Hier iemand in hetzelfde schuitje. Was ik maar eerder gegaan en was ik maar niet te lang blijven rondlopen met (...). Ik ben geen aansteller, dus ach, die pijn gaat vanzelf wel weer over. Ik kan zeggen dat ik goed ziek ben geweest en mijn zorgkosten de pan zijn uitgerezen vorig jaar. Nooit kwam ik bij de huisarts, nooit was ik ziek en ineens zomaar kan het raak zijn. Gewoon pech hebben. Ziekenhuis, operaties, thuishulp, de hele rattaplan. Wat ben ik blij dat ik met 125,- per maand goed verzekerd ben, dat ik me niet in de schulden hoef te steken zoals bijvoorbeeld in Amerika het geval kan zijn als je niet of slecht verzekerd bent. En sterker nog, de kosten zijn afgelopen jaar een paar euro mínder geworden, dus volgens mij valt het allemaal best mee. Wees blij dat het hier zo verdomde GOED geregeld is en dat het met de kosten wel meevalt! Ik ben me dat uit ervaring nu wel bewust. Kinderen zijn zelfs meeverzekerd! En ga liever een keer te veel dan weinig (ik suggereer daarmee niet dat je je moet gedragen als een hypochonder), want ik lees hier ook wel eens dingen waarvan ik denk: waarom nog niet bij de ha geweest? En een ‘snotneus’ kan voor de één overkomelijk zijn, niet alles voelt voor iedereen hetzelfde! Prijs jezelf gelukkig als je nooit hoeft, dat je gezond bent! Want ik weet nu dat zelfs al ben je gezond, je ineens ook heel veel pech kunt hebben. En dan is een goede zorgverzekering een redding.
Op het werk van mijn moeder moeten werknemers die zich zich melden vanaf dit jaar op de 2e ziektedag naar de huisarts. Ook als het om een griepje gaat. We wonen trouwens in NL.
Ik had het sowieso eerst aangekeken hoor, reacties of niet. Ik ben alleen wel de hele insteek van dit topic kwijt, als je naar de huisarts gaat is het niet goed, als je niet naar de huisarts gaat is het ook niet goed. Schiet mij maar lek. Iedere moeder volgt haar eigen gevoel en doet wat zij denkt wat het beste is voor haar kindje. De een voelt zich prettiger om eerst advies in te winnen bij een medemoeder, de andere neemt het risico om 'voor een snottebel' bij de huisarts te zitten. Wat ik alleen niet begrijp, is waarom het nodig is een ander daarop te veroordelen. Leef en laat leven.
Ik heb net nog de assistente gebeld voor mijn oudste. Hand dubbel geklapt en heel veel pijn aan de vingers. Ze willen haar straks graag even zien. Nu weet ik zelf heus wel dat zij soms flink kan overdrijven als het om pijn gaat maar nu denk ik even terug aan vroeger, toen had ik zelf mijn hand dubbel geklapt en een paar dagen later toch mijn hand in het gips omdat ik gebroken en gekneusde vingers had.
Voor mezelf ga ik bijna nooit. 2x urine ingeleverd omdat ik blaasontsteking had. En een keer mijn oren uitgespoten. Ook 2017 nog 1x voor de oudste geweest omdat hij 5 weken aan het kwakkelen was. En 2 keer voor de jongste maar dat was meer omdat het protocol was niet omdat ik me zorgen maakte.. HAP in het eerste jaar van de oudste 2x geweest met projectiel spugen en met koortsstuip. Verder nooit.
