Hoe warm op jullie slaapkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo85, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter voorgenomen om haar toch wel een aantal maanden bij ons op de slaapkamer te laten slapen. En moet zeggen ik vind het heerlijk om er niet uit te hoeven voor de nachtvoeding. En dat ze vlak bij me ligt.

Echter de eerste nachten thuis had ze veel moeite haar temperatuur vast te houden en zakte regelmatig naar de 36,2 graden celcius.
    Daar is mijn vriend behoorlijk van geschrokken en die stookt de slaapkamer nu elke keer warm.
    Echter wordt ik er niet goed van zo langzamerhand. Ik ben erg warmbloedig van mezelf en slaap bijvoorbeeld in de winter altijd onder een zomerdekbed met het raam wagenwijd open.
    Heerlijk.

Hoe warm hebben jullie het op jullie slaapkamer toen de kleine zo'n 5 weken was.
    Als dit zo door moet blijven gaan zit ik er sterk aan te denken om haar naar haar eigen kamer te verhuizen. Dan maar een keertje eruit en zittend voeden maar dan slaap ik wel lekkerder de uurtjes die ik slaap.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je kamer beter te koud dan te warm hoor! Misschien eens kijken wat zij aanheeft. Eventueel op een schapenvachtje leggen, dat kan heel veel helpen. En wol aan doen, ook dat kan goed helpen. Ik zou zorgen dat ze niet op de tocht ligt, maar ook vooral die verwarming uit hoor, niet gezond om in te slapen.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Temp zakt meestal een beetje vooral in diepe slaap.
    De ideale temperatuur in een babykamer is 16-18 graden.
    Niet te warm stoken hoor op de slaapkamer.
    Op Internet kun je veel info vinden.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ze slaapt nog gewoon in haar dagkleertjes. Het is nog zo'n klein kruimeltje.
    Ze slaapt onder een Koeka deken met teddy aan de onderkant en die wafel stof erbovenop met een lakentje en soms gooi ik er nog een gebreide katoenen deken over als ik haar wat koud vond.... maar koud zijn krijgt ze nu de mogelijkheid niet voor 😉

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat de temperatuur zakt in diepe slaap was me bekend maar zelfs in het ziekenhuis schrokken ze af en toe van haar lage temperatuur. Dat ze direct uit gekleed werd en bij me werd gelegd. En dag na een uur huid op huid onder de warme dekens haar temp nov maar 36.4 was.

Maar nu houd ze het prima stabiel en blijft ze netjes tussen de 36.6 en 37.2

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kruikje erbij?

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zou die verwarming ook uitlaten dat is niet gezond om in te slapen.
    Mijn dochter had in begin ook last van haar temp soms 36 graden maar dat was echt midden in de nacht als ze voor voeding kwam. Heb de kraamzorg er nooit over gehoord verder. Die had een heel schema opgesteld wat we bij welke temp aan moesten doen. Heeft ze een mutsje op? Kruik erbij en evt zelfs 2 kruiken erbij? Wij hebben de verwarming nooit aan gehad op de slaapkamer niet bij daar heeft ze tot 7 maanden geslapen en ook nooit op haar eigen kamertje de verwarming aan gehad. Frisse lucht en ventilatie is erg belangrijk!!!!
    Mij is altijd op het hart gedrukt liever (te) koud dan te warm!
    Trek haar wat warmers aan zo'n verlours pakje uit een stuk (ik heb er toevallig nog te koop ;)
    Van te voren kruik in bedje om bedje alvast op te warmen.

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen de verwarming wel aan, maar die staat op 16,5.
    We hebben het ventilatie rooster altijd open en het raam staat ook altijd op lucht stand. Overdag doen we alle 3 de ramen open.
    Ik zou eerder kiezen voor een extra kruik dan de hele kamer warm stoken.

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mede om deze reden hebben wij de kleine man ook naar z'n eigen kamertje gedaan na een paar weken. (Ook omdat hij en wij beter sliepen als we 'apart' sliepen.)
    Maar eruit om te voeden: ik ging half slapend uit bed, en ging hem liggend voeden (bv) en viel dan zelf ook nog even in slaap.

Nu slapen we weer met het raam open en als hij dan een keer 's nachts komt, dan ligt ie gewoon (op de veilige manier) bij mijn onder de deken tijdens het voeden.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is het nu 19 graden op onze slaapkamer en de kleine heeft een slaapzak aan en een deken op. Ook hier had de dame wat moeite met haar temperatuur in het begin. Ik vind het nog moeilijk om te voelen of de kleine het niet te koud heeft aangezien haar nekje vaak erg koel aanvoelt terwijl ze het warm genoeg heeft (aan haar buik is dat goed te voelen en de temp is dan ook goed). Bij mijn oudste was het nekje een goede graadmeter juist.

Ik was er net over aan het nadenken om te minderen. Ik ga toch maar weer minderen richting de 17 graden, dat is ook de miktemperatuur van onze oudste (16-17 graden).

De temp die jouw kindje nu heeft is prima. Hier meet ik al een hele tijd niet meer. Heb na de kraamweek alleen nog 's nachts gemeten tot ze een halve week een goede temp had. En dat was al erg snal gelukkig.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zou ook kiezen voor een extra kruik ipv de verwarming. Hier is het trouwens een graad of 15/16 op z'n kamertje denk ik...

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is het gemiddeld 14 a 15 graden. Verwarming gaat nooit aan op de slaapkamers. Vind ik echt niet lekker en is ook niet bepaald gezond...
    Mn jongste lag in een hete april maand, in kleertjes onder 2 dekens met 2 kruiken. Het was 22 graden jn mn kamer door de hitte. Haar temperatuur is nog steeds vrij laag. Net als die van mij. Sommige kinderen hebben van zichzelf een lage temperatuur. Ik zou eerder kiezen voor een slaapzakje, kruik of extra deken ipv de verwarming.

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Slaapkamers probeer ik nooit boven de 19 graden te laten komen, meestal is het tussen de 16-18 graden, ook toen onze dochter nog heel klein was, met een extra kruik en een, mutsje (best lang een mutsje s'nachts gehad) ging het prima.

Deel Deze Pagina