Hoe vaak gaat jou partner alleen op stap?

Discussie in 'De lounge' gestart door bellaaa123, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Als je het niet leuk vindt dan moet je erover praten.

Hier ging vriend veel weg, ik minder. Nu we een klein kind hebben gaat hij heel veel minder en ik eigenlijk nooit. Dat komt later wel weer.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier overleggen we altijd wel eerst als er een uitje/borrel/feestje is. Hoe komt het uit voor de ander? Ik ben zelf niet zon feestganger maar als mn vriend wel wil, dan vind ik dat meestal prima. Ik vind het eigenlijk altijd wel lekker, ‘s avonds alleen en kind op bed. Lekker boek of serie of film, wijntje erbij ;). En als ik het niet leuk vind, dan zeg ik t gewoon.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar, waarom ga je niet mee? Zulke dingen doe je toch samen? Regel een oppas en ga samen zou ik zeggen.

Mijn man gaat alleen alleen naar verjaardagen als het niet anders kan, en dan gaat hij zelfs vaak niet.
    Hij gaat nooit stappen, en al helemaal niet alleen.

Maar, mijn man jaagt, en dat vergt al veel van zn vrije tijd. Hij werkt dik 5 dagen in de week. Elke zaterdag sowieso jagen. Soms nog een avondje even naar de kogel baan of kleiduifschieten. En hij heeft nogal eens een vergadering van de jacht vereniging.

Maargoed. Ik ga savonds ook nog wel eens weg voor vergaderingen ofzo. Dus dat is prima

Persoonlijk zou ik een oppas regelen voor die verjaardagen enzo. Naar zoiets ga je samen in mijn optiek.

Jessi79 vindt dit leuk.
  4. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Vind je het vervelend dat hij in het weekend savonds regelmatig (tot laat) weg is of dat hij daardoor de dag erna niet goed meedraait in het gezin?

Ik vind dat je elkaar ruimte moet gunnen om leuke dingen (zonder elkaar) te doen. Het maakt toch weinig uit of dit op een maandagavond of zaterdagavond is? Tenzij je zelf natuurlijk een keer weg wilt in het weekend. Maar of je nou die maandag of zaterdag samen op de bank zit, maakt ook geen verschil lijkt me. Wel vind ik het belangrijk dat mijn partner na een uitstapje gewoon weer meedraait in het gezin.

En ik vind 1 a 2 avonden weg per week niet veel. Dan heb je dus nog 5 avonden samen. 7 avonden per week samen lijkt me best saai eerlijk gezegd...

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Herkenbare situatie. Hier is de oudste ook 3 en uit een vorig huwelijk. Mijn huidige man voedt hem op sinds hij 1 jaar is en ziet hem ook als zijn eigen zoon en sinds 5 maanden hebben wij een gezamenlijke zoon.

Hij was ook iemand die heel veel op stap ging, veel verplichtingen had maar sinds ik zwanger was is dat wel minder geworden. Daarnaast heeft hij een burn out gehad en daardoor ingezien dat het leven zoals hij dat leefde niet meer kon.

Ik vond het ook moeilijk dat hij vaker weg ging zonder mij maar we kunnen er goed over praten en hij houd er veel meer rekening mee. Hij overlegd altijd en als ik het niet fijn vind dan vond hij het niet erg om thuis te blijven. Ik gun het hem wel dus hij gaat nog steeds regelmatig weg (vriendenweekrnd, eten met de jongens, carnavalsvereniging)

Denk dat het ook de hormonen zijn Meis. Maak het bespreekbaar en spreek je frustratie uit. Plan gezamenlijk uitjes of ga alleen op pad (een goede oppas is nooit weg). Het is belangrijk dat er een balans is en dat komt wel zolang je het bespreekt en er beide voor open staat!

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    mijn vriend is met zijn vrijgezelle kameraad een week op vakantie geweest, en gaat met regelmaat met hem op stap..
    Ergens vind ik het niet leuk, want ik wert dat mijn vriend 9/10 keer een andere vrouw spreekt.. maar meer dan dat gebeurd er niet, want hij probeert die vrouwen/meiden richting zijn kameraad te krijgen en gaat dan verder met dansen enz. als zijn kameraad eenmaal mee praat..
    Ook zijn ze samen onlangs op vakantie geweest, maar vl en ik hebben zo'n band en openheid dat ik echt alles weet.. en klinkt gek maar ik vertrouw hem..
    Tuurlijk vind ik het niet fijn als hij vaak de deur uit gaat en gaat drinken oid.
    En dat ik vrijwel altijd thuis ben met de kinderen (helaas zijn de 3 oudsten niet van hem, onze kleine wordt verwacht begin oktober).
    Maar als ik er even tussenuit zou willen vind hij het geen bezwaar.
    helaas geen vriendinnen meer dankzij mijn ex-man.. dus ben meerendeels bij huis..
    al moet ik wel eerlijk zeggen dat vl wel heel veel tijd in mij en de kinderen stopt, en we met regelmaat weggaan.

