Moet het even kwijt. Ben verder heel tevreden over ons kdv hoor, maar vond dit zo vreemd. Ik kwam gisterochtend op het kdv, hing er een briefje aan de deur dat ze vandaag pizza gingen bakken en daarna gezellig met zijn alle opeten. Vraagt de leidster van Milan aan mij of hij ook wat pizza mag ! Eehh, een baby van 6 mnd die nog maar net aan de fruit/groente hapjes zit!? Hoe denkt ze nou dat hij dat binnenkrijgt dan? Vond het zo vreemd, of ligt dat nou aan mij?
nee hoor, ligt niet aan jou,ik zou er ook niet blij mee zijn! maar ze vragen het in ieder geval, dat vind ik dan wel weer positief! toen onze zoon 7 maanden was hebben ze hem nibbit chips gegeven, en dat vertelden ze achteraf heel trots.
Ik vind het wel een heel leuk idee van je kdv, maar ik ben ook erg benieuwd hoe jullie kdv een baby pizza wil laten eten..?? Wel leuk voor de oudere kindjes hoor. Ach, ze vragen het iig.. . Hier vragen ze ook altijd of onze meid iets al mag of niet. Ze vroegen van de zomer zelfs of ze tussendoor ook een slokje water zou mogen (ze was toen al bijna een half jaar..).
Ben idd wel blij dat ze het vtv vroegen. Heb nu (netjes) gezegd dat ik het graag altijd hoor als ze Milan iets anders willen geven. Leuk idee, maar eerst even via mij.
Nou ja, ze vragen het tenminste...dat is toch juist goed? Ik kan me voorstellen dat de leidsters ook niet uit hun hoofd weten hoeveel maanden elk kindje precies is.
Vind t wel een erg leuk idee, alleen idd niet voor een baby v 6 mnd. Wel logisch dus datze t vroegen..dan is er verder geen probleem toch?
Ik vind dit eigenlijk niet zo´n rare vraag, Eva heeft volledige borstvoeding gehad het eerste half jaar en dus ook geen water, had ik ook niet gewild.
Idd, Snoopy, hier zou ik ook zeker wat van gezegd hebben, ik had het ook echt niet goed gevonden. En met 6 maanden pizza? Hoe kom je er op?
Ik vind 't ook wel apart, maar goed dus dat ze 't gevraagd hebben! Volgens mij sta je bij zulke dingen niet echt stil als je zelf nog geen kinderen hebt. Toen Milan een maand of 7 was kreeg hij bij de Etos van die Haribo-kersjes (heb 't toen maar zelf opgegeten), maar ze had er gewoon niet bij nagedacht dat dat natuurlijk nog lang niet kan. Hier vragen ze 't gelukkig ook altijd, als ze iets anders gaan eten dan normaal.
Het ene kind is het andere niet dat is bij dit soort zaken ook aan de orde. Het ene kindje is net toe aan een fruithapje terwijl de ander al met de pot mee eet. Korstje van de pizza zou een hele snelle uk misschien al wel aankunnen. Ik vind het heel goed dat ze zo iets vragen.
Ligt t aan mij of heb ik t idee dat sommigen een vraag of situatie die bij de opvang zich voordoet, soms (wat) negatief interpreteren... Wat gaaf dat ze ts ook vroegen of haar hummel al pizza mee mag eten..
Mij lijkt het ook alleen maar fijn dat ze zoiets vragen. Hier hadden ze tot zo'n 1-1,5 jaar dat beleid ook. Eerst vragen, dan geven. Daarna gaan ze gewoon met de groep mee, tenzij allergien/duidelijk wens van de ouders. Zo horen we nu achteraf (bij 2,5) iets over poffertjes of knakworstjes (eens per maand ofzo).
Op zich is het inderdaad netjes dat ze het vragen en niet zomaar geven... tot een jaar of anderhalf vind ik dat ook wel wenselijk, daarna was het de leidsters ook wel duidelijk dat ik wat makkelijker werd . Maar op het kdv weten ze als het goed is ook heel goed dat het kindje van TS nog maar net begonnen is met fruit en groente. Dan zou het niet in me opkomen om te vragen of hij pizza mag, dan zou het sowieso gewoon niet krijgen. In zoverre vind ik het dus wel heel vreemd.
Tja, maar er komen op zo'n dag een hoop kinderen en misschien is het bij die leidsters wel standaard dat als ze iets anders gaan eten, dat ze het dan aan iedere ouder vragen en dan geen onderscheid maken in leeftijd. Ik vind het alleen maar een positief punt dat ze dit vragen. Als ze het zomaar zouden geven is het niet goed, maar nu ze het van te voren vragen is het ook al niet goed. Lijkt me een moeilijke baan hoor.....werken op het kdv. Je doet nooit iets goed!!!!
Nou ja, je doet nooit iets goed.... dat is natuurlijk niet zo, tenminste, zo ervaar ik het niet, ik heb nog maar 2 keer iets meegemaakt wat ik niet zo leuk vond, maar waar ze eigenlijk niet echt veel aan konden doen. Verder helemaal niets. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze het op ons kdv zouden vragen bij een baby van 6 maanden... dan zou ik echt raar staan te kijken. Maar ik vind ons kdv dan ook erg goed . Maar inderdaad, liever teveel vragen, dan te weinig.
Vind ook helemaal niet dat ze het altijd verkeerd doen. En vond het ook zeker fijn dat ze het even vroegen. Heb in mijn eerste bericht ook gezet dat ik erg tevreden bij over ons kdv en dat dit het echt niet minder maakt. Maar vond het gewoon een vreemde vraag. Tuurlijk is elk kindje anders en de een verder dan de ander. Maar kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 baby van 6 mnd al pizza kan eten. Daar moet je toch echt wel wat kiezen voor hebben om op te kunnen kauwen.
Kiezen heb je niet echt nodig om te kauwen hoor, baby's zonder kiezen eten toch ook al broodkorsten en soepstengels, gaat ook prima. Maar ik vind pizza echt nog geen eten voor een kind van 6 maanden en ik denk dat iedereen dat wel vindt...
Ik vond het ook geen rare vraag hoor, maar ik kan me dus ook niet voorstellen dat ze het niet van tevoren zouden vragen als ze pizza gaan eten of onze dochter het zou mogen. Ben ook erg tevreden over ons kdv... Maar ik snap ook niet zo goed wat er tegen een beetje water is, als de mussen van het dak vallen van de hitte.. Maar ik ben dan ook misschien best makkelijk....
Ach, en als ze het niet vragen en zelf besluiten om het niet te doen, dan zul je weer ouders hebben die beledigd zijn omdat hun kind geen pizza kreeg. Even vragen is dus de enige juiste oplossing, zelfs als je het antwoord wel denkt te weten.
Ik vond en vind volledige borstvoeding gewoon belangrijk het eerste half jaar, en dus ook nog geen water. Als de mussen van het dak vallen is borstvoeding nog steeds heel goed .