Hoe vaak ga jij naar de tandarts (zelf en met evt kinderen) per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak ga jij naar de tandarts (ook met evt kinderen, partner)

1. Ieder half jaar

2. Ieder jaar

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ieder half jaar en ieder half jaar naar de mondhygienist
    Ben in het verleden eens bijna 5 jaar niet geweest (m'n moeder maakte geen afspraak voor ons, was nog minderjarig) en dat heb ik geweten. Daarna tijdje angst gehad daardoor, maar een superfijne tandarts gelukkig. Toen ze een eigen praktijk wou starten en dat in mijn woonplaats niet mocht besloot ik toch bij haar te blijven. Ze zit nu een plaats verder.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    man en ik gaan 1x per jaar. kinderen uiteraard 2x

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

1xperjaar controle en 3x p.j mondhygieniste

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ging altijd elk half jaar maar nu ben ik al ruim een jaar niet meer geweest. Kan het niet meer betalen. Elke keer heb ik wel een paar gaatjes en hij wil het maar blijven vullen terwijl ik daar echt geen zin meer in heb. Heb nu ook al weer voor zeker 300 euro aan vullingen nodig.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik en mijn partner ieder half jaar....

Kids 4x per jaar.

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Elk half jaar op controle. En als daar wat gevonden wordt wordt er vervolgafspraak gemaakt.

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik moet eigenlijk elke 3 maanden maar heb nu een beugel en vind dat vet irritant als ik eerst mn slotje eraf moet laten halen en ik wil persé niet meer dat ze om de haverklap foto's maken. Ze vinden al-tijd wel iets. Ik vind het gewoon allemaal heel irritant, haha. Moet binnenkort maar weer gaan, tis nu 1 jaar geleden..

Kost me daarbij trouwens ook teveel geld.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn man is sinds 1994 voor het laatst geweest, hij durfde niet tot hij vorig jaar vreselijke pijn kreeg. Nu is zijn hele gebit volledig hersteld. Hij had veel gaatjes door caries. Zelf ben ik 7 jaar niet geweest en mede daardoor paradontitis veroorzaakt. Vanaf nu gaan we braaf ieder jaar en zelf moet ik nu 4 x per jaar naar de monghygieniste om de paradontitis onder 'controle' te houden.

Onze zoon moet 2x per jaar voor controle.

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Helaas ben ik een aantal jaar niet geweest door angst. Traumatische wortelkanaal behandeling gehad. Ik heb 2 jaar met kiespijn rond gelopen, af en aan. Aan verschillende kiezen.

Maand geleden de stap gezet en inmiddels zijn er 2 extracties uitgevoerd en een wortelkanaalbehandeling.

Wat heerlijk om weer 'gewoon' te kunnen eten zeg! Ik ga nu elke 2 weken om mijn gebit weer op orde te krijgen. Daarna ga ik sowieso weer 2x per jaar en naar de mondhygiëniste. Ben al erg trots op mezelf dat ik deze stap heb genomen aangezien ik zelfs EMDR therapie heb gehad hier voor. Het is ook een hele fijne tandarts, en dat scheelt een hoop!!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Elke halfjaarlijkse controle en daarna eventuele behandelingen zoals gaatjes boren ofzo.

11. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Ieder half jaar :)

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    normaliter elk half jaar (met daarna een eventuele vervolg afspraak)

Helaas heb ik dit jaar de halfjaarlijkse controles (voor mij) over kunnen slaan omdat ik telkens tussendoor wel iets had. Uiteindelijk in een tijdsbestek van 10 maanden 5 keer bij de tandarts gezeten.
    1 keer omdat er een stuk kies afgeknapt was, 2 x voor een wortelkanaalbehandeling (waarbij bleek dat het helaas al ontstoken was waardoor ik 2 x kon terug komen om het af te laten maken.

Maar om het positief te houden ben nu na 10 maanden wel in staat weer normaal te eten zonder tegen het plafon aan te knallen. :D

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ieder half jaar.

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Nu met de kinderen wel elk half jaar (en ik dus ook gewoon mee), eerder zonder kinderen ieder jaar, maar werd ook wel eens 1,5 jaar.... :)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik was 3 niet geweest.. en wat voorgangers al zeiden: Dat was te merken.. 11 gaatjes... Inmiddels zijn er 3 gevuld en ben ik 2 x naar de mondhygieniste geweest.
    De verdoving is veel beter geworden :D ik voelde de prik niet eens ! Gewoon écht níét !
    Dus voor de rest heb ik hopelijk iets minder stress.

Dochters waren ook een tijd niet geweest. Oudste 1x jongste nog niet. Maar dus inmiddels wel, vooral door het briefje wat ik in moest vullen voor de schoolarts: Gaat je kind 2x per jaar naar de tandarts?? Euh nee.. nouja, voor ik naar de schoolarts moest zijn we dus geweest ;) . Inmiddels ga ik apart van de kinderen, zodat ze mijn angst niet over gaan nemen.

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    1x per 8 maanden

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    2x per jaar net als mijn man en kinderen.

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ieder half jaar, ben altijd blij als ik weer voor een half jaar weg mag blijven... :)

19. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ik en zoon ieder halfjaar, mijn vriend 1x per jaar.

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ieder half jaar en mijn kinderen gaan mee zodra ze de juiste leeftijd hebben.

Deel Deze Pagina