Hoe vaak ga jij naar de wc 's nachts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paarse80, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isodora

Isodora Actief lid

4 jan 2010
    173
    0
    0
    1 keer per nacht en eigenlijk altijd om 4:00 uur (of net iets er voor of na).

2. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik ben nu 36 weken. Sowieso wel 2 keer per nacht en dan meteen als ik wakker word nog, maar soms is het ook 3 a 4 keer en nog die van 's ochtends. Het zijn bij mij ook echt geen kleine beetjes, het is net of ik 's nachts al het overtollig vocht uitplas ofzo. Heb nog niet echt opgezette voeten of handen, maar plas me helemaal een ongeluk. Verbaas me er echt over hoeveel er dan iedere keer uitkomt. Ik heb trouwens ook enorme dorst 's nachts!! Maar ik geef er niet aan toe, mag echt maar 2 slokjes van mezelf drinken, tegen de vieze smaak. Na 20:00 uur drink ik ook niks meer 's avonds. Het helpt allemaal maar weinig... Weet wel dat ik na mijn eerste bevalling ook nog een tijdje veel geplast heb 's nachts. Moest echt dat ritme er weer uit zien te krijgen.

3. giraf

giraf Niet meer actief

Om te plassen gem. een keer of 4 per nacht.
    Om krampen en buikpijn weg te lopen meestal 1x.
    Door slapeloosheid en mijn man niet wakker te willen draaien ook wel een keer of 2 per nacht.
    Om te kleine te troosten/tutje kwijt/recht te leggen in haar bedje ook een keer of 2 per nacht.

Wanneer ik slaap? De laatste weken niet meer....;):D

4. Belindada

Belindada Niet meer actief

minimaal 2x per nacht

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik ging bij alle 3 me zwangerschappen ook wel 6 of 7 keer plassen snachts. Probeerde al minder te drinken savonds, dat werkte wel een klein beetje.

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    meestal 1 of 2 keer per nacht, maar soms 4x.
    Het valt me gelukkig nog mee ;)

(nu 36 weken zwanger)

7. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Ik ga er minstens vijf keer uit om te plassen. In het begin van mijn zwangerschap moest ik er ook vaak uit om te plassen. Ik plaste zowat de hele dag door toen. Daarna is het gaan minderen en nu sinds een week of 2-3 heb ik weer een abbonoment op het toilet.

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Meestal alleen als ik net lig, dan moet ik er nog een keer uit..

Als ik eenmaal slaap kan ik gelukkig meestal wel doorslapen, maar als ik 's ochtends wakker wordt sta ik wel op knappen en moet ik echt met mijn benen bij elkaar en buikpijn naar de wc lopen..

Gr.
    Carlien

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nu al minimaal 3 keer....
    Hier niet het resultaat van zwakke bekkenbodemspieren, maar van sterke buikspieren.... die willen (en wilden dat tijdens de zwangerschap van Thirza ook al niet), geen ruimte maken voor m'n baarmoeder, dus moesten m'n organen dat oplossen.... :(
    Gevolg dus vaak plassen, verstopping (het komt nauwelijks voorbij m'n baarmoeder) en ook nu al weer maagzuur af en toe :( En straks waarschijnlijk ook weer benauwd omdat m'n longen ook niet meer voldoende ruimte zullen hebben dan.... :(

Ach ja.... 't hoort erbij ;)

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier 27 weken en standaard elke nacht om de 2 uur.. dus minstens 3x per nacht en voordat ik op bed ga en als k eraf kom:)

11. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Elke nacht rond half 4, en dan ook erg last van maagzuur dus dan gelijk een slok melk of Rennies. Soms 2 keer per nacht maar dat is uitzonderlijk.

12. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    1x per nacht gelukkig...
    Meestal rond een uur of 3. Dan moet ik wel ook 's ochtends heeeeeeel nodig plassen hoor!:D

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    1 a 2 keer per nacht..
    met 33 weekjes zwanger

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vanaf 4 weken tot ergens halverwege de zwangerschap minstens 1 x en soms 2 keer.

Vanaf ongeveer 20 weken zeker 2 x per nacht.

De laatste weken meestal 3 x per nacht. Wel eens een uitschietertje naar 4 of 5 keer.

Hoeft van mij niet nog vaker te worden ;) Opstaan is een hele toer ivm bekkenklachten...

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

1 a 2x voor mijn zwangerschap NOOIT dus even wennen:)

16. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    maar drinken jullie dan ook weer wat nadat jullie hebben geplast? omdat ik lees dat sommigen wel 4x moeten??

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Meestal 2 keer per nacht, maar soms ook weleens 3 tot 4 keer... Dat zijn nachten dat ik sowieso al wat onrustiger slaap en sneller wakker word van het gevoel dat ik moet plassen.

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger.
    Voor de zwangerschap ging ik er 's nachts ook meestal wel 1x uit om te plassen!

18. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Om het uur / 1.5 dus vrij vaak per nacht. Drink inderdaad wat na het plassen maar niet super veel..

19. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ik ben altijd al een zeikerd geweest... ;) Overdag erg vaak, en het kwam ook wel eens voor dat ik 's nachts een keertje moest. Maar nu ik bijna 25 weken zwanger ben moet ik 's nachts vaak 2 keer. Heel af en toe heb ik ook dat als je net in bed ligt je er na 10 minuten wéér uit kunt. En dan is dat echt niet voor een paar druppeltjes. Er zat zelfs een avond tussen dat ik dit 4 keer achter elkaar moest. Pfff... En ik had toen niet eens heel schrikbarend veel gedronken die dag... :$

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    De eerst keer is rond 3 uur/half 4 en de tweede keer rond half 6.
    En dan als mijn vriend uit bed gaat om half 7.
    Voordat ik zwanger was ging ik 's nachts nooit uit bed om te plassen.

Deel Deze Pagina