Onze aap ging regelmatig met veel gewurm onder de armgordeltjes uit. Ook al deed ik ze super strak.. Gevolg huilende peuter... En 5 vd 10 keer nog zijn armen eruit. Maar hij zat nog wel vast. Maar nu kan hij gewoon de knop indrukken en openen. Hij staat op eens naast mij. Ik word natuurlijk heel boos, waardoor hij snel terug vliegt.. Maar hij zit dan dus niet vast... Stoppen, vast maken, soms herhaald zich dit of kan ik hem niet vastmaken omdat ik niet op de vluchtstrook stil ga staan hiervoor. Ik vind het super eng, dus iemand een tip of een bepaald stoeltje met andere sluiting?!
Een vervolgstoeltje welke met de gewone driepunt gordel vast kan. Deze zit aan de zijkant vast en kunnen ze dus moeilijker bij. Wij hebben voor onze peuter de maxi cosi (rodi?) air protect. Ben zeer tevreden. Hier aangeschaft toen ze 2,5 was omdat we hetzelfde probleem hadden als jij. Alleen dan met de armen los wurmen gelukkig niet de knop losmaken.
hier ook met de 3 punt gordel krijgen ze moeilijker open die van 4 kan het natuurlijk wel maar weet goed dat dit niet mag!!! en dat weet hij erg goed zodra we er zijn zeg ik je mag je los maken en dan maakt hij ook zijn broertje los zijn broertje kan het ook losmaken maar dat interesseert hem gelukkig niet
Mmh.. maar gaan ze dan niet onder de grote gordel door? Dan zitten ze toch ook alleen om de buik vast? Ik zie hem namelijk al stuiteren met zijn hoofd van voor naar achter. Hij is pas net 15 kg. Trouwens fijn zo'n autostoel voor 2 maanden... ;(
idd die zijn er ook nog, hier zitten ze in zo'n verhoger geen problemen met de gordel (beide jongens zijn 17 kg de oudste zit al een hele tijd vast met de driepuntsgordel volgens mij vanaf zijn derde jaa)
zo'n hoesje kan ik kijken.. Maar is dat niet gevaarlijk als een buitenstaander mijn kind moet losmaken? bij brand te water oid? Vind hem nog zo klein voor een verhoger, die zit wel in de stoel (1,2,3)
Allebei mijn kinderen zijn inmiddels in staat de gordel los te maken (ze hebben een kiddy 1-2-3 stoel, waarin ze met de gewone autogordel vastzitten). Gelukkig heeft mijn auto een verklikker, die mij meteen waarschuwt als een van de gordels achter los gaat. Ik kan dan meteen ingrijpen. Als we met 2 voorin zitten, doet de passagier de losse gordel weer vast. Maar ik ben ook wel eens naar de eerste afrit gegaan, ben op een veilige plek gestopt, gordel dichtgemaakt en heb gezegd: ik ga pas weer rijden als jij belooft dat die gordel dicht blijft. En dan ga je er net zo mee om als je met andere dingen doet waarmee ze 'stout' zijn: gewoon heel consequent zijn en super duidelijk dat het echt niet mag. Vooral bij oudste helpt het om ook heel duidelijk uit te leggen waarom het niet mag. Ik weet niet hoe oud jouw peuter is, en hoe goed hij voor rede vatbaar is, maar misschien helpt het bij hem ook wel. Nu weten ze dat ze het pas los mogen doen als ik 'gordels mogen los' heb gezegd, en dat is na het parkeren, als de motor uit is.
Welcome to the shopping center. It is 3 degrees and windy. Thank you for choosing mama express. Please remain seated until the captain has turned off the fasten seat belt sign
lol... Ik moet maar eens zo'n lichtje laten installeren, met fasten seat belt sign en al. Zou zoonlief in elk geval wel helpen om zich aan de voorschriften te houden
niet een andere stoel, maar je peuter leren dat tie daar af moet blijven...stoppen als de gordel losgaat en pas weer verder als het vast zit en zo elke keer. Dat moeten ze echt weten op deze leeftijd hoor
Niet geheel AP, maar ik zou in zo'n geval a la minute op de vluchtstrook stoppen, zo hard remmen dat je kind van de bank af flikkert en tussen de achterbank en stoel ligt, en het kind toch wel zo hard toeschreeuwen dat NOOIT MEER TE DOEN. Nee ik vind dit echt vluchtstrook stil sta reden hoor! Levensgevaarlijk om ermee door te rijden toch? Vluchtstrook is voor acute en gevaarlijke dingen, dit is gewoon heel gevaarlijk.
