Hoe vaak gaat jullie kind echt in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hi allemaal,

Hoe vaak doen jullie je kind echt in bad per week?
    Wij wassen de kinderen elke dag met de washand en de oudste gaat even onder de douche voor ze naar bed gaat.
    Echt in bad doen wij maar 3 keer per week. Is dit te weinig?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ze moet hier van ons om de dag maar vaak gebeurd het elke dag, Vind het niet weinig hoor is toch genoeg 3x per week.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik doe viktor maar 2 keer per week in bad, met het hete weer deed ik hem in bad zonder sop ofzo, anders gaat hij in bad met olie.

die kinderhuidjes hoeven niet dagelijks of om de dag in bad volgens mij.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben geen bad, dus de kinderen gaan hier elke avond samen onder de douche. 's Morgens was ik alleen kop en kont ;).

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem gaat om de dag zeker maar vaak toch wel iedere dag met papa mee. soms douchen maar vaak ook in bad en dan sop ik evy er om de dag ook in.

sem is vaak vies van het spelen en vind het frisser om hem effe voor het slapen gaan in bad te doen. in bad of douchen maakt volgