Elke dag zonder uitzondering. Het is ook een onderdeel van ons avondritueel, maar ik vind dat hij schoon het bed in moet.
Oh jouw kinderen kruipen niet over de vloer, krijgen nooit eten in hun haar, spelen nooit buiten? Saai hoor
Om de dag in principe.tenzij meneer echt te moe is dan de dag erna.ik was hem dan op dagen dat hij niet doucht.nu vindt hij het ineens niet meer leuk en moet ik echt trucjes verzinnen...harenwassen overigens geen probleem. Ik ben ook alleenstaand...
Haha jawel, maar dan is het washandje erover en klaar. Maar om ze daar nu elke dag voor in bad te doen?
Eén keer per week . Mijn zoontje vindt het badje fantastisch, kruipt vaak rechtstreeds naar het badje toe als hij op de grond gezet wordt vanaf de commode. Helaas heeft hij ook een huidaandoening die we met moeite onder controle krijgen en hebben we het dringende advies van de dermatoloog gekregen hem niet vaker in bad te doen of onder de douche. (Dus ook geen babyzwemmen ).
Zoals ik zei, elke avond zonder uitzondering. Ik vind het geen moeite en hij heeft er plezier aan. Lekker schoon en fris het bed in. Ik ga zelf immers ook elke dag.
2-3 per dag in bad en/of douche. Tis hier warm en vochtig dus wel zo lekker, ze hebben gelukkig een makkelijke sterke huid. In NL was het gewoon 1x per dag, zo veel werk vind ik het trouwens niet.
Eens. Huidproblemen uitgezonderd vind ik het veel frisser als een kind gewoon elke dag even uitgebreid onder de douche of in bad gaat.
3x per week, zomers wel vaker omdat ze dan buiten spelen en het warm is en meer zweten. Ik sta er ook 5 dagen per week alleen voor, mijn man is alleen de weekenden thuis. Dus ik snap precies wat je bedoeld!!! Mijn dag begint al om half 6, kids snel klaar maken voor het kdv, aan het werk, thuis komen, was draaien, stofzuigen, wc schoonmaken, eten koken, samen eten (wat nu met de oudste een drama is) opruimen....en dan soms nog de kids in bad. Pfffff ben dan vaak al echt echt moe! Dus elke avond trek ik echt niet! Daarnaast heeft onze oudste eczeem, dus is het ook niet verstandig haar elke dag in bad te doen.
Die jongste gaat om de dag of om de twee dagen. De oudste 2 keer in de week. Maar op de dagen dat ze niet gaat, wordt ze wel gewassen met een washand. Haren wassen vindt de oudste Guo helemaal niks. Inzepen gaat prima; dat vind ze wel leuk, uitspoelen vindt ze niet leuk
geen bad, maar elke dag onder de douche.. hebben een echte waterrat waarbij de ruzie om er onder vandaan te komen bijna het grootst is als hij heel moe is of we zijn een dagje weg dan slaan we het wel eens over.. maar in principe vast onderdeel van naar-bed-ritueel dus vaste prik. Vind het geen extra belasting: juist omdat hij douchen zo leuk vind
Ze gaan allebei 5x in de week onder de douche (doordeweeks) en 2x in de week in bad (in het weekend). Het zijn echte waterratjes!
Hier gingen ze eerst elke dag, in een klein laagje water, geen bad vol ofzo en in de zomer nog steeds omdat ze dan veel buiten spelen, nu worden ze eigenlijk niet echt vies dus om de dag ofzo..