nou hier ben ik blij als we 2 a 3 x in de week halen. Vaak red ik het niet alleen en manlief is niet altijd op tijd thuis om te kunnen helpen. haren wassen bij colin is drama, shannon valt wel mee gelukkig want die heeft ook echt cremespoeling nodig met die krullenbos van haar dus moet 2 x gewassen. elke ochtend douchen ... moet er niet aan denken dan mag ik wel 1,5 uur extra uittrekken betekend om 5 uur opstaan lijkt me geen goed idee.
Om de dag is het streven. Zoontje wil wel iedere dagmaar dat vind ik niet echt nodig . Ligt er dus aan. In de zomer soms wel wat vaker.
Om de dag in de douche. Zomers iedere dag. Grappig dat sommigen het veel werk vinden, binnen 20 minuten liggen ze hier beide gedoucht en wel in bed.
Ik douche ze minimaal om de dag. Ze gaan dan 18,45 naar boven. Badje voor de jongste en douche voor de oudste. 15 minuutjes later liggen Ze met piama in bed. Doe het vaak ook alleen en die 15 minuutjes lukken nog wel. 7 uur is het mama tijd . Als ze Savonds niet douchen dan ga ik ze goed wassen. Kost vaak nog meer tijd. Vind elke dag even goed wassen toch wel belangrijk. Zeker delen als oksels/billen. Smorgens is het alleen ff washandje door het gezicht dan ga ik echt niet douchen. Het idee te weten dat ik na hun douchen op de bank kan ploffen geeft mijn net dat laatste energie Zoon heeft een hekel aan de douche en daar gaat hij ook echt niet onder. Voor hem laat ik dus badje vollopen en binnen 5 minuutjes is hij eruit. Dochter speelt ondertussen onder de douche. Die gaat dus bijna nooit in bad want ondanks dat ze 5 is laat ik haar niet alleen in had zitten. Zoontje gaat dan alvast naar bed en daarna ga ik dochter der haar wassen Inc crempoeling vanwegen lange haren. Ze heeft dan ondertussen genoeg gespeeld onder de douche en kan daarna ook naar bed. Haar was ik ook om de 2 dg met shampoo
Mijn kinderen gaan iedere dag onder de douche/ in bad Mijn man is er ook nooit de avonden dus ik sta er ook alleen voor en ik ben het nu zo gewend dat het gewoon in me ritme hoort. Ik doe ze wel in bad voor het avond eten want na het eten heb ik geen puf meer.
In principe om de dag, maar soms elke dag. Ik sta er s avonds ook vaak alleen voor, maar maak er echt ons momentje van. Samen in bad. Pak haar in en zet haar heel even in de wipstoel (waar ze nog maar net in past haha) en dan was ik m'n haar. Gaat prima zo, maar met eventueel een tweede erbij zoudt wel latig worden. Als papa thuis is gaat ze samen met hem onder de douche en droog ik haar af. Vind ze ook geweldig.
Hier gaan ze elke avond in de douche. Bad hebben we niet, maar we hebben wel nog 2 babybadjes staan waar ze nog regelmatig gebruik van maken onder de douche. Ik vind het overigens niet veel werk, papa doet het namelijk altijd, haha! Dat is echt zijn papa-taak, de kinderen 's avonds douchen/badderen.
Zonder zeep kun je met een gevoelige huid gerust elke dag gaan. Ik doe nooit zeep in bad. Kinderen was ik gewoon met water ( ook de haren) en 1 keer in de week de haren met shampoo.
het is voor mij vooral zwaar omdat ik moet tillen of bukken en met mijn slechte rug is op mijn knieeen om ze te wassen in de douche amper te doen..
De jongens van ons douchen net als ons lekker elke dag. Zowel hier als bij hun moeder. Tegenwoordig zijn ze oud genoeg om zelf te douchen. Maar toen ze nog jonger waren deden we ze gewoon gezellig samen onder de douche. De oudste doucht op Zaterdag ochtend uitgebreid na de voetbal wedstrijd. 'S avonds voor het slapen spoelt hij zich dan meestal ook nog even lekker af onder de douche zodat hij lekker fris en warm z'n bed in kan.
als ze gaan stinken Zonder gekheid, ze gaan hier 2-3 keer in de week, heb er geen vast schema voor. Zomers gaan ze elke dag omdat ze dan veel buiten (lees:zandbak) spelen. Vroeger deed ik ze ook iedere dag maar tegenwoordig is het zomaar laat. Ik doe het niet omdat het mij te veel werk is, want dat vind ik wel mee vallen maar ik wil ze graag 7 uur op bed hebben en voor ik het weet is het alweer laat dus dan schiet het douchen er bij in.
Onze vent gaat om de dag in bad. We doen het vaak alleen als ik s avonds werk dan doet papa het en als ik vrij ben s avonds dan wil hij graag naar training dus dan doe ik het bad ritueel.