Om de dag of in het badje of onder de douche met papa en voor de rest lekker met een washandje, als ik het elke dag zou doen zou jayden een hele droge huid krijgen en dat vind ik sneu dan is hij weer rood en schraal net als in de eerste periode van zn leventje..
Zoals al eerder gezegd: het is een ritueel geworden. In het begin ging ons meisje om de dag of om de twee dagen in bad. Op een gegeven moment ging ze er zo lekker van slapen dat ze nu elke avond vijf minuten doucht met papa, alleen met water. Ze heeft gelukkig geen moeilijke huid. Voor de viezigheid zou het zeker niet hoeven, de zweetklieren onder de oksels en de talgklieren op het hoofdje gaan pas over een zeer flink aantal jaren werken, dus stinken doen ze toch niet (als je de billetjes goed schoonmaakt).
1 keer per week in bad en 1 keer per week onder de douche (en haren wassen waar ze een grondige hekel aan heeft).
Sinds Quinten eczeem heeft kregen we het advies om niet te vaak te badderen. Hij gaat nu dus 2x per week in bad. Voordat hij eczeem had en nog een kleine baby ging hij iedere dag voor het slapen gaan.
Die zweetklieren werken natuurlijk wel eerder, maar ze hebben nog geen haartjes -> bacteriën -> geur.
Niet alles gelezen... Mijn meisje gaat in bad/onder de douche wanneer ik vind dat ze in bad/onder de douche moet. Dat is zeker niet elke dag, maar het kan best voorkomen dat het ineens twee/drie dagen achter elkaar wel moet. Ze krijgt wel echt elke dag schone kleding aan en wordt daarvoor even lekker verfrist.
Hier ging ze eerst elke dag mee onder de douche met papa. Toen haar huidje droger werd om de dag. Momenteel 1x per 2-3 dagen omdat haar huidje erg droog is, verder eigenlijk standaard 1e dag in bad, andere dag wassen.
onze kleine gaat om de dag, om de 2 dagen ligt eraan. meestal wel om de dag. elke dag vind ik overdreven, maar voor wie dat goed voelt, prima! kleintjes worden ook niet echt vies, maar als de kleine een heel; vieze luier heeft haha! dan gaat hij wel ff in het water hihi! 'te schoon' is ook niet goed...kindjes moeten wennen aan de omgeving en te steriel is niet bevorderlijk voor de antistoffen...schoon is goed maar niet op het obsessieve af. twee keer per dag vind ik echt niet normaal sorry!!
Is dat zo? Ik dacht ook dat de zweetgeur pas in de pubertijd komt. Mijn kinderen zijn, na een lange autorit met warme weer, ook helemaal nat van zweet, maar gelukkig ruik je er nog niks van.
Hier (bijna) elke dag in het kleine badje, grote bad of in de douche. Soms als ze 's ochtends is geweest en ze heeft buiten gespeeld of lekker zitten kliederen gaat ze 's avonds nog een keer. Maar het grote bad doe ik ook zodat ze lekker kan spelen, vind ze super leuk.
Mijn dochter is een echte viezerik en gaat iedere dag in bad. Ze speelt iedere dag buiten en je kunt er dan echt soep van trekken. In de winter als ze niet zoveel buiten speelt en niet zo vies wordt gaat ze om de dag in bad en was ik haar met een washandje .
Aiden gaat hier elke dag eventjes in het badje... de ene dag met soppie de andere dag zonder... is een beetje een ritueel geworden... half 8 eerst badje dan flesje... en dan rond 11 uur de laatste fles... gelukkig zijn wij echt avond mensen en liggen we nooit vroeg op bed... en ik kijk wel wanneer hij de laatste voeding wil laten vallen.. ik heb geen haast... maar het bad fles ritueel werkt hier heel goed en aiden heeft gelukkig geen droog of moeilijk huidje...
Hier elke ochtend onder de douche met mama of papa, en soms nog wel eens in de avond voor t slapen gaan. Maar zowiezo 1x per dag of die nou vies is of niet. Wij douchen zelf ook dagelijks of 2x per dag dus wrm de kleine niet.... Hij vind t superleuk en wij vinden t lekker fris om de dag te beginnen En als ie echt smerig is geworden gedurende de dag gaat ie zowiezo in de avond weer onder de douche. Hebben geen bad helaas.
hier gaat raff elke dag in bad of douche. ik doe er niet elke dag badschuim in. Hij speelt heel veel buiten vandaar dat hij elke dag gaat. toen hij baby was deed ik hem ook om de dag in bad.
Toen onze zoon heel klein was, had hij veel eczeem en deden we hem om de dag in bad en de andere dag wassen op de commode. Tegenwoordig is hij een kleuter die veel buiten is en gaat hij dus iedere dag in bad. Soms wel 2 keer zelfs! Doe lekker wat je zelf fijn vindt.
S. gaat om de dag in bad/onder de douche. toevallig gaf ze het toen straks voor het eerst zelf aan! ze deed haar kleding zelf uit en ook haar luier, en liep toen naar de badkamer ze speelt nu natuurlijk steeds vaker buiten, dus als ze echt goed vies is of zonnebrand op heeft gehad ofzo, dan gaat ze natuurlijk vaker!
Liza gaat ongeveer 3 á 4x in de week in bad / mee onder de douche. Meestal om de dag, maar soms zit er 2 dagen tussen. Nu doet ze nog niet zoveel waar ze echt vies van kan worden, maar stakjes gaat ze denk ik lekker elke avond voor het slapen gaan even onder de douche. Lekker schoon naar bedje
nou hier beide kindjes iedere avond in de douche, heerlijk lekker schoon na een dag vol spelen en spugen van de jongste. maar ik vind iedere dag 2 keer wel erg overdreven hoor, wij doen het meer voor het ritueel. hebben ze allebei wel eens als ze een erg droog huidje hadden om de dag in bad gedaan en ze stonken echt niet hoor, je doet toch bij iedere luierverwisseling de billen schoonmaken??? en dat iemand dan zegt de dat maar vies is dat begrijp ik al helemaal niet maar ja ieder zijn ding dan maar denk ik.
Mijn zoon heeft last van exceem en mag alleen om de 3 dagen in badje Doe ik dat vaker,ontsteekt zijn huidje... Daarom geniet ik zo van zijn badje tijden Allemaal beestjes,bakjes enz in bad en lekker dobberen