Hoe vaak gaat jouw kindje in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyw80, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    vlgs mij is wassen met alleen water net zo slecht, zo niet slechter dan met een wasgel oid. het is nl. het water dat uitdroogt, niet het wasproduct. na het wassen altijd in smeren, in de winter met babyolie, en nu zijn we weer over op gewone bodylotion.

nog in aanvulling op mijn eerdere posts: op dagen dat meneer niet nat wordt (van ofwel bad, ofwel douche ofwel zwembad) komt er een vochtig washandje aan te pas.

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    1 x per week...i.v.m eczeem, en dan met balneum xtra veteend. En gewoon haar gezichtje handjes en voetjes elke avond voor het slapen met alleen lau water. en daarna lekker in smeren met een goede zalf.

3. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Om de dag in bad en elke dag met een washand !

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier 1x in de week in bad, de rest van de dagen wassen. Na een bad moet ik direct weer drie dagen met hormoonzalf smeren vanwege zijn eczeem.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gaan ze elke avond in de douche of in bad, maar net waar papa zin in heeft of wat de kids zelf willen. Vind het gewoon wel lekker om ze lekker schoon in bed te hebben liggen. En als ik naar mezelf kijk, ik vind het ook prettig even te douchen voor ik in bed ga, dus vind dat voor de kinderen ook.

De eerste maanden was het overigens om de dag in bad en verder net maar wat wassen. Bedoel toen werden ze niet 'vies'. Vanaf dat ze echt gingen kruipen/staan/lopen en dus ook 'vies' werden zijn wij het elke dag gaan doen.

Liefs Hanneke.

6. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    De oudste (2 jr) elke avond voor t slapengaan douchen en de baby elke dag in bad. Misschien eens in de twee maanden dat ze een dagje niet gaan (laat thuis of heel moe) maar ook hier merk ik dat t een goed ritueel is en dat ze makkelijker inslapen. Vind t zelf ook erg prettig door de warme douche ontspan je lekker. Maar denk dat t voor een klein babietje niet perse nodig is elke dag aangezien ze nog niet kruipen etc

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gaat de jongste elke avond met de oudste mee onder de douche/in bad.
    Wel zo makkelijk, en direct een fijn avond ritueel.
    We wassen hem niet elke keer, maar om de dag. Of hij moet wortels in zijn haar hebben zitten.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft een hele moeilijke huid en gaat dus zeker niet iedere dag in bad (en als wel dan met een dichtgeknoopte panty met zemelen).

Verder is het gewoon afhankelijk van wat we hebben gedaan die dag: strand, zandbak ed = in bad of even afspoelen onder de douche. Anders met een washandje.

1x per dag douchen en 1x per dag bad is zelfs voor een gezonde huid niet goed. Zeker niet met al die geparfumeerde zooi. Ik blijf me verbazen over mensen die denken dat een bad noodzakelijk is voor hygiene. Washandje met wat water doet het prima hoor.

9. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    ik doe mijn kinderen elke dag in de douche of bad, mijn huis is wel schoon,maar die pampers de hele dag aan en al die zuren op de huid vindt ik het wel lekker fris om even te douche of in badje te gaan,washandje vindt ik geen vervanger voor de douhe.
    maar uiteraard als het huidje het niet aankan moet je wel!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met een washandje kom je beter op 'zure plekjes' dan een douche ;)

11. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wat doet dat dan meid?
    Mijn zoon heeft exceem is dat daarvoor?

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier gaan de jongens 3 keer per week in bad.
    In de zomer als we veel op het strand te vinden zijn worden ze onder de douche afgespoeld voordat het bedtijd is.

13. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    S 'ochtends met een zwitsal washand en elke avond lekker in bad, hij vind het heerlijk!

Deel Deze Pagina