed nemen. Ik was altijd heel makkelijk: werd ze wakker, dan hup oppakken, naast me neerlevgen en zij en ik gelijk verder slapen. Eigenlijk gewoon uit moeheid en geen zin om er lang mee bezig te zijn. Onze zoon is nogal een vroege vogel (tussen 6 en 7 klaar en klaarwakker) dus dan is het wel lekker als je wat langer kunt slapen Maarja ze rolt en ze beweegt en ik ben als de dood dat ze ineens naast mn bed ligt. Ik slaap een ztuk lichter hierdoor doordat ik me bewust wil zijn van haar bewegingen. Ook "vraagt" ze vaak waar ik ben. Klinkt wel heel lief in het pikkedonker maar is wel heel vervelend als je elke keer net in slaap valt. Dat gaat dan ongeveer zo: "mama??" En dan ik: "ik ben hier" en dan zij heel bijdehand: "ow." En het gefrusfreerde is dan dat zij zich omdraait en verder slaapt. En dat nog een paar keer hahahah Maar goed, inmiddels had dochterlief dat wel aardig door want als ze wakker werd ging ze al met dr knuffels onder dr armpjes en haar speen in dr mond klaarstaan Maar ik heb dr niet laten huilen in dr eentje. Ik vond het heel zielig om haar door mijn aangeleerde methode helemaal over de rooie te laten gaan omdat ik besluit dat het niet meer kan. Ik heb het oude ledikant matrasje van onze zoon van zolder gehaald en ik ben naast haar gaan liggen als ze wakker werd en heb haar geaaid/gesust/geknuffeld/getroost terwijl ik naast haar lag. Eerste nacht kostte het meeste tijd omdat ze niet echt helemaal door had wat er nou gebeurde en toen heeft ze wel wat langer gehuild/gejengeld. Tweede nacht ging al beter en nu als ze wakker wordt en ik trek het matrasje onder haar bedje vandaan (vandaar een ledikantmatrasje ) en ik ga erop liggen laat ze zich met een plof vallen en komt tegen de spijlen aanliggen zodat ik mn hand op haar kan leggen. En sinds drie nachten hoef ik er niet meer uit En de eersfe nacht van deze drie hoorde ik haar op haar spook-tijdstip (ze werd standaard tussen 4 en 5uur wakker) wakker worden en dan begint ze op haar manier te kletsen maar toen is ze zelf weer verder gegaan
Het was inderdaad misschien wat rigoreus. Maar ik heb een nogal koppig eigenwijs drammerig meisje haha. Bij haar zijn in haar kamer hebben we ook al vaker geprobeerd maar we moeten dan naast haar liggen en anders werd ze ook heel boos. Dus voor ons was dit de enige keus. We hebben inderdaad uitgelegd wat de bedoeling was en de laatste x dat ik bij haar was heb ik ook met haar gepraat en toen was het ineens over. Gisteravond voor het slapen gaan hebben we weer gepraat. En in eerste instantie zei ze als ik zei ga jij vannacht weer in jou eigen bed slapen zei ze nee maar na wat langer gepraat te hebben hadden we een afspraak En het heeft gewerkt! Ze kwam rond tien uur een xtje, moest haar speen pakken en ze had wat water gedronken en ging zo in haar bed liggen! De rest van de nacht is ze niet meer geweest!!!! Ik ben zo trots hihi alleen nu hadden wij last met slapen haha we missen haar in bed maar ook dat komt wel goed.