doorkomen van kiezen, de lappen vlees hangen erbij!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicolioo, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik vind het zo zielig voor mijn mannentje. Bij het doorkomen van zijn voortanden was het al allende, hij heeft 2 weken met 2 enorme opgezwollen rode bulten gelopen, toen zijn tanden doorkwamen hingen er allemaal witte, oranje rafels tandvlees aan...

Nu met zijn eerste kies is het echt een enorm stuk tandvlees wat loshangt, hij heeft er veel pijn aan hoge koorts en een warme dikke wang.

Is dit iets wat vaak voorkomt of heeft mijn mannetje gewoon dik taai tandvlees en dus pech?

En wat kun je doen behalve een paracetamolletje geven?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ow wat vervelend voor je mannetje!! Ik heb met hem te doen!!

Er is van VSM een middel wat je op een lepeltje geeft: chamodent (homeopatisch). Dan druppel je gewoon wat op een lepeltje en dat geef je een paar keer per dag.

Ook is er Dentinox (weet niet van welk merk) en dat smeer je op de pijnlijke plekken in de mond wat dan weer verzacht en misschien ook wel het tandvlees wat zachter maakt.

Dat dentinox dat werkt meteen, dat andere middel moet je (hoorde ik) een tijdje gebruiken voordat het werkt.

Tycho vindt dat Dentinox maar niks, ronduit smerig hahah en hij doet zn mond altijd open voor een lepel, dus hier is altijd Chamodent in huis en zodra ik wat zie verschijnen (een groefje of een bult enz) ga ik beginnen met druppelen.

xxxx

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Nou we zijn de nacht doorgekomen, heb hem maar naast me in bed genomen want hij werd vaak wakker met pijn. eten gaat redelijk en drinken ook. Vanochtend weer hard huilen. Ik vind het zo zielig, hij huilt echt nooit bij pijn, is echt een bikkel.... na het paracetamolletje knapt hij wel weer op en is nu lekker aan het spelen.

Heeft er iemand nog meer tips als de kaak echt openligt zoals bij mijn mannetje?

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Gossie wat zielig.
    Klinkt echt pijnlijk.
    Hopelijk komen ze snel door!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jeetje wat sneu voor Simon. Ik herken dit absoluut niet bij Sven en vraag me af of het wel goed is als de kaak echt openligt??

Misschien even advies vragen bij de huisarts. Zou ik denk ik wel doen. Als het echt zo openligt zou ik ook bang zijn voor onsteking oid. Zeker in het geval van hoge koorts.

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ons tweede mannetje heeft dit ook zo heftig, bloed stroomt dan uit zijn mond. Vriend van ons is tandarts, hij zei dat er dan meestal een cyste zit kapot gaat. Niks ernstigs, maar wel vervelend. Hier ook een paar dagen flink aan de paracetamol dan. Vanmorgen eerste puntje weer onder het tandvlees gezien, verklaart wel waarom meneertje gister zo mopperig was. Succes, vind het altijd een rotperiode. Wij gaan taart eten als de laatste kiezen door zijn (nog vier te gaan)

7. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hij lijkt zich vandaag goe te houden, hij heeft net een bord pap op en lijkt er minder pijn aan te hebben.
    Het bloedt gelukkig niet, ik denk dat zijn tandvlees gewoon erg "taai" is en dat het niet langzaam erdoorheen komt maar echt met een snelheid die zijn tandvlees niet aankan. Hij kwijlt er ook enorm bij, hij heeft al zijn 4e slabber om die echt doorweekt is.

Als het over een dag of 2 nog steeds zo'n drama is ga ik wel even bij de huisarts of tandarts langs zodat die er even naar kan kijken.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik hoop voor je ventje dat het snel achter de rug is!! Ik vind keispijn al vervelend, kun je nagaan hoe het voor zo'n kleintje is die helemaal openligt en eigenlijk nog geen idee heeft van wat er gebeurd!!

En indd extra aandacht van papa en mama mag best, dus als hij zo'n pijn heeft 's nachts zou ik hem ook lekker bij ej in bed nemen. Doe ik ook als Tycho niet lekker is en hij wordt om de haverklap wakker.

xx

Deel Deze Pagina