Geen idee heel wisselend. Hij mag gaan en staan wanneer hij wilt net zoals ik. Ik doe dat dan alleen weer niet... Ik stuur hem vaak zelfs weg omdat wanneer hij terug komt dan een veel leukere man en vader is!
Hij gaat 1x per week naar de bioscoop en zo’n 1x in de twee maanden iets van het werk. Verder reist hij regelmatig voor zijn werk
Hier net zo. Een tijdje terug kreeg ik geregeld commentaar maar nu is hij al een paar weken juist vaak weg. Irritante alleen dat ik bijna altijd ervoor zorg dat onze jongste op bed ligt als ik ga en hij is dan direct de hele dag/avond weg... Maar ja nu maak ik de opmerkingen gewoon even terug
Hier hebben we beide vaste avonden. Hij de donderdag en ik de vrijdag. De rest van de week werkt hij savonds, dus ben ik thuis maar als ik dan wat heb dan regel ik gewoon oppas. We zien elkaar dus niet zo heel vaak, maar ik vind dat echt prima zo. Op zondag is onze gezinsdag, dus ( af en toe een uitzondering ) plannen we dan niets. Ik vind hetgeen wat hij weg is echt niet veel. Wat hij in een maand weg is, is mijn vriend weg in de week. Maar het is maar net way je referentiekader is.
Sowieso een keer of 5-8 per jaar naar concerten, en dan nog een paar keer spontaan bv bios met vrienden ofzo. Ikzelf ga niet naar die concerten, bios soms en ik ga soms een weekendje weg. Maar echt tot diep in de nacht stappen, drank erbij etc, dat doen we allebei nooit. Als ik ziek ben, gaat hij bv wel maar komt op tijd thuis. Of hij gaat niet.
Ik vind een of twee avonden in de week zelf iets doe (of dat nou sporten is of met vrienden afspreken) wel normaal en juist wel gezond voor iedereen. Maar als dat steeds betekent flink doorzakken, laat naar bed en de volgende dag niks waard zijn, dan vind ik dat eigenlijk niet meer normaal. Dat zou dus zeker met hem bespreken.
Mijn man gaat ook regelmatig weg. Stappen, bij vrienden hangen, weekenden weg met de mannen. Toch wel gemiddeld 2 of 3 avonden/zaterdag de hele dag soms in de week. Ik heb die behoefte minder, maar wie ben ik om hem tegen te houden. Soms zeg ik wel eens dat ik ook wel weer eens samen met hem wat wil doen. Daar maakt ie dan ook tijd voor.
Mijn man is elke vrijdagavond weg en meestal ook zaterdagavond en vaak zondag overdag voor voetbal. Hij trekt best veel zijn eigen plan. Als hij niet zou werken zou die elke avond weg zijn haha. Het heeft hier wel tot ruzies geleid vroeger maar vind het vaak nu wel lekker rustig
Mijn man werkt voornamelijk late diensten, dus die is blij dat hij savonds lekker thuis z’n eigen ding kan doen. Van mij mag hij wel wat vaker wat doen met vrienden maar “helaas” vind hij het wel prima zo. Ik ga regelmatig weg met vriendinnen, maar ook niet elke week. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, heb geen zin om elke week avonden weg te zijn van huis.
Zoals je zegt, je gaat niet mee omdat je het gedrag van zijn vrienden niet leuk vind. Helaas hoort dat ook bij een relatie: vrienden van je man accepteren. Ik zou vooral niet zeggen dat je hen niet leuk vind of hun gedrag niet leuk vind, dat leidt tot ruzies. Ik zou in jouw geval gewoon meegaan en er iets van proberen te maken. Ook niet elke keer want je man moet zijn vrienden wel ook eens alleen kunnen zien. Maar verjaardagen en BBQ's? Daarheen kan je toch je vriendin meenemen? Maar eerlijk gezegd, ikzelf zou er geen probleem mee hebben. Mijn man gaat 1 a 2 x per week weg waarvan 1 keer in het weekend. Iets gaan drinken, gaan eten. Heerlijk vind ik dat: lekker languit op de bank met chips, chocola, whatever ik in de keuken vind.