Ik heb een kiddypro stoeltje ... Eerst met beugel en daarna met de gewone gordel waar ze dan ook niet makkelijk bij kunnen komen voor ze oud genoeg zijn om het echt te begrijpen... Maar in jouw situatie sowieso direct op de vluchtstrook stoppen..
Stoppen op de vluchtstrook? Straks worden we aan gereden door een gek! Hier helaas in de familie gebeurt, ga echt never nooit stoppen op de vluchtstrook! Als ik hem aanspreek schiet hij als een snelle jelle terug in de stoel.... Elke keer stoppen om hem vast te maken dus... ok.
En hoe wil je dat doen op de snelweg? Net zolang met een los zittend kind doorrijden tot je vande snelweg af kan? Nog veeeel gevaarlijker. Gewoon op de vluchtstrook stoppen, zo dicht mogelijk bij de berm. Niet uitstappen en als je dat wel doet, dit via de passagierskant doen. De kans dat je kindje iets overkomt door het loszitten is velen malen groter dan een paar x flink hard op de vluchtstrook stoppen hoor. Zoals suusjeuh zegt, zou ook wel mijn manier zijn Even flink remmen dat hij even flink schrikt en hem hard toespreken zodat hij het nooit meer in zn kop haalt om aan die sluiting te zitten.
Stoppen op de vluchtstrook is véél gevaarlijker dan doorrijden met los zittend kind naar de eerste afrit, parkeerplaats of tankstation. Dat is nooit meer dan een paar kilometer hier in NL. En al helemaal niet hard remmend stoppen op de vluchtstrook! Serieus, dat kun je toch niet doen? De kans dat er dan juist iemand bij je achterop rijdt veroorzaak je dan zelf. De vluchtstrook is hier echt niet voor bedoeld, vooral omdat het gewoon niet veilig is. Google maar eens op 'ongevallen vluchtstrook', dan weet je wel beter dan daar gaan stoppen. Ongevallen op de vluchtstrook, veiligheidsstudie - De Onderzoeksraad voor veiligheid
Lees ook even mee. Hoop hier ook eindelijk de gouden tip te krijgen. Ons meisje weigert dus ook pertinent om in haar stoel te blijven zitten. En zit in no time los op de achterbank. Van alles geprobeerd maar nog niets gevonden wat echt werkt. Het probleem is dat ze nergens van onder de indruk raakt. De meeste kinderen kun je nog 'bang'maken door met de politie te dreigen. Nou die van ons dus niet. Niet helemaal pedagogisch verantwoord misschien maar mijn man heeft een keer flink geremd,dat was even schrikken maar 2 minuten later zat ze alweer los. We zijn ook een keer terug naar huis gedraaid toen we op weg waren naar Ballorig. Vond mevrouw ook geen probleem. Dus je zult begrijpen dat wij nu ook niet meer weten wat we hier nog aan kunnen doen.
Onze zoon is zijn houdini-periode gelukkig weer even voorbij. Hij was toen nog te jong om het te snappen, dus dat was inderdaad lastig. Elke keer weer stoppen, op een zo veilig mogelijke plek. Als kind heb ik ooit het kinderslot verwijderd en op de snelweg de deur geopend. (Ter geruststelling; door de tegenwind krijgt een kind dat zit te prutsen de deur niet echt vol open.) Mijn vader heeft dit destijds opgelost door zijn hand naar achteren te steken, het eerste lichaamsdeel te grijpen wat hij te pakken kreeg en heel hard te knijpen. Ik was toen kleuter, inmiddels ben ik 31 en de blauwe plekken zijn toevallig net vorige week weg getrokken. Sindsdien heb ik het wel uit mijn hoofd gelaten om rare fratsen uit te halen in de auto. Ik ben absoluut geen voorstander van lijfstraffen. Maar in een extreme en gevaarlijke situatie, waarbij uitleggen en praten gewoon niet helpt, vind ik het geen slechte oplossing. Ik had mijn lesje geleerd en heb er echt geen trauma aan overgehouden.