Nou, zoals de titel zegt, ik wordt vanmorgen wakker en krijg diverse berichtjes en belletjes, onze winkel is afgebrand.. Opzich al erg genoeg, maar ik vraag me dan na wat denken af hoe dit gaat met mijn loon.. Stom misschien maar ik kan het niet missen.. Krijg je dan een uitkering of mogen ze je zomaar overplaatsen naar een andere winkel..? Weet iemand dit?
oh nee wat kut... als je in loondienst bent bij een keten dat meerdere filialen heeft mag je idd ergens anders ingezet worden. Je loon wordt doorbetaald maar kan zijn dat het langer duurt.
Als je een contact heb zijn ze verplicht om jou loon door te betalen. Het is wel logisch dat ze je overplaatsen naar een ander filiaal. misschien kan je wat doen in het afgebrande pand? ik zou het gewoon even afwachten.
Hangt er vanaf, bij ons staat in de contracten dat je ook in een andere vestiging kan/moet werken indien gewenst. Verder lijkt het mij dat je gewoon in loondienst blijft, dus salaris ontvangt. Tenzij bij een 0 uren contract...
Collega's weten verder ook nog niks, alleen dat we morgen niet hoeven te werken.. In het pand kunnen we niks.. Ik baal hier zwaar van...
Ja dat was de brand in Hoogeveen, de Hi.. En het probleem, ik heb een 0 uren, werk al anderhalfjaar via een uitzendbureau.. Heb m'n contract al gepakt.. Ik krijg wel gewoon loon als ik ziek ben, maar met di weet ik het niet
Als je via uitzendbureau werkt krijg je denk ik gewoon geld van uwv...maarcduurt miss idd wat langer...balen
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je niet veel rechten hebt omdat je een nul urencontract hebt en via een uitzendbureau werkt.. Inderdaad sla je contract er eens op na of bel morgen eens met het uitzendbureau waarvoor je werkt.. Het kan zijn dat je een uitkering krijgt als het bedrijf je niet ergens anders wil onderbrengen. Succes!
Oh ik dacht dat het echt JOUW winkel was. Dan was het natuurlijk een heel ander verhaal als (startende) ondernemer. Ik denk dat je wel wat rechten hebt in dit geval. Edit* via een uitzendbureau zal dit inderdaad niet het geval zijn. Ik ken de kleine lettertjes niet.
Ohh dat meen je niet meis :O!!! Hopelijk hebben ze een oplossing voor je !!! Anders even bellen met uitzendbureau?
jeetje ik dacht dat het jouw winkel was joh. Pfffieeeuw. Desalniettemin alsnog vreselijk natuurlijk. Ik weet niet hoe en wat nu verder, maar sterkte en succes meid
Nee niet mijn winkel, maar zo voelt het wel Het lastige is nu dat we ook niks te pakken krijgen.. Het bedrijf naast ons is al met de grond gelijk gemaakt.. Morgen maar bellen, ik weet het ook niet..
Ik zou de CAO er even bijpakken als ik jou was. Een paar geleden was het namelijk dat als je in fase B zit en dat zit je volgens mij wel na 1,5 jaar, je wel rechten hebt. Volgens mij bestaat uit het aanbieden van andere baan en als dit niet kan zoveel procent loondoorbetaling. Maar of dit nog steeds zo is en of dit ook geld voor een nul uren contract??? Iig veel sterkte en succes!
Eerlijk gezegd vind ik t vreemd dat je nog niet door een manager of regio manager bent gebeld. Je moet toch op de hoogte gehouden worden? Sterkte.
Nog niet gebeld verder.. Wel dat er morgen mee bezig gegaan zal worden.. Ze kunnen nu ook niet veel, dat is het nadeel.. M Ik ben bang dat ik geen baan meer heb..