Een baby van 3 maanden laten jengelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Vanaf Ymke haar geboorte hebben wij ervoor gekozen om haar niet te laten huilen. Het is niet bepaald een huil kindje, maar ze laat zich best wel eens horen. Als ze niet kan slapen bijvoorbeeld.

Nu slaapt ze redelijk goed in, maar wordt regelmatig na een uurtje wakker, jengelt een beetje en valt weer in slaap. Ik laat dat gewoon zo, al ga ik wel naar haar toe als ze echt gaat huilen. Mijn man staat nog steeds meteen naast haar bed bij het eerste geluidje.

Hoe denken jullie hierover? Zal ze minder happy zijn omdat ik haar even laat jengelen? Het is geen huilen, meer een beetje ontevreden kreetjes.
    Voor laten huilen zijn we echt niet, we laten haar niet overstuur gaan.

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Nou dat gebeurt hier zovaak! Inderdaad ff wakker jengelen en dan slaapt ie weer in. Ik heb hem er wel eens uitgehaald en dan is ie niet te pruimen zo vervelend dus beter nog een slaapje doen..
    O trouwens bij ons is het 1 op de 10 keer wel een volle broek als ie jengelt maar dat is dan altijd om 11 uur 's ochtend dus als hij om die tijd jengelt dan steek ik ff mijn neus tussen de deur om te ruiken hihi

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou haar even laten jengelen, misschien doet ze dat wel half in haar slaap. Als je direct naar haar toe gaat wordt ze daar misschien juist wakker van.. Laten huilen ben ik ook niet voor, maar je hebt huilen en huilen ;)

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jengelen vind ik ook wat anders dan huilen.
    Demi laat ik ook rustig weleens wat jengelen, zodra ze echt gaat huilen, ga ik dr altijd wel halen of bij dr kijken.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij laten Eva wel jengelen, zouden we dat niet doen, dan zouden we constant bij haar bed kunnen blijven staan ;). Meestal geven we haar speentje zodra het overgaat in huilen (en dat is meestal heel snel).

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ik vind dus ook dat ze gewoon even moet blijven liggen. Ik kan haar slaapritme aardig voorspellen. Ik vind het ook wel een verschil of ze nou 2 weken is of 3 maanden.
    Heb mijn man dit even laten lezen en hij zal het gaan proberen ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is het meestal zo dat als ze wakker worden het begint met lieve geluidjes, dan word het jengelen/zeuren. Meestal ga ik er dan na een minuut of 5 heen en haal ze eruit. Ik zorg er (meestal, soms ben ik te laat) wel voor dat ik er ben voordat ze echt gaan huilen.

Maar omdat je zegt dat jullie dochter weer gaat slapen nadat ze gejengeld heeft, zou ik ervoor kiezen niet meteen erheen te gaan. Misschien is ze nog neit helemaal uitgerust, en kan ze niet meer verder slapen omdat ze er al uit is gehaald. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Denk dat je gewoon goed naar je kindje moet luisteren, meestal kan je dan wel horen, of er nog geslapen gaat worden of dat ze er 'klaar' mee is ;)

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier wordt wel eens gejengeld als het speentje kwijt is. Dan ga ik er wel even heen om het speentje terug te geven.. Dan slaapt ze weer verder. als ik hem niet ga teruggeven, wordt het huilen en is ze echt klaarwakker.

Deel Deze Pagina