Ik zou het niet vervelend vinden dat hij een avondje weggaat, maar wel als dat betekent dat hij (veel) drinkt, laat thuis is en de volgende dag alleen maar in zn nest ligt te brakken zodat je zelf overal voor opdraait. Dat is voor mij persoonlijk echt een puberale levensstijl waar ik niets mee kan. Maar ik val ook niet op mannen die dat "nodig hebben". Een avondje met vrienden doorbrengen, sporten of hobby prima, maar de volgende dag gaat het leven wel gewoon door en is het gezin er ook weer gewoon. Gelukkig denkt mijn man er precies hetzelfde over. Maar ts, praat erover! En geef dan niet de schuld aan je zwangerschapshormonen, volgens mij heeft het veel meer te maken met een andere, volwassen levensfase.
Wij ondernemen ook dingen los van elkaar. Mijn man sport een aantal avonden per week maar dat is maar een paar uurtjes en hij gaat weleens een biertje drinken met vrienden. Zelf ben ik ook regelmatig de hort op, de hele maand juni ben ik zowat ieder weekend weggeweest maar dat kwam toevallig zo uit. Ik vind de frequentie dat je man weg is niet heel veel maar ik begrijp wel dat je niet gediend ben van zuipfeesten en dat je daar de andere dag ook last van moet ondervinden. Bespreek het eens met hem wat misschien weet hij helemaal niet dat je het soms vervelend vindt.
Wij doen wel het meeste samen, verjaardagen ed. Maar hij gaat ook eens per twee weken een avond voetbal kijken met vrienden en eens in de maand een avond met mede-nerds een avond Katannen. (Ik noem ze de Sheldons). Als mijn man 3 dagen in de week lam thuis zou komen om 03.00 dan zou ik het vervelend vinden, maar wat jij omschrijft zeker niet. Je kunt toch meegaan? Of af en toe oppas regelen?
Wij hebben zelf geen oppas, dus een van ons is altijd thuis s’avonds. Ik ben zelf eigenlijk 24/7 bij onze kleine, en als mijn man s’avonds moet werken ben ik gewoon thuis. Ook gaat hij zo af en toe eens naar een concert of naar de bios. Ik ga op mijn beurt ook wel eens een avond naar de bios of winkelen als het koopavond is, heerlijk die rust (nouja zonder kind dan want de stad is dan super druk haha). Ik denk dat goed bespreken en afwisselen de key is
Ik vind persoonlijk wat je beschrijft ook niet veel. Hij werkt overdag dus door de week savonds thuis? Mijn man werkt meestal avonddiensten, dus dat zijn sws al avonden dat ik alleen thuis ben. Verder gaat hij niet heel vaak weg maar als hij gaat gaat hij vissen en das dan vaak ook een nachtje. Ik vind het persoonlijk geen probleem want ik kan mezelf ook prima vermaken. Maar idd de key is communicatie. Als ik een avondje samen wil bespreek ik dat en blijft hij rustig thuis. Ik zelf doe eigenlijk bijna nooit iets, maar als ik wil is er wel de ruimte en geen probleem. Maar weet je het maakt niet zoveel uit wat een ander ervan vind. Ieder mens en elke relatie is anders. Als jou t dwars zit maak t bespreekbaar
Nou, ik vind het ook wel lekker om af en toe goed door te zakken met vriendinnen hoor, ik drink momenteel niet, maar er gaan normaal gesproken op die avonden echt wel wat flessen wijn doorheen. Of cocktails op cocktailavond. Ik snap niet zo goed wat daar puberaal aan is. Maar ik ben het wel met je eens dat je dan de volgende morgen niet moet piepen. 's avonds een man, 's ochtends een man.