Mijn vriend doet 3 keer per week sporten en ik ook. Hij sport buitenhuis en ik thuis. Hij gaat ook 2-3 keer per maand een keer met de buurman iets leuks doen. Ik baal af en toe wel van. Ik moet goed plannen als ik met mijn vriendinnen afspreek . Ik vind het ook niet altijd even leuk dat die dan weg is maar ik neem het voor lief. Hij is hierheen verhuisd voor mij en heeft al weinig vrienden. Gelukkig dat die vriendjes is met de buurman.
Ik vind dat je man niet bijzonder veel weg is. Wel snap ik jouw irritatie heel goed. Ik had dit op het laatst van mijn zwangerschap en nu, nu ik vaak met 2 kleine kinderen alleen thuis ben, ook heel erg. Maar ja, altijd met z’n tweeen thuis zitten is ook niks. Ik probeer daarom zelf ook regelmatig weg te gaan alleen en op de momenten dat hij overdag thuis is om dan met z’n viertjes weg te gaan. Dat scheelt wel.
Mijn man is heel vaak weg, ook voor werk. Maar ook met regelmaat thuis, zeker voor de kinderen. Wel schiet ik er wel eens bij in. Maar dan roep ik gewoon heel hard; halllooooooo je moet je vrouw mee uit nemen!
Als ik sporten niet meetel dan denk ik dat hij 1 of 2 keer in de maand zonder mij iets onderneemt. Maar ik denk dat ik zelf ook wel 1 of 2 keer in de maand zonder hem iets ga doen. Niet op stap, das hooguit 1 of 2keer per jaar. Maar wel lunchen/uit eten vrienden, verjaardag, man airsoften, ik winkelen, zulke dingen.
Kun je geen oppasregelen en gezellig mee naar verjaardag ? ( misschien heb je het al ergens gereageerd. Heb niet alles gelezen ) Mijn man gaat eigenlijk praktisch nooit alleen op stap. We hebben niet zo'n heel groot sociaal leven, en wat we hebben is bijna helemaal gezamenlijk. Nu de kids groter worden neem je ze ook iets makkelijker mee. Op vrijdag blijft hij altijd twee uurtjes langer op zijn werk hangen voor een werkborrel en overdag gaat hij wel eens vissen met een vriend. Ik denk dat het voor een relatie juist goed is om je eigen dingen te blijven doen maar ik snap dat een paar weekenden achter elkaar alleen zitten niet leuk is.
Idd savonds een man, sochtends een man! Als mijn partner om 3u snachts thuis komt en om 4u wordt de oudste wakker heeft hij pech, dan moet hij er toch echt uit. En de oudste is altijd rond 7uur wakker dus dan moet hij sowieso opstaan om brood te smeren enz. Soms moppert hij daar over, maar hij weet hoe wij dat hebben afgesproken. Hij mag best eens zuipen, maar hij moet normaal papa zijn de volgende dag. Hij is dus regelmatig wel tot in de nacht weg, maar drinkt dan maar 1 biertje zodat hij niet zo brak is haha.
Hier precies hetzelfde. De laatste tijd heb ik er wat meer vrede mee want ik ga nu zelf ook vaker wat doen. Waarom ga je zelf niet wat met vrienden doen?
Ik vind niet dat je man veel weggaat. Mijn vriend werkt regelmatig savonds, daarbij sporten we allebei drie keer per week, waarvan allebei sowieso twee keer savonds en in het weekend doen we ook regelmatig ons eigen ding. Heb je een oppas zodat je zelf ook leuke dingen kan doen?
Mijn man werkt onregelmatig. Ik werk onregelmatig. Mijn man heeft de ene week dagdienst. Andere week avonddienst en om de week op zondag. Ik werk 2 tot 3 dagen door de week en op zaterdag. Soms dag. Soms avond. Mijn man fat sowieso elk weekend ergens een sappie doen (lees een kratje boer weg tikken met zijn maten) soms ga ik mee met de kleine (die leggen we daar dan op beden als we naar huis gaan nemen we hem weer mee) soms blijf ik thuis. Hij gaat ook wel eens door de week s avonds even weg. Ik vind alles best onder de volgende voorwaarden: -niet mopperen als je kind s nachts wakker wordt. -niet mopperen als je de dag er na vroeg op moet staan. -als Ik expres vraag of hij thuis blijft (Wat niet vaak gebeurd) blijft hij thuis -wat er ook gebeurd. De vrijdag avond is van mij. Dan ga ik sporten. - als ik een avondje weg wil met mijn vriendinnen mag ik ook gewoon gaan. Werkt hier prima.
Mijn vriend gaat vaker dan ik. Hij gaat elke zomer 8dgn met zijn beste vriend kamperen, 1x per week avond sporten en ong 1x1x per maand een avond/nacht bbq'en en "ouwehoeren" met zijn beste vriend. Soms 2x, soms een paar mnd niet...wisselt. Ik ga 's avonds bijna nooit de deur uit, alleen voor werk en heel soms een uurtje zwemmen. Wel ga ik soms op zondagmiddag even alleen de stad in, paar uur mountainbiken of met een vriendin een paar uur wandelen. Ik ben si onze zoon er is maar 1 nacht niet thuis geweest. Maar ik heb daar ook geen behoefte aan. Doordat ik in het verleden een slaapstoornis heb gehad, heb ik veel behoefte aan regelmaat en mijn 8 uur slaap is zo'n beetje heilig. Ik kan niet genieten op een feest in de wetenschap dat ik morgen brak en chaggie ben. Van mijn vriend mag ik wat hem betreft iedere week op stap. Hij heeft die behoefte wel en dat vind ik ook heel normaal dat hij dat ook doet, maar we hebben wel de afspraak dat hij de dag erna "gewoon gewoon doet" dus niet chagrijnig en snauwerig tgv slaaptekort. En dat gaat prima. Als hij toch een keer echt beroerd is dan ga ik met onze zoon samen wat doen. Maar dat is maar 1 of 2x gebeurd in 4 jaar.
Mijn vriend gaat regelmatig een avondje weg. Maar hij blijft ook thuis als ik weg ben. Doordat ik bij een bouwmarkt werk kan iedere dag van de week een werkdag zijn voor mij en doordeweeks zijn we tot 9 uur geopend. Ben dan dus pas rond half 10 thuis. Ik draai normaal zo'n 3 avonden. Deze week heb ik ook 3 avonden en vanavond ben ik ook de hort op (verjaardag van een vriendin). Wij laten elkaar daar vrij in, maar voelen ook goed aan wanneer het teveel is. En nemen dan (mits mogelijk natuurlijk) een stap terug. Misschien is het een optie om wat meer tijd aab elkaar te besteden? Klinkt alsof je daar behoefte aan hebt.