Hoe vaak gaat jouw baby in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik doe Kyano om de dag in bad, omdat hij een erge droge huid heeft, en smeer hem daarna in met baby-olie, speciaal voor een droge huid.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier eerst 's avonds 4 keer per week, inzepen met zeepvrije wasgel en dan in bad. Daarnaast elke ochtend gezicht, handjes en billen wassen.
    Nu met helmpje zelfde ritueel maar de overgebleven 3 dagen ook 's avonds vluchtig in badje en alleen hoofd, okseltjes en billen inzepen en dan even door het badwater. Verder smeer ik hem (bij niet al te warm weer) altijd in met oliegel van Etos. Fijn spul is dat.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Elke dag eventjes in bad. (soms maar paar minuutjes in de tummy)
    Het hoort bij zijn slaap ritueel. Daarbij is dean een erg warm ventje en zweet hij best veel. (ik dacht altijd dat babies niet zweette? :oops: )

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier max. 2x per week (ook ivm eczeemhuidje)
    Hij baddert dan met speciale zeep.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Natasja, dat dacht ik dus ook altijd. Werd mij ook verteld.
    Nou NIET dus, Nathan zweet ook. Soms best wel erg. Nu heeft hij ook echt een glimzweetneusje.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Iedere dag en ik trek er echt de tijd voor uit. Ze geniet er namelijk zo van! Het is vanaf haar geboorte een echt ritueel; vitamine d, kletsen, kleertjes en luier uit, badderen, schudden met de billen en daarna ingesmeerd worden met crème, een schone luier en schone kleertjes.

Zo leuk om te zien en ook fijn dat ze daarna heerlijk schoon haar bedje in gaat. Zowel voor haar als voor mij is het de afsluiter en topper van de dag. Daarna een flesje vol afgekolfde melk en ze slaapt als een roosje!

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    fleurtje gaat nu eigenlijk iedere dag lekker onder de douche, zeker met het warme weer. wassen met zwitsal gel en shampoo en daarna helemaal insmeren met zwitsal babyolie. mmmm heerlijk ze ruikt dan verukkelijk. Ze heeft geen last van een gevoelige huid en vind het heerlijk om lekker gewassen te worden!

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik wou dat Dax tegen Zwitsal kon want die ruikt inderdaad erg lekker!

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    De eerste weken ging Louiza om de dag in badje, maar nu met die warmte toch wel dagelijks. Ik gebruik natuurlijke wasgel en -shampoo van Corine de Farme, is erg goed en zacht. Ik doe het badje slecht een derde vol, toch zo dat haar hoofdje in het water kan drijven want dat vindt ze heerlijk. Soms doe ik er een klein beetje badschuim van Zwitsal bij.

10. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    liefst elke dag,maar als het niet lukt om de dag.
    ikgebruik meestal zwitsal

in een zotte bui gebruik ik ook wel eens sebamed of galenco

11. liss

liss Actief lid

3 nov 2007
    229
    0
    0
    Collin gaat 1 keer in de 2 dagen, lekker in bad, en daarna insmeren met olie...
    de andere dag was ik hem lekker gewoon op het kussen, het hoofd, nekje (lekken van melk) en luierafdeling..... en natuurlijk geniet hij erg van al die aandacht, hoort ook echt bij ons ritueel s'avonds

12. augustus

augustus Niet meer actief

3 x per week en elke dag een washandje..
    Met dit warme weer elke dag..

13. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik doe Michelle nu met het warme weer elke dag in een lauw tot koud bad vind ze heerlijk. Anders 2 a 3 X in bad. Toen ze kleiner was tot 4 a 5 maanden ging ze 1 x in de week in de tumi tub met balneum. Daar bleef haar huidje heel mooi bij.

nu heeft ze het niet meer nodig.

Annemarie

14. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Elke dag! En hij vindt het heerlijk!

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    s avonds in bad en s ochtend even een washandje over gezichtje, handjes en de billen. Geen droge huid, geen exceem. Gewoon met zwitsal.

16. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Vanaf het begin vrijwel ieder dag, meestal alleen met water. Maar Lotte heeft ook geen droge huid.
    Bij ons is het echt een ritueel. In bad en dan lekker slapen. Probeer anders balneum olie eens, werkt hier prima!

17. vlademira

vlademira Niet meer actief

Mijn zoontje had vanaf de geboorte ook een hele droge huid .
    ik doe hem wel elke dag in bad en gebruik hierin bad melk voor de droge huid van zwitsal dit werkt echt heel erg goed hij heeft geen droog huidje meer

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Sem gat gemiddeld vijf keer in de week in bad. Ik doe er dan geen badspul in. Ik smeer hem na afloop in met olie (van Weleda).

19. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Toen Siem zo klein was (tot 8 maanden zelfs) ging hij maar 2x per week, allen met badolie en zijn handjes en haartjes met zeepvrije wasgel.

Nu meneer kruipt en tijgert, en ook vaker buiten is, was ik zijn handjes en voetjes iedere dag met zeepvrije wasgel, zijn snoet na ieder eetmoment met lauw water op een washandje en hij gaat 3x per week in bad.

Siem had inderdaad ook schilfertjes en droge huid. Sinds hij zo weinig in bad gaat, zit hij lekker in zijn velletje. Ik smeer nooit, alleen soms de billetjes bij irritatie (sudo).

20. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij doen ook om de dag.werkt prima.ze heeft een mooi huidje.soms als t ff niet uitkomt qua tijd danzit er soms wel 2 dagen tussen.geeft niks hoor.
    ze heeft een mooie soepele huid.

Deel Deze Pagina