Daarom vind ik het niet fijn als il hem zou verbieden weg te mogen terwijl hij dat al ruim 20 jaar gedaan heeft..
    Het zal wel anders worden als de kleine er is.. Inmiddels is hij gestopt met roken en drinken.. dus op stap doet hij de komende tijd bewust niet maar daarintegen maakt hij wel heel duidelijk weg te willen met mij ivm dat ik hem sterk hou en er vanaf kan laten blijven..

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou helemaal gestoord worden van iemand die altijd thuis is. Als de kinderen op bed liggen wil ik ook wel eens rust en stilte. En gewoon mn eigen ding kunnen doen zonder rekening houden met. En ik vind het ook heel normaal als iemand nog een leven heeft i.p.v. alleen maar werken en thuis zitten. Mijn ex wilde ook altijd graag dat ik zoveel mogelijk thuis was. Ik ging wel gewoon weg met vriendinnen etc. Maar alleen al dat ik wist dat hij dat eigenlijk niet leuk vond. Kreeg ik het heel benauwd van. Ik zou het dus echt bij mezelf zoeken als ik TS was. En niet bij de man neerleggen. Want die doet echt geen heel vreemde dingen. Denk dat TS zelf ergens aan moet werken. Iedereen zou geïrriteerd en sjago worden van hele dag thuis zitten/voor kinderen zorgen. En weinig voor jezelf doen.

Line en cactusje vinden dit leuk.
  8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als jij dat vervelend vind moet je dat bespreekbaar maken bij hem.

Mijn partner is 2x in de week savonds trainen en daarna nog kletsen, zaterdag wedstrijden spelen en vaak nog napraten enz. En 1x in de 2 weken hebben ze als vriendengroep savonds spelletjesavond en bier drinken haha.
    De rest van de avonden werkt hij vaak over.

Eens in de zoveel tijd gaat hij naar een festival oid met vrienden. Ik vind dat helemaal prima en vermaak mij prima met de kids. Als ik zin heb ga ik zelf incl kids naar vriendinnen ( sommige hebben wel kids andere niet ) of nodig mensen thuis uit.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn man sport 3 tot 4 keer in de week 's avonds (en ik zelf 2 tot 3 keer) en is regelmatig een avond op stap. De ene maand is het 1x en de volgende maand 4x, dat wisselt meestal. Soms gaat hij naar een BBQ, dan weer maar een festival of met collega,'s een borrel drinken.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Ik vind die tijd voor mezelf wel fijn en gun het hem... moet ook wel zeggen dat ik gewoon niet zo'n feestganger ben, een BBQ of terrasje pakken vind ik leuk, maar in de bagger op een festival staan heb ik wel gehad :)

HappyRabbits vindt dit leuk.
  10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Mijn man is gemiddeld 1 of 2 keer per week met vrienden en ik vind dat prima. Heb zelf ook mijn tijd met vriendinnen nodig dus ik ben ook regelmatig weg.

Maar ik zou het gewoon met hem bespreken hoe je je erover voelt.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nu we kinderen hebben niet veel, ik denk gemiddeld 1 x per maand. Andersom ook. Ik vind het trouwens wel fijn om samen thuis te zijn of samen dingen te ondernemen.

Maak het bespreekbaarm

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn man is nooit weg en ik juist vaker, maar goed onze kinderen zijn niet meer klein. Als hij weggaat dan is het meestal werk technisch.
    Verjaardagen gaan we samen en laten we de kids thuis, bbqen gaan we allemaal mee en met feestjes zorgen we ervoor dat de kids ergens slapen maar niet thuis hahahaha

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij ondernemen samen dingen, als gezin dingen en soms ook alleen. Moet kunnen :thumup:
    Echt alleen trouwens niet zo vaak. We gaan samen naar verjaardagen/feestjes etc. Hij heeft 1x per jaar een feest van zn werk zonder aanhang en ik ook 1x per jaar.
    denk dat het jou nu zwaar valt omdat je dus continu thuis zit. Ga er zelf ook even lekker af en toe uit :)

