Elke dag onder de douche of in bad, hoort echt bij het avondritueel. Zonder zeep of shampoo, dat dan wel. En dan ga ik er gezellig bij, ben ik ook meteen klaar (om halfacht 's avonds).
Bijna elke dag mee douchen, het badje gebruik ik als "verzorgtafel" leg daar twee handoeken in, leg haar daarin na het douchen wikkel haar in de handdoek, droog mezelf af en ga met haar aan de slag. Ik denk dat ik "ouderwets" ben, van huis uit meegekregen dat je elke dag hoort te douchen en ik vind dat ook wel zo fris. Ik ruik ook weleens dat kindertjes niet elke dag gedoucht of gewassen worden en dat vind ik echt raar.
2-3x per week. Onze zoon heeft last van eczeem en door dat water elke keer wordt het niet beter. Onze dochter om de reden ook maar 2-3x per week in bad. Ik was wel elke dag hun gezicht,handjes en billen met wat water en zeep. Alleen als ze erg vies zijn of ziek ofsow gaan ze vaker. Xx
Hier 2 a 3 keer per week, vind meer gewoon niet nodig en was ze toch altijd even elke ochtend. In de zomer als ze veel buiten spelen worden ze natuurlijk sneller vies en dan gaan ze nog steeds 2 a 3 keer per week in bad, de andere dagen spoelen we ze even schoon onder de douche. In bad gaan ze hier meestal wel een half uur. Afspoelen kost 5 minuutjes
Elke avond alle 3, sta er savonds ook altijd alleen voor, maar oudste dochter smeert altijd vanalles in dr haar, vooral eten.. Zoon wil dan ook in bad, en bij de jongste hoort het echt bij het avond/slaapritueel. Tweeling doucht soms ook, maar doe ze liever in bad spelen dan heerlijk. Ben wel altijd gesloopt na het koken eten badderen en op bed leggen.
Zaterdag in bad+haren, dinsdag in de douche+haren en donderdag in het zwembad. De andere ochtenden met een washandje. Soms zondag even snel onder de douche of als ze echt smerig is natuurlijk.
anders....1x per 2 weken.....liefst nog langer niet....(droge huid, exceem, en veel last als ze gedouched hebben.....)
2x per week.Op woensdag en zaterdag en bij hoge uitzondering weleens extra als ze zich heeft ondergepoept of gespuugd.Ik doe het meeste alleen dus vind het altijd een hele organisatie dan badderen voor die paar minuten en wat worden ze nu helemaal vies die hele kleintjes.
Als ik alleen ben elke dag bad en als mijn vent thuis is met papa onder de douche iig elke dag voor het slapen bad of douche
2 keer in de week gaat mijn zoontje standaard in bad, soms een keer vaker wanneer hij een doorlekluier heeft gehad of veel heeft gespuugd.
dochter gaat drie keer per week in bad/douche. twee keer doe ik het, een keer mijn ouders of schoonouders op oppasdag. de andere dagen alleen een lapje, vooral als ze gepoept heeft. ze vindt bad en douche heerlijk en ik vind het weinig werk, maar na een lange dag is het te vermoeiend voor haar. ik vind dit ook beter voor haar huid.
Oudste gaat om de dag of om de 2 dagen onder de douche. Heel soms stapt ze s morgens bij één van ons onder de douche, ook prima. Jongste doe ik ongeveer 2x per week in de tummytub.
Om de dag ongeveer, tenzij ze erg vies zijn. Haren wassen doen we dan weer om de keer, dus 2x per week of zo. Wel even uitspoelen, maar niet altijd met shampoo.
2/3 keer per week.. misschien wat weinig, maar ze krijst altijd zo erg na het badje/douche, van de kou! onze badkamer is te klein om haar daar aan te kleden enzo, doe het soms, waskussen op wasmand, maar wel eng vind ik.. hoe doen jullie dat? de cb arts zei dat ze wel een heeeeel mooi elastisch huidje heeft en heel zacht.. tja, niet te vaak in bad he haha, word ook zo droog van, ook al smeren we dr elke keer in met olie.
Hier meestal wel elke dag. Soms een keertje niet dus 6x gestemd Delta, ik Deed in het begin altijd het waskussen op de grond en dan in de badkamer aankleden Nu droog ik haar af in de badkamer en dan lopen naar de kamertje ( soms vast dr luiertje aan)
Ze gaat een keer in de week in bad, en ik ga 1 keer per week met haar zwemmen. Verder wassen we elke ochtend en avond.