Hoe vaak gaan jullie naar de huisarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

HAP een paar keer per jaar. Eigenlijk is er dan altijd ook wel echt iets; RS virus, Bronchitis, gebroken arm / scheurtje.

Huisarts vaker. Soms inderdaad als ze lang verkouden zijn en veel huilen. De ene keer hebben ze er dan een oorontsteking bij, de andere keer weer niet.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier in België MOET je naar de huisarts als je te ziek bent om te gaan werken. Dus heeft mijn man er een aantal keer gezeten. Dan krijg je het advies: uitzieken, genoeg drinken en evt. pijnstillers. Tja, dat weet je zelf natuurlijk ook. Maar hier is het verplicht. Je moet namelijk een ziektebriefje kunnen overhandigen.

Ik ben zelf al lang niet meer geweest, voor anticonceptie ga ik ook naar de gynaecoloog. Voor de kinderen ga ik als ik het nodig vind. We hebben een heel goede kinderarts die op basis van een telefoontje zegt: komen of niet. Ik ben er echt blij mee dat de drempels hier niet zo hoog zijn, en dat ze je niet afdoen als een zeikerige, overbezorgde moeder.

Overigens bel ik alleen als ik iets abnormaal vind, maar ik denk dat dat voor de meesten geldt?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.395
    113
    Bij mij was hij overgeslagen naar het hoofd (heel zeldzaam), maar kan gevaarlijk zijn. Dus daarom kreeg ik een sterke antibioticakuur. Ik begon dubbel te zien, erg schrikken. Maar inderdaad, normaal gesproken zou het vanzelf over moeten gaan (dat dacht ik toen ook). Ben ook niet enorm fan van de huisarts.

4. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Ja, bij ons kinderen ook vanaf ze 6j zijn. (eerste leerjaar in België) Want dan zijn ze leerplichtig dus elke afwezigheid moet door doktersbriefje bevestigd worden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.395
    113
    Tenzij je dus eentje met complicaties hebt zoals ik en ik moest snel aan de antibiotica. Dat kan dus wel.

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.882
    7.950
    113
    Wat lijkt me dat vermoeiend zeg, als je griep hebt wil je gewoon op je bed kunnen blijven liggen.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dan word het een bacterie infecties want zolang het een virus is kan ab er niets aan doen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.395
    113
    Ja maar dat kan het ook zijn.

9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.031
    3.679
    113
    Werk zelf in de zorg en geloof mij de zorgkosten zijn echt niet zo hoog door de ha bezoeken.

Denk bijv aan

- Terminale mensen die nog onderzoeken krijgen in het zh en dan nog gebracht worden door een ambu. Laat mij duidelijk zijn als het nodig is is het nodig maar als wij zien degene overlijd binnen een week dan denk ik waarom.
    - Medicatie, inco materiaal, sondevoeding enzenz wat er weggegooid word is schandalig, verkeerd geleverd,maat oid is niet terugnemen door de apotheek.
    - prijsafspraken door medicatie fabrikanten, zh en andere zorginstellingen.
    - Personeel dat steeds hoger moet in opleiding maar daardoor ook duurder word.

Vele mensen/verzekeringen/instellingen enz in deze maatschappij willen/vragen steeds meer. Hogere opleiding, salaris enz. Zorgkosten gaan dan ook omhoog.

Mijn mening gebruik de talenten kwaliteiten van mensen op elk niveau het kan allemaal ik ben er van overtuigd!

Samen moeten wij het doen :)

Nellie4 vindt dit leuk.
  10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Je kunt zoveel vinden. Te snel naar de huisarts of HAP en dat voor elke "snottebel" Maar hey; jouw snottebel is de mijne niet. Wie bepaalt eigenlijk dat je te snel naar een dokter rent? Dat zijn je eigen referentiekaders.

Sandy01 vindt dit leuk.
  11. Boedah

Boedah Niet meer actief

2x het afgelopen jaar.

Voor uitslag in mijn gezicht (kwam door de hormonen van de zwangerschap en werd verholpen met een zalfje) en om naar een onrustige moedervlek te laten kijken (moet binnenkort weggehaald worden)

12. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Vorig jaar ben ik 4x geweest.. en was dat maar voor een snottebel Haha.

1x had ik een keelontsteking (mrt)
    1x pijn in mijn been/rug (mei)
    1x voor migraine aanvallen(okt)
    En 1x weer voor mijn been/rug (dec)

En 1x gebeld of ik bloed mocht prikken voor vit d..

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    #133 Elsa86, 15 jan 2018
    Laatst bewerkt: 15 jan 2018
    Ik heb er dit jaar wel een paar keer gezeten, maar nooit voor een klein dingetje.

Buiikpijnklachten die leken op de klachten die ik had toen ik een abces bij mijn eierstok had.

Plekje onder voet, doorgestuurd naar dermatoloog. Plekje moest verwijderd worden.

Plekje op mijn rug wat maar bleef bloeden. Ook dat plekje is verwijderd.

Voor de kinderen niet heel veel. Alleen bij langer dan 3 dagen koorts. En pas geleden nog gebeld omdat Fayèn al 14 uur geen plas luier had gehad en ze heel slaperig was. En 2 dagen daarvoor omdat ze maar bleef overgeven.

En voor Emma 1x vanwege een plekje op haar been. Mia had kort daarvoor een plekje in haar nek gehad wat een stafylokok bleek te zijn.

14. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik ben 1 keer voor mezelf bij de hap geweest. Ik was bij een handbalwedstrijd op mijn elleboog gevallen en kan mijn elleboog niet meer bewegen. En 1 keer voor mijn jongste dochter.

Bij de huisarts ben ik 3 keer geweest. 1 voor doorverwijzing mammografie en 2 keer vanwege schimmel/exceem. Voor de jongste ook 3 keer, 1 doorverwijzing en 2 keer oorontsteking. Oudste dochter niet. Man 2 keer, 1 doorverwijzing kno-arts en verwijderen moedervlek en 1 keer voor een abces.

15. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb zelf ook in de zorg gewerkt. En het is ook omdat we met zijn allen steeds ouder worden en dus ook langer zorg nodig hebben. Daarnaast bevinden we ons nu ook in een “vergrijzing”. Dus veel oudere mensen in verhouding tot het aantal “jongere” mensen.

Niet te vergeten dat ziektes als diabetes (bijvoorbeeld) ook steeds vaker voorkomen als gevolg van overgewicht of ongezonde leefstijl.

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.642
    8.384
    113
    Vrouw
    Ik heb chronische ontsteking. Ik moest naar de kno voor een ingreepje. Heeft helaas niet geholpen dus als mijn ampullen weer op zijn sta ik weer bij de huisarts als het weer oplaait.

17. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de huisarts komen we niet heel veel.
    De laatste keer voor mezelf was een uitstrijkje. De kinderen toevallig wel voor hoesten, maar daarvan was 1 een paar maanden oud en was ontzettend benauwd bij het hoesten. De ander bleek uiteindelijk longontsteking te hebben.

HAP zitten we wat vaker. Op een of andere manier gebeuren bij ons vaak dingen 's avonds of in het weekend.
    Het gaat dan wel om valpartijen (met hechtingen), ontstoken piemeltje, gebroken vinger/teen etc.

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Off topic @Miss M gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Miss M vindt dit leuk.
  19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dank je wel! Lief van je :)

20. Neilia

Neilia Niet meer actief