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mee eens. Vind alleen wel dat je het bespreekbaar moet/mag kunnen maken met je partner.
    Het zou rot zijn als hij helemaal niet doorheeft wat het met TS doet, maar ondertussen wel irritatie voelen (onterecht, want hij doet niks verkeerd)
    En misschien zou ie het wel hartstikke leuk vinden als ze meegaat. Of met alle liefde voor kind willen zorgen zodat zij ook makkelijker weg kan.
    Communicatie :thumup:

iMoeder vindt dit leuk.
  15. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind niet dat hij zo vaak weg is. Zeker als hij fulltime werkt kan ik me voorstellen dat hij die ontspanning met zijn vrienden ook nodig heeft. Mijn vriend gaat juist minder weg en ik vaker, evenveel als jouw man of misschien wel meer. Voor ons is het goed zo. Ik moet er niet aan denken om alleen maar te werken en thuis te zitten. Heb je het wel met je man besproken? Stel dat mijn vriend het vervelend zou vinden als ik wegga, dan zou ik het fijn vinden als hij dat met me bespreekt. Dan kunnen we een oplossing bedenken die voor beiden werkt. Ik zou het niet tof vinden als hij het wel op een forum zou bespreken en niet met mij.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Communicatie is dan het belangrijkste, lijkt mij. Als jij het te veel en vervelend vindt, zul je dat toch op tafel moeten leggen. Ook al is het misschien onterecht, of valt het wel mee wat je man doet. Een relatie heb je samen en is ook geven en nemen. Dus in de praktijk kan dat betekenen dat man een keer een avondje sporten oid laat schieten, maar ook dat jij accepteert dat hij weleens/regelmatig alleen op stap is.

Mijn man gaat veel vaker alleen op stap dan ik. In ieder geval al om te sporten (squash en zaalvoetbal), regelmatig naar de film met vrienden, voetbal kijken met vrienden (kan ook hier zijn, maar dan verdwijn ik naar boven :roflmao:), etentje met werk, etc.
    Ik vind dat niet te veel en al helemaal niet vervelend. Bijkomend voordeel: als ik een keer iets wil plannen met vriendinnen dan heeft dat altijd voorrang op bv zijn sportplannen. Dat is een ongeschreven regel natuurlijk, maar werkt wel prima voor ons. En als we beiden verschillende plannen hebben, regelen we oppas.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mag ik zeggen dat ik vind dat je zeurt?

Nou ja, ik vind dus dat je zeurt. En daar heb je een legitieme reden voor want je bent zwanger maar van zulk gezeur wordt je geen leukere partner.
    Hij heeft dus gemiddeld 1 x in de week een uitje. Regel oppas en ga mee of neem je kind mee of blijf thuis en accepteer het. Ik ken je man niet maar bij een gemiddelde partner zou je met dit geneuzel geen bonuspunten verdienen.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Van februari tot september oktober is man regelmatig een weekend of dag weg in het weekend in verband met zijn hobby ( Marshall op circuit Zandvoort,) n de winter is die vaak thuis ik ga toevallig morgen sinds tijden weer eens een avondje weg. Ik vind het zelf nie heel er omdat mijn man er enorm van opknapt en het echt nodig heeft.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het ook niet echt als veel klinken, bij mij is het met periodes meer of minder vaak, maar ik denk dat ik gemiddeld vaker weg ben. Deze week al drie keer: een housewarming van een vriendin, een dagje weg met een vriend en vriendinnen-avond.

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Mijn vriend gaat niet heel veel weg. Hij heeft niet heel veel vrienden meer, alles verwaterd een beetje terwijl hij wel echt moeite doet maar het komt telkens van 1 kant. Vind dat wel heel jammer voor hem.

Wel gaat hij a.s. donderdag voor 5 dagen alleen naar Zweden toe naar iemand die hij via het gamen heeft leren kennen (die jongen is 2 jaar geleden hier een midweek geweest.

Online gamen doet hij dan wel heel regelmatig, en 1 a 2 keer per maand gaat hij airsoften.

Zelf ga ik ook niet heel veel weg, maar dat komt voornamelijk ook door mijn werktijden die zijn heel onregelmatig en ik begin vaak om 6.00 smorgens met werken dus ga dan op tijd naar bed. En nu door de zwangerschap kan ik ook niet alles meer natuurlijk.

Weet je man hoe jij je voelt?

Deel Deze Pagina