Ik ben afgelopen jaar helemaal niet geweest volgens mij. Voor mezelf niet en voor dochter niet. Gebeld ook niet. Ik kom al regelmatig in het ziekenhuis (chronisch patiënt) dus word lichamelijk goed in de gaten gehouden. Jaar daarvoor wel aantal keer geweest voor mezelf en dochter maar waarom weet ik niet meer. Sowieso voor dochter die mega benauwd was door de verkoudheid die niet over ging. Mijn man kent zijn huisarts niet eens
Oei, ff denken hoor... voor dit jaar. Partner: belt regelmatig ivm herhaalmedicatie (hartpatient). Afgelopen oktober onwel geworden, dus Ambulance + HAPbezoek omdat de ambu hem niet meenam wegens "te goed", na dat weekend dus HA,. Cardioloog eens per jaar en afgelopen november nog een poliklinische ingreep ondergaan. Kids: qua hoestmedicatie/koortsmedicatie hoef je eigenlijk alleen maar te bellen, wordt in Duitsland vergoed via de verzekering. OUdste middenoorontsteking en jongste blaasontsteking met aansluitend ZHopname ivm longontsteking. En daardoor nog 3 HA-bezoeken ivm de benodigde AB. Zelf: in het voorjaar ivm hartritmestoornissen, 2 maal HA, 1 maal 24uursECG en 1 maal cardioloog
Ik ben helaas niet gezegend met een goede gezondheid. Altijd te lang met van alles doorgelopen. Maar ik moet zeggen dat het afgelopen jaar al een stuk rustiger was. Mijn man gaat nooit naar een huisarts en mijn kinderen ook niet. Afgelopen jaar mijn zoontje 1 keer naar een eerste hulp omdat hij een baksteen op zijn hoofd gekregen heeft en een gat in zijn hoofd had.
Ik bel en ga zovaak als nodig is. Geen idee hoevaak precies het afgelopen jaar. Waarom maak je je hier überhaupt druk om als je zelf in het buitenland woont? Dan betaal je er toch helemaal niet aan mee?
eens even graven in mijn geheugen. Ikzelf ben geweest ivm pijn heup, bleek slijmbeursontsteking , 1 keer met een uitslag onder mijn borst , bleek een schimmelinfectie. En elke 3 maanden bij de assistente voor een injectie. Mijn man is 1 keer geweest met een pijnlijke elleboog. En 1 bezoek aan de HAP nadat mijn dochter uit het doel was gevallen met haar rug op een blok hout. Leek eerst mee te vallen maar begon na een uur te klagen over tintelende tenen, na overleg met de assistente besloten toch even langs te komen. Ze had haar rug gekneusd. Huisarts valt dus wel mee maar breek me de bek niet open over de tandarts
Ik zag een aantal keer voorbij komen dat mensen met een voorhoofdsholte/bijholteontsteking bij de HA zaten. Wat hebben jullie huisartsen daar aan gedaan? Want ik lig op dit moment laveloos met zo een ontsteking (elk jaar). Maar mij is altijd gezegd dat het net als een griep vanzelf over moet gaan. En heb ook nooit wat van de HA gekregen hiervoor.
Hier adviseert de huisarts neusspray voor , die xylo nogwattus die je gewoon bij kruidvat etc kunt halen. Dan stop je dat buisje in je neus recht omhoog en dan kantel je hem wat naar achter voordat je spuit.. Huisarts heeft duidelijk aangegeven dat is gebleken dat mensen die de neusspray gebruiken net zo snel beter worden dan wanneer je er medicatie voor krijgt. Wat bij mij goed helpt om de pijn wat te verlichten is 400 mg ibuprofen in te nemen met 2 x 500 mg paracetamol.
Daar is ook niets aan te doen met medicijnen hoe erg ook. Stomen net alleen water, neusspray en paracetamol. Beterschap!
Dat is inderdaad mij ook altijd gezegd! Vond het daarom wel beetje gek dat er dus mensen zijn die met dat naar de HA gaan. En dankjewel! Het is toch floreert buiten, dus lekker met dekentje op de bank is niet verkeerd.
Ik bel vaak, maar voor herhaalrecepten. Vorig jaar 2x geweest. Vanwege lichte verhoging die meer dan 8 weken aanhield (en ik voelde mij al die tijd lamlendig, had gewoon de pech meerdere verkoudheidsvirussen achter elkaar op te pakken 'gelukkig') en om een spiraaltje te laten verwijderen. Tevens voor een chronische aandoening ieder half jaar controle in het ziekenhuis en het spiraaltje verwijderen lukte niet bij de huisarts dus ik moest naar een gynaecoloog. Ik heb meteen een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek laten doen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk te combineren. Het is sneller voor zowel de arts als voor mij. Edit: dochtertje heeft vorig jaar haar arm gebroken. Dit was na 17u dus is allemaal via de HAP en SEH gelopen.
Daar ga ik mij even in verdiepen! Heb overigens wel een hekel aan neusspray en alles wat in mijn neus moet.