Dames ik zit echt te tollen op de bank. Ik heb mijn hele leven al een lage bloeddruk, met dit weer heb ik er echt heel erg last van. Ik zie de hele dag sterretjes.... De oudste moet uit bed maar ik ben gewoon bang om naar zolder te lopen en haar uit bed te halen. Ben gisteren avond 3x echt bijna flauw gevallen Zoute drop eten komt me de neus uit! Heb ook niet het idee dat het werkt! Help!!!
Goed gezoute bouillon drinken, zoute naturel chips of gezoute pinda's eten. Bij mij hielp drop trouwens wel redelijk.
Vervelend he? Hier ook erg lage bloeddruk Veel, heel veel drinken en veel zout eten, dus net alleen drop, maar ook zout op je eten, chipjes etc Sterkte
Lekkere zoute bouillon drinken? ontrekt ook een beetje de warmte uit je lijf als het goed is. En sowieso niet stressen! Of juist wel, dat verhoogd de bloeddruk ook maar is ook niet echt gezond Sterkte!
Al heel vaak, in mijn puberteit was die altijd heel laag maar de laatste jaren is hij juist heel netjes! Na de bevalling was hij 5.6 en na 4 weken 7.8 dacht ik, heel netjes dus.
Hopelijk komt er zo nog een goede tip voorbij. Ik heb er namelijk ook behoorlijk last van. Altijd al gehad en nu alleen meer meer. Ik drink al veel bouillion, ik zorg al dat ik met zout kook, dat ik zoutjes ed in de buurt heb staan, maar ik heb sinds het zo warm is nog geen dag gehad waarbij ik niet bijna van mijn stokje ging
Hoe ik mijn bloeddruk verhoog? AUTO RIJDEN! On topic: Wat voel je dan? Ik ben gewoon even nieuwsgierig. Ik heb af en toe eens een hoge piep in mijn oor, mijn vriend zegt dat het komt door een te hoge bloeddruk. Vanmiddag toen ik aan het werk was voelde ik mij ineens heel raar.. een soort lichte druk of iets in mijn oren. Het leek net of ik minder evenwicht had maar dat was niet zo.. heel raar. iig succes met dit warme weer
Echt heel veel drinken is ook belangrijk. 2 a 3 liter per dag minimaal. Anders heeft het zout niks om vast te houden
Het warme weer wil echt niet helpen nu helaas, ik heb er ook veel last van. Nu helemaal. Normaal gesproken heb ik een bloeddruk van 95/60 ongeveer maar voor 2 weken terug zat ik zelfs op 84/50. Blijf nu ook bloedarmoede erbij te hebben, slik nu 3xdgs ijzertabletten. Daarnaast blijf ik goed drinken, bouillon en heb ik standaard zoute drop bij me. De ultieme tip heb ik ook nog niet gevonden.
Ik heb ook geen tips, mijn onderdruk ligt meestal rond de 55. Met het warme weer echt heel vervelend inderdaad!
Ik heb een ook regelmatig een lage bloeddruk, en met dit weer draai ik de hele dag. Ik eet ook veel dropjes, maar echt de ultieme tip heb ik nog niet. Echt irritant is het! Op m'n werk moet ik veel bukken en draaien enzo, dat werkt ook heel goed mee.
Ik had het afgelopen jaar af en aan een lage bloeddruk. Bij mij hielp zoethout(drop/thee) en mijn armen bewegen/zwaaien.
Zoethout(thee) werkt bloeddrukverhogend. Beter dan drop en veel beter dan zout Verder vooral veel drinken bij lage bloeddruk: je lichaam is dan te vergelijken met het systeem van de centrale verwarming en als je CV te weinig water bevat, moet de ketel ook loeien als een idioot om alles warm te krijgen en draaiend te houden. Water toevoegen helpt dan, en helpt dus ook bij je eigen lijf!
Sommige topics hier en de reacties erop, werken ook bloeddruk verhogend hahaha flauw sorry... Bij mij helpt zoute chips, tucjes... En dan er ook veel bij drinken... Mijn huisarts adviseerde om iets meer zout te eten...
Ben ook niet echt iemand met een tip als alleen meer zout drop . Ook weer niet te veel natuurlijk. Hier te hoge bloeddruk dus ja jij wat meer zout ik minder [ mijn bloeddruk word 1 augustus weer gemeten]
Waarom zegt nou iedereen drop, chips en zoute nootjes eten.... Ik wil nog 6 kilo afvallen Drinken doe ik idd wel veel, altijd gedaan. Had gehoopt dat er medicatie voor was maar helaas dus Vind het soms echt eng! Niet zozeer het evt flauwvallen maar wel alleen met 2 kids thuis, als ik met mijn kop op de tafel val dan is er niemand die dat door heeft en dus ook de kinderen niet. Manlief is vaak laat thuis..... Hij is nu ook nog niet thuis!
Had je m'n tip voor zoethoutthee gezien? Dat is bewezen dat het werkt. Geen medicatie dus, maar moeder natuur