facebook foto's... echt niet leuk meer

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi,

Me net rot geschrokken van een foto op facebook die was gedeeld door een 'vriend' van mij. Ik zit er al een uur lang over na te denken en krijg het beeld niet meer uit mijn hoofd:x
    Ik zal maar niet vertellen wat er op de foto stond voor de beelddenkers onder ons maar geloof mij het was echt afschuwelijk:(
    Ik weet niet zo goed wat ik nou doen moet. 'k vind het ook weer zo wat om iemand gelijk te blokkeren als vriend of verwijderen... maar iedere keer weer die akelige foto's! bah

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O verschrikkelijk

Ja hier heel af en toe ook last van...gelukkig herken ik ze snel en kan ik voordat ik teveel ervan zie weg scrollen

Lastig...

3. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Ik heb er ook een hekel aan. Snap niet dat mensen de goorste en vreselijkste dingen op facebook zetten. Ik zou hem er wel uit gooien hoor!

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Oké misschien lees ik verkeerd maar heb je een FB vriend die regelmatig iets post wat jij liever niet zou zien?

Dan zou ik diegene gewoon ontvrienden hoor.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon bericht verwijderen (rechtsboven klikken) en PB naar 'vriend' met het verzoek jou van de deellijst van dit soort ongein af te halen.

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Je kan ook zorgen dat je iemands geplaatste foto's niet op je nieuwsoverzicht te zien krijgt. Heb ik ook bij iemand uit mijn vriendenlijst gedaan, die altijd zo'n dingen plaatste.

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zo heb ik mijn eigen regeltje opgesteld, als een persoon op mijn facebook dingen plaatst waar ik van schrik.. me aan erger of weet ik veel wat.. gaat die bij het 3e akelige, irritant dingetje op de blok.

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik heb bij mensen op mijn facebook die zulke berichten plaatsen de instellingen aangepast. Daarvan zie ik dan bijv. alleen belangrijke
    posts (als verjaardag/huwelijk etc).

Ik heb een hekel aan dat soort berichten daarvoor heb ik geen "social media"... :)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb laatst een soort van waarschuwing op Facebook gezet, met dat ik het graag licht & luchtig wil houden.

En dat ik - ondanks ongetwijfeld goede bedoelingen - mensen uit mijn vriendenlijst zal verwijderen als ik met shockerende foto's geconfronteerd wordt, en dat dit niets persoonlijks is.

Ik heb er veel 'vind ik leuk's' op gekregen, en nog niemand hoeven ontvrienden.

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit afschuwelijke dingen op mijn tijdlijn staan gelukkig.
    Zo iemand kun je ook ergens blokkeren, alleen geen idee hoe of waar ;)

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik bedoel: er is een verschil tussen een alarmbericht met link naar een shockerend filmpje of - BAM!!!-alle screenshots in één keer door je strot geduwd te krijgen.

Dat laatste heeft dan duidelijk als doel om nóg meer te shockeren, en dan haak ik dus af.

12. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Je kan het zo instellen dat je van hem.alleen de belangrijke updates te zien krijgt.
    Doe ik ook bij mensen die 20 winacties per dag delen.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik scroll gewoon door en bekijk die foto's niet
    Filmpjes bekijk ik ook niet, je kiest er toch zelf voor of e op play wil duwen of niet.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik irritieer me er ook kapot aan, had laatst iemand die deelde een foto van een kindje in afrikz die bijna stierf, daarnaast een adelaar die hem wou opeten, bah heb die gast verwijderd

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb er ook een aantal, ontvrienden vind ik dan ook zo wat, dus ik pas de instellingen bij ze aan dat ik ze niet meer in mijn nieuwsoverzicht zie, en zoek ze gewoon af en toe op via hun eigen tijdlijn.
    iedeaal, je kan alles via facebook zo aanpassen dat het voor je zelf dragelijk blijft, spellen blokkeren enz,

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Sorry dat ik zo laat reageer...

Bij mij is het niet één bepaald persoon die steeds schokkende dingen plaatst maar het is eerst die en dan weer een ander iemand die het doet.
    Anders had ik gemakkelijk die ene persoon verwijderd.
    Ik probeer er meestal zo snel mogelijk langs te scrollen zodra ik merk dat het schokkend is. Maar meestal heb je dan al genoeg gezien en zit het alweer in mijn hoofd.:x
    Sommige mensen bedoelen het goed door sommige dingen te delen maar ik kan er niet tegen.

17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kreeg vaak van die fwd'tjes doorgestuurd, heb toen duidelijk gemaakt dat ik echt niet zat te wachten op dat soort schokkende dingen, verwijder me maar uit je "vriendenlijst" . Heb nooit meer van die fwd'tjes gekregen:)

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wat je nog extra kan doen is de foto "melden" aan facebook. Zodat hij volledig verwijderd kan worden...dat heb ik ook wel eens gedaan.

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hele shockende berichtjes wat geen boodschap heeft alleen maar verdrietig maakt vind ik ook te ver gaan .

Sommige berichtjes vind ik goed !
    Bijvoorbeeld een foto van een hond in een auto , duidelijk gewoon een gezonde hond die niet echt vast zat . En daar stond bij "i never leave you to die , why you do it to me" . Vind ik goed zodat de onwetende mensen dan zien dat dat gevaarlijk is .
    Dus deel dan wel .

Weet niet over wat voor soort fotos jij het hebt ?
    Zielig , of eerder gewelddadig of seksueel ?

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mijn schoonmoeder deelt regelmatig foto's van piemels met zo'n 'diepzinnige' tekst erbij.. ;) Dat vind ik bijna nog vervelender dan 'algemene' schokkende dingen, ik schrik me namelijk ook elke keer rot van zo'n slurf op m'n beeldscherm.. :)

Deel Deze Pagina