dochtertje is 2 maanden terug in de ochtend gevallen. Helaas was ik niet in de buurt en diegene die die dag oppaste dacht dat de dokter toch niet zou hechten, dus toen ik tegen de avond thuiskwam had plakken geen zin meer...balen, vooral nu het toch een litteken lijkt te blijven. Het is een soort van verdiept litteken, alsof er een 2 hapjes uit haar huid zijn. Ik smeer met calendulan littekencreme maar zie nog geen verbetering. Huisarts zegt dat ik eraf moet blijven... Wat zouden jullie doen met zo'n litteken? En zal het nog minder worden?
Ik denk dat het oppervlakkiger kan worden. Het duurt lang omdat het van binnenuit moet herstellen. Je zal altijd wat blijven zien misschien maar minder diep.
Steeds een druppeltje rozenbottelolie inmasseren, dit stimuleert de celvernieuwing. Naarmate ze ouder wordt (tiener), als ze het zelf storend vindt, zou ze glycolzuur kunnen proberen. Maar daar is ze nu nog veel te jong voor natuurlijk. Het kan best nog bijtrekken hoor De kinderhuid kan dat soort "trauma" veel beter aanpakken dan de huid van een volwassene
Nou mijn zoontje was net 13 maanden toen die door hond can oma gebeten werd bij zijn lip en wang Hij is nu 8 je ziet het nog steeds hoor is ook zo sport litteken
Bij m'n zoontje is het wel minder geworden hoor. Je ziet het alleen nog maar als je je erop focust. (Hij was 2, nu 7) Oh en die is wel geplakt, maar zag er na afloop ook zo uit als die van je dochtertje.
Dochtertje is, toen ze anderhalf was, op de hoek van een plint gevallen (hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen ) en mijn ouders pasten destijds op. Hebben alleen een pleister erover heen geplakt. Zelfde verhaal als bij jou: hadden er een hechtpleister overheen moeten plakken maar toen ik thuiskwam was het te laat. Ze is nu 5,5 jaar oud en dat enorme litteken van toen is een ieniemienie streepje op haar kin. Het is dat ik weet waar het zit, anders zie je het niet.. Dus kan nog prima goed komen!
Hechtpleister of plakken zegt ook niet alles hoor! Ken er genoeg die ondanks hechtpleister of plakken toch een litteken in het gezicht hebben. Net als mijn zoon. En bij hem was ik binnen een half uur alweer weg bij de huisarts. Het is heel jammer, maar het zal vast nog wel een stuk bijtrekken. Helemaal weg denk ik niet dat dat nog gebeurt.
Littekencreme kan geen kwaad. Waarom zegt de huisarts dat je dat niet mag doen? Je zal wrs altijd wat blijven zien. Zoon heeft veel waterpokken in gezicht gehad, smeren nu ook nog met littekencreme, onze ha vindt dit overigens prima.
Bij dl is een wond tijdig gelijmd, maar is toch een groot dik litteken geworden. Dus maak jezelf geen verwijten...Hopelijk trekt het allemaal bij (en anders gaan wij later wel langs een cosmetisch chirurg, als dl er last van heeft).
Je kan het litteken verzorgen met de littekencreme van dokter Staudt. Kun je online bestellen. Het is wel prijzig maar is een hele fijne crème. Heb het destijds ook bij een brandwond gebruikt bij mijn oudste dochter in het gezicht. Het zal nooit helemaal genezen maar het zal zeker vlakker worden en inderdaad of iets gelijmd, gehecht wordt zegt ook niet altijd alles dus maak jezelf inderdaad geen verwijten.
Wat ook goed tegen littekens schijnt te helpen is pure vitamine e. Gewoon zo'n capsule openmaken en de inhoud op de huid smeren. Ik heb deze tip meerdere malen van dermatologen gehoord. Ik weet alleen niet of het iets tegen die deukjes kan doen. Echter, gelukkig zal het alleen maar kleiner en minder zichtbaar worden naarmate ze ouder wordt. Ik had als kind een flink litteken op mn hoofd en nu zie je het nog maar nauwelijks.
Zou er van af blijven. Je kunt het niet meer veranderen. Het zit er en zal vervagen in de loop van de jaren. Dochter had met net 1 de watenpokken er zit een klein litteken naast haar lip en ook dat zit er nog steeds het hoort bij haar. Fijner is om piekfijn groot te worden helaas lukt dat niet altijd. Denk zelfs het smeren van allerlei smeersels zonde van je geld is. Heb wel eens gelezen eens in de zeven jaar vernieuwd de huid op heel je lichaam het zal dan ( mooier gaan lijken) maar het zit er voor eeuwig.
Dank jullie wel voor de adviezen voor zover! De reden dat ik ondanks het advies van de huisarts de vraag hier alsnog stelde heeft te maken dat ik merk dat huisartsen daar nou niet echt 1 richtlijn in hebben. Bij een litteken bij mezelf zei een andere huisarts juist wel smeren.... Goed om te horen dat het iig nog minder zou kunnen worden....
Ik heb zelf zo diep litteken gehad, wel niet in het gezicht maar ergens anders, en ook bij mij is het redelijk goed bijgetrokken!