Hoe vaak gaat jouw kindje in bad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendyw80, May 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Hier gemiddeld ook 3 x in de week en snoetje poetsen als het vies is uiteraard. Ze zal iig niet vies naar bed gaan....

2. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    3x in de week. En dan andere dagen wassen met een washadje. Alemaal 's ochtends. En als het warm weer is en ik smeer zonnebrand, dan doe ik 's avonds zijn snoet en handjes nogmaals met een washandje.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier in de winter om de dag. En nu met het mooie weer iedere dag. Vooral als ze buiten zijn geweest.

4. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft last van exceem en ik kreeg juist van de dokter te horen dat het dan niet goed is om iedere dag in bad te gaan.
    Het was zelfs zo dat wij het advies kregen om haar maar 1 keer per week in bad te doen en verder dagelijks ochtend en avond te wassen met een washand.
    Dit doen wij dus ook. Nu het buitenspelen goed op gang komt en zij wel eens erg vies kan worden, dan wel een keer vaker.
    Zo gaat het een stuk beter met het huidje van mijn dochter!

5. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    In schone tijden (lees geen zandbakken, speeltoestellen, ijsjes etc) om de dag. (bad/douche)

In vieze tijden :)P) elke dag.

Wel altijd 's ochtends een washandje en als ze niet in bad/douche gaat ook 's avonds.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    2 á 3 keer per week vind ik genoeg. Verder wel haar handjes, toetje, en billetjes bijhouden.

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook 2 à 3 x per week in bad.
    En voor het slapen gaan mag meneertje even in de grote wasbak spelen waarbij de billen, handjes en voetjes gewassen worden.
    Na het eten natuurlijk ook de handjes en toet boenen, hij mag zelf eten, dus dat is écht nodig!

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ongeveer om de dag. En elke ochtend en avond gezichtje, handjes en billen wassen met een nat washandje. Heel soms nog een x extra mee onder de douche met papa maar dat vindt hij niet zo leuk. Zal er aan moeten wennen want we hebben helaas geen groot bad.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn dochter gaat van af het begin elke avond in badje/douche.

En doe om de dag wat babyzeep in het badje. Voor de rest water en heel soms twee keer per week was ik haar haren, Die worden wel elke avond nat daarna met wat olie. Ook in het haar.

Bijna elke avond olieen we haar in en ze heeft tot nu toe een perfect huidje.

T.s bij mijn schoonfamillie is het ook gebruikelijk de kinderen en hun zelf twee keer per dag onder de douche/bad te wassen.

Ze vinden mij ook vies en ik doe het al een keer per dag;)

Met mijn zoonlief wilde toen man dat ik dat ook deed en toen deed ik een vinger op me voorhoofd van ja ben me gek. ;)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

2 a 3 keer in de week. Beide kids hebben een hele droge huid. Dochter gaat meestal 3 keer en zoontje nu nog 2 keer. Dochter is vaker vies op deze leeftijd. Natuurlijk als het nodig is gaan ze vaker maar zo niet dan hou ik dit aan.

11. fafje

fafje Niet meer actief

hier al snel elke dag in bad...heeft verder een heel gaaf huidje, maar als hij droog huidje had ofzo, had ik het minder vaak gedaan..

ik vind het op zich wel goed voor hem dat hij went aan elke dag douchen/bad...doen wij in elk geval ook!

je bent niet vies als je dat niet doet...ligt er maar aan wat je je kindje wilt aanwennen!? als om de dag normaal is voor jullei wen je je kindje dat ook aan

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Beide jongens hier 2 a 3 keer per week. Vigo heeft extreme eczeem en Milan heeft een knetterdroog huidje ;) Wel elke dag wassen met washand. Dat is wel zo fris :)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

1 keer in de week in bad, 1 keer in de week na het zwemmen douchen en elke dag handjes/gezichtje en voetjes wassen en onderkant natuurlijk bij het verschonen. Ik vind het echt veel te veel gedoe om haar elke dag helemaal in bad te doen en het is ook echt niet nodig.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier precies hetzelfde :)

15. Maia

Maia Niet meer actief

2x in week max in bad i.v.m. uitslag/eczeem. Als ze echt heel vies is (dus met dit mooie weer in de zandbak spelen enz) dan gaat ze natuurlijk wel in bad of onder de douche maar ik probeer het zo min mogelijk te houden

16. Bri

Bri Niet meer actief

Als kleine baby deed ik ze maar 2 keer per week in bad. Allebei een superdroge en gevoelige huid, zoon had zelfs flink eczeem. Iedere dag in bad zou helemaal niet goed zijn geweest.

Nu (1 en 3 jaar oud) gaan ze gemiddeld om de dag onder de douche, 's morgens samen met papa of mama. Als ze erg vies zijn van het spelen (of het eten, in geval van m'n dochter), gaan ze 's avonds even in bad.
    Als ik ze iedere dag in bad of onder de douche zou doen, zouden hun huidjes er niet uit zien. Zoonlief heeft een tijdje gehad dat hij elke dag mee wilde onder de douche en hij kreeg vrij snel z'n eczeem weer terug. toen hebben we de frequentie dus maar weer teruggedraaid.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

in bad 1 keer per week... of 1 keer per 2 weken.... de kids vinden douchen leuker,

zoonlief gaat elke dag onder de douche, zeker wanneer het warm is geweest gaat hij even lekker onder de lauwe douchestraal, even de hitte uit zijn lichaam spoelen, en het zweet van zijn lichaam af.

daarbij vind ik het zobiezo wel fris even elke dag onder de douche, hij speelt zoveel, hij zweet zich aan het eind van de dag een ongeluk.

dochterlief heeft een zeer gevoelige huid haar doen we elke dag wassen, en 1 keer in de 2 a 3 dagen even lekker douchen.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Wij proberen haar om de dag in bad te doen. Handjes/billetjes/gezichtje etc. worden tussendoor ook regelmatig gewassen, maar verder is om de dag volgens mij ruim voldoende!

19. Makamba

Makamba Actief lid

Apr 26, 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    In bad gaat hij al heel lang niet meer i.v.m. eczeem.
    Hij staat nu altijd gewoon onder de douche. In goede perioden elke dag in slechte perioden 1 keer per week.

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier ook om de dag in bad, hoor! De andere dag wassen we met een washandje of snel onder de douche, als ze erg smerig is.

Share This Page