Hoe vaak gaan jullie kinderen in bad?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MHMW, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak per week gaan jullie kinderen in bad?

1. 1x per week

2. 2x per week

3. 3x per week

4. 4x per week

5. 5x per week

6. 6x per week

7. 7x per week

8. anders, nl....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier gaat de kleine elke dag..
    nou moe tik zeggen dat de kleine gemideld 3 of 4 dagen per week bij papa woont...
    dus is het hier mooi verdeeld...
    het is vrij pittig een kleintje alleen opvoeden maar doe het met liefde...

2. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik douche de kinderen altijd in bad. meestal mogen ze dan daarna nog in een klein laagje water spelen. 1 keer in de week mag het bad vol. tenminste voor de kids ongeveer iets meer dan de helft. wij hebben een super groot bad dus vandaar dat ik het bad niet elke dag laat vollopen.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

S.andro ging in het begin elke dag in bad tot hij allemaal droge plekken kreeg die jeukte. Toen zei de HA dat het beter was om het 2 tot 3x per week in bad te doen met olie ipv zeep. Zelfs alleen water is niet goed het water hier in NL bevat veel kalk wat er voor zorgt dat sommige daar een hele droge/geïrriteerde huid van krijgen.

Dus hij gaat lekker 2-3 keer per week in bad.

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik vraag me altijd af waarom elke dag in bad/douche? Is dat echt nodig?
    Is het niet slecht voor de huid?

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Om de dag!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik ga zelf ook elke dag en nodig? Vroeger ging men nooit in bad of onder de douche dus echt nodig is het vast niet;) onze jongens vinden het gewoon heerlijk lekker samen douchen, is hier deel van het avondritueel.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Jawel, water droogt de huid uit.
    Sommigen kunnen daar beter tegen dan anderen.

Mijn kindje gaat 2 a 3 keer per week in bad. Meestal 2 keer, maar als hij zich flink heeft ondergepoept een keer extra.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Dat komt dat vast omdat ik niet elke dag douche. Ik douche om de dag.. en ik stink toch echt niet hihi. :p

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Om de dag. Dus 3 of 4 keer per week.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

zolang mijn kindjes niet zindelijk zijn/ waren, gaan ze elke dag.
    lijkt me wel fijn als je de hele dag en nacht met je kontje in zo'n stinkluier zit. als ze eenmaal zindelijk zijn, gaan ze om de dag.
    in de zomer komt het er wel vaak op neer dat ze dagelijks gaan, want dan lopen ze vaak buiten op blote voeten en vind ik dat wel lekker fris.

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    2a3 keer per week. Dochter heeft een exceem huidje en mag niet te vaak. Meestal na een crechedag (twee keer per week) en een keer in t weekend.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Minimaal 3x in de week douche ik de jongste.
    De oudste doucht zelf elke dag.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

3 of 4x per week

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    2x per week gemiddeld, een erg droge huid hier en als hij vaker gaat houd ik geen kind meer over :D

15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Mijn kleine gaat 2 a 3x per week in bad. Ze krijgt een droge huid van te vaak douchen.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Elke dag meestal 2 x, is hier warm en klef.
    En ze spelen of buiten of buiten op ons dakterras, en worden dus vies.

Daarbij vind ik het geen fris idee niet te douchen elke dag maar ik ben daar een miepje in.. Vind het lekker fris, en sowieso ivm de nachten en hun luiers, wil ik ze s'ochtends douchen lekker fris.. En s'avonds dus vanwege het spelen haha..

Dweil ook meerdere xen per dag overal stof en zand haha om gek van te worden..

Wat ze helemaal geweldig vinden als ze hebben gezwommen in het badje op het terras, dat ik een paar x een emmer water vul en ze daar inzeep, en dus die emmer een paar x over ze heen kletter zo leuk hahaa.. Gieren, lachen en brullen en ze zijn schoooonnnn..

Heb dan wel mn man elke dag bij me, maar vanwege zijn drukke schema is hij weinig thuis, en als hij thuis is druk aan het studeren, en het gehele huishouden, opvoeding, zorg voor de kids, eten maken etc komt op mij neer. Dus het is volop aan de bak met ze, ga binnekort ook weer beginnen met school, dus dan zijn we weer dagelijks een paar uur buitenshuis, word er ook minder vies in huis hahaha..

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Om de de dag. Soms gaat ze even snel met mij mee onder de douche, maar ze vindt het veel leuker om in het badje te gaan.

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Van de zomer toen het warm was en ze veel buiten in de tuin speelden en ik ze insmeerden met zonnebrand gingen ze elke dag even onder de douche.

Nu gaan ze 3x per week, op maandag, woensdag en zaterdag.

Ik heb dus gestemd op 3x per week.

Wij hebben trouwens geen bad, dus ik heb het nu over douchen.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Om de dag en als ze in de zandbak heeft gespeeld een keer extra.

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Om de dag gaan ze alle 3 tegelijk in bad. Doe ik dat niet zitten ze `s ochtends vastgepakt aan hun beddengoed van alle smerigheid. Ben ook alleen `s avonds,maar heb zo`n strak ritme dat ze alle 3 binnen 3 kwartier schoon en fruitig in hun bed liggen.

Deel Deze Pagina