Weinig! Tenminste, buiten de deur zonder kinderen dan. Thuis brengen we genoeg tijd met elkaar door, ook zonder kinderen. @Tassie74 wat is het oppasprobleem? Klinkt of je er wel behoefte aan hebt namelijk..
Nooit. Zorgenkind, dus geen opvangmogelijkheden. Omdat man regelmatig overdag thuis is, toch ook niet super nood aan. We proberen er het beste van te maken en dat lukt best aardig volgens mij
1x per 2 weken toch wel gemiddeld. Licht er ook aan of hij weg is voor zijn werk of niet. Moet er wel bij vermelden mijn dochter is om het weekend bij haar vader waardoor we best veel mogelijkheden hebben.
In de eerste 3 maanden nadat we elkaar leerde kennen zijn we een paar keer uit geweest maar toen ik na 3 maanden zwanger bleek te zijn kwam het er niet meer van. Nu bijna 7 jaar samen en 1x weg geweest met zijn 2. We willen beide wel maar er komt altijd wel iets tussen lijkt het wel.
Wat vervelend om te horen. Jullie hebben ook heel wat meer mee moeten maken samen dan een gemiddeld koppel. Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie komen.
@Lies1611. Wij samen zouden inderdaad graag met z'n tweetjes wat willen ondernemen 's avonds of overdag. Net als vroeger. Ik vind het alleen lastig om een onbekende als oppas in te schakelen via een oppasbureau of zo. Het wordt echter wel tijd om eens op zoek te gaan. Niet dat het slecht gaat tussen mijn man en mij, maar omdat ik steeds meer verlang naar het vrouwzijn ipv alleen maar moeder te zijn.
Soms vaak, soms heel lang niet.. soms gaan we in 1 week naar de bios en uiteten, soms doen we 3 maanden niks. We liggen 's avonds wel altijd samen even op de bank een serie of film te kijken.
Hebben jullie geen vrienden, kennissen, buren, moeders op school met een oppas? Snap dat inderdaad heel goed dat je daar soms behoefte aan hebt!
Iedere eerste zaterdag van de maand doen we samen iets, etentje, naar de bios of een etentje met vrienden. We hebben dit een aantal jaren geleden ingesteld omdat we alleen maar met de kinderen bezig waren en altijd moe waren, dit hebben we doorbroken door een vaste avond te prikken. Man is in de winter wel vaak in het buitenland en dan slaan we weleens over maar die eerste zaterdag is wel vaste prik. Het doet onze relatie ook goed.
Wij hoeven overigens ook geen oppas meer te vragen, de oudste kinderen zijn oud genoeg om met de jongste thuis te blijven dus dat maakt het wel makkelijker.
@Lies1611 . Wij hebben hier geen familie in de buurt, ook geen echte vrienden nog. Wij wonen hier nog niet heel lang. Wel een goed contact met de buren die echter nogal druk zijn qua werk en jonge kinderen. Ik ga er nog eens voor zitten om iemand in te huren of zo.
En tijdens de schooluren? Lukt het dan niet om eens een uurtje of 2 samen wat te doen? Mss eens gaan ontbijten en erna gewoon de dag zoals anders (naar huis if werk dus)?
Buitenshuis eigenlijk bijna nooit. Maar elke vrijdagavond hebben wij filmavond We moeten nodig wat meer tijd voor elkaar nemen Vanavond maar een leuk spel doen die we tegen kwamen op zolder
Wij gaan gemiddeld 1 à 2 keer per jaar uit eten, naar de film enz. Ook niet heel veel behoefte aan meer. 1 keer een nachtje naar een hotel geweest. Nu ze ouder zijn, blijven ze ook gewoon vaak een middagje thuis ofzo als wij samen weg gaan.
@Neuzeke. Nee, dat gaat bijna niet. Mijn man kan niet zo makkelijk vrij krijgen (werkt in de zorg). Het zal sowieso een oppas worden voor in het weekend.
We gaan sowieso 1-2 keer per maand samen uit eten, naar de bios of gewoon ergens lunchen of wat drinken. Maar er gaan ook vaak zat vrienden mee. Vinden we eigenlijk net zo gezellig. We hebben ook genoeg tijd thuis samen.
Maar je dochter zit al wel op school? Misschien dat ouders uit de klas wat weten namelijk.. Zijn jullie ver weg verhuisd van waar jullie zaten?
Wij proberen 1 keer per week/ 1 keer per 2 weken. Meestal gaan we uiteten. Soms een nachtje weg of naar de bios ofzo.