Hoe vaak gaat jouw kindje in bad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendyw80, May 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zn 5x per week.

2. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Mij werd verteld bij het cb 1 keer in de week in bad (ivm droge huid) En het was echt een must (moet haar niet!!) die dat vertelde, maar moet haar wel gelijk geven. Een baby van 4 maanden gaat niet echt in een zandbakspelen enz...

Ik doe de jongste 1 keer in de week in bad of douche, maar wel elke dag een tijltje water met was handje (baby olie)

De oudste is nu bijna 6 maanden en die gaat wel om de dag in douche, want hij wordt gewoon viezer.

3. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Hier verschilt het nogal, soms gaat ze elke dag, bijvoorbeeld nu met het mooie weer en veel buitenspeelt. Soms gaat ze ook maar twee keer per week. Ook omdat het voor mij erg vermoeiend is om haar in bad te doen op het moment, en manlief veel werkt..
    Wel meerdere keren per dag de handjes en haar gezichtje, en elke dag een washand.

4. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    ons meisje gaat elke dag onder de douche met papa voor het slapen gaan.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoon ( 2 jaar) gaat iedere dag in de douche. Is echt wel nodig, want hij zit continu in de zandbak e.d.
    Mijn dochter (4 maanden) gaat maat 1x per week ivm extreem droge huid.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    TS, lekker doen wat je zelf wil hoor!

Mart heeft ook een heel droge huid. Dus hij gaat zo'n 3x per week in bad met babyolie van neutral. Verder was ik hem met een wegwerpwashandje (die zijn kant en klaar, ideaal!) of met water en een washandje. Wat worden die kleintjes nou vies?

7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    onze zoon van 8 maanden gaat 1 en soms 2x per week in bad.
    verder worden zijn gezichtje en handjes na elke maaltijd natuurlijk schoongemaakt...
    hij heeft extreem droog huidje, steeds krabben aan zijn beentjes.. heel zielig dus vandaar! en inderdaad hij ruikt echt niet vies en hij wordet natuurlijk niet echt vies!

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    3 keer per week ongeveer. Mijn zoontje is een baby dus die wordt zowieso niet zo vies. Mijn dochter gaat soms iets vaker als ze echt vies is.

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Iedere dag.. waarvan 2x per week met badolie & haren wassen.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Gemiddeld 3/4 keer per week.

De ene soms 2 of 3 keer, als hij weer een eczeem aanval heeft. Op dit moment gaan ze wel vaker, als ze weer vies geworden zijn met buitenspelen. :D

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ongeveer 3x in de week! Hier ook droge huidjes.... kan zelf ook maar om de dag onder de douche ivm mn huidziekte en helaas neigen de jongens hier ook naartoe...

12. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Even tussendoor :
    Heb je ook vette creme voor hem dan ?

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook een droog huidje, ik doe haar om de 3 dagen in bad met balneum extra vettend, douchen lukt eigenlijk niet dan heeft ze gelijk eczeem... Verder was ik haar met wasgel van balneum extra vettend... Maar soms sla ik ook een dagje wassen over hoor dan gewoon even de onderkant goed schoonmaken met babydoekjes...

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier gaat ons meisje om de dag in bad of onder de douche.
    Soms gaat ze ook wel een paar dagen achter elkaar maar dat heeft dan vooral te maken met oma's die het leuk vinden om met haar in bad te gaan als ze oppassen.
    Ik smeer ze na het douchen of badderen altijd in met zwitsal olie en een vette creme voor haar gezichtje.
    En mevrouw heeft een super zacht huidje!

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff nou hier komt Zwitsal er niet meer in wat een rotspul vind ik dat... Wel jammer want het ruikt zo naar 'baby' maar ja liever een meisje met een zacht huidje en zonder jeuk :D

16. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Idd Dat spul droogt juist uit bij mijn zoon...
    Ik heb het ook eens opgedaan nou kon me gelijk insmeren met vette creme
    Alles jeukte...

17. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Nu we met dit mooie weer praktisch buiten leven gaat ze elke dag in bad of onder de douche. Maar 'normaal' gaat ze 3 a 4 x per week in bad of onder de douche. Natuurlijk wassen we haar op de dagen dat ze niet in bad gaat gewoon met een washandje.

18. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Standaard gaat Sil op di-do-za-zo onder de douche met papa.
    Als het heel warm is/hij heel vies is geworden, dan kan het voorkomen dat hij een keer extra gaat of dat we 2 dagen omruilen ofzo, maar we willen hem in principe niet vaker onder de douche hebben nog. De rest van de tijd blijft het bij een washandje voor het slapengaan.
    Het avondritueel kent bij ons dus 2 versies. 1 dat er gedoucht wordt en daarna voorlezen en slapen. 1 dat hij wordt verschoond en gepoetst op het aankleedkussen en daarna voorlezen en slapen. Aan Sil merken we weinig verschil: die is het zo gewend. Zolang we maar niet proberen dat voorlezen weg te laten :D

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho waste ik om de dag 's ochtends met een washandje en de andere dag ging hij in bad met een klein beetje zeep.

Tegenwoordig gaat hij elke dag in bad en de ene dag met zeep en de andere dag gewoon met alleen water. Soms ook weleens badolie. Wassen op de commode is geen optie meer omdat hij het veel te leuk vindt om te spetteren en het bakje met water om te gooien.

Ik was nu wel elke dag ook zn voetjes en handjes voordat hij naar bed gaat met alleen wat water voordat hij naar bed gaat omdat hij elke dag op zn blote voetjes op de grond speelt/kruipt/loopt.

xxx

20. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Over het algemeen iedere dag, maar soms slaan we weleens over.

Share This Page