handjes en wangetjes mogen wel koud zijn als het straks nu echt vriest kun je haar bevoorbeeld van die handschoentjes aan doen die ze hebben voor kleintjes tegne het krabben dat deed ik altijd
Bij de Hema hebben ze kleine slaapzakjes. Die had Inge ook aan toen ze maatje 56 had volgens mij. En ik had voor Inge een babyjasje, zo`n baby winterjasje is het dnek ik (die je ook overal kunt kopen), maar niet echt zo`n hele dikke winterjas. Inge is van eind november. Volgens mij heeft ze toen het sneeuwde en vroor wel af en toe (misschien 3 x in het totaal) echt een dikke winterjas aan gehad. En daaronder had ze dan gewoon een korte mouwen romper en een lange mouwen shirt, dan erover heen een dekentje en het dekje. Toen het echt kouder werd nam ik vaak een tweede dekentje mee onder de wagen, die kon ik er dan eventueel opleggen. En Inge wilde haar handjes ook niet onder het dekentje leggen, maar als ze sliep deed ik het dan wel voorzichtig. En toen het nog kouder werd idd dunne handschoentjes aan.
ja joh meid lekker naar biuten dat is hardstikke gezoend voor jou en je kindje! Ik vond(en vcind het nog steeds) altijd heerlijk om naar buiten te gaan..er gaat bijna geen dag voorbnij dat ik niet wegga hoor...pfff de hele dag binnen zitten is niks voor mij! En ik weet nu precies wanneer zij een slaapje doet dus dan ben ik gewoon thuis maar smiddags gaan we altijd ergens heen.
Lekker gaan wandelen joh, vind het zelf heerlijk. Ik doe het alleen niet te vaak omdat Jesper er echt niet tegen kan. Als ik ergens op visite ben geweest of alleen al een uitje naar de supermarkt, krijst meneertje de rest van de dag alles bij elkaar. Nou, dat maakt en stukje wandelen een stuk minder leuk haha.
Nou wilde dus gaan wandelen, had mevrouw al in de wandelwagen gelegd na het flesje, ik denk; kunnen we daarna meteen gaan. Wordt ze opeens na een uurtje huilend wakker. Ik denk ; wat is dit nu weer? Niet stil te krijgen, uiteindelijk maar in badje geweest samen, toen natuurlijk wel stil. Daarna maar meteen het flesje gegeven en nu ligt ze weer in bedje nog wat te mopperen. Maar ik ga nu niet wandelen want nu vind ik wel dat ze echt moet slapen aangezien ze vanmiddag dus niet geslapen heeft. Ik baal er wel van. Waarom zou ze opeens huilend wakker worden? Ik weet; het zijn baby's die huilen.... Hopelijk gaat ze nu wel lekker slapen, ik hoor haar af en toe snikken en nu ligt ze gewoon voor zich uit te kijken.
Ik ga ook bijna elke dag wel even de deur uit. Ik plan het vaak zo dat we na het doeden gaan. Dan is ze vaak al loom en dan slaapt ze goed in de kinderwagen of de auto. Ik zou helemaal gek worden als ik de hele week binnen zou moeten zitten.
Misschien kun je haar beter pas in de wagen leggen, als je ook echt gaat. Dat doe ik ook. Ik plan mijn wandeling dus ook echt op zijn ritme. Zodra hij moe lijkt te worden, dan gaan we weg. Van tevoren dus even boodschappenlijstje maken en alles klaarleggen, dan kun je meteen weg. Soms hebben kindjes natuurlijk hun momenten. Siem heeft ook wel eens in de wagen, midden in het centrum liggen krijsen. Idd, het zijn baby's. Ik probeer me dan ook niet te laten opfokken en ga dan rustig naar huis. MAAR meestal werkt het wandelen juist rustgevend. Misschien, als je wel gegaan was, was ze toch gekalmeerd geraakt. Ca. 8 weken? Kan sprongetje zijn... Succes morgen met een nieuwe wandelpoging. Toch?
Wij gingen en gaan ook dagelijks wel even weg. Wandeld boodschappen doen, met de auto even naar het grote winkelcentrum, gewoon een wandelingetje. Vanaf dat ze heel klein is, is ze al meegegaan met winkelen. Toen ze heel klein was, sliep ze ook alleen met winkelen. Gewoon wandelen vond ze niets aan. Koude wangetjes en handjes is niet erg, ook 's nachts niet hoor. Klinkt goed ingepakt. Wij gebruiken een winterslaapzakje met de mouwen er af van de Prenatal (hebben ze ook in kleine maatjes), verder een romper met korte mouwen en een pyama. Ze heeft dan ook wel eens koude handjes, maar de rest is allemaal hartstikke lekker warm, dus koud heeft ze het niet. Komt door het stil liggen. Winterjas heeft ze nu net 2 dagen pas aan, ook nog geen wantjes en muts. Dat komt wel als het rond (of onder) het vriespunt is. Lekker wandelen en er uit. Is ook goed voor jou.
wat wel fijn is met dit weer, de wangetjes even insmeren met vaseline of weer en wind creme van Weleda. Dat houdt de kou eraf en ze krijgen geen droge wangetjes, deed ik ook altijd als ik ging fietsen.
hij gaat overal mee naartoe. ik heb er nog twee, dus hij kan niet thuisblijven. ik wil het wel doen als hij slaapt en ik ze op de fiets van school haal, maar verder moet hij gewoon mee. tja, ik vind het niet echt ideaal, maar t is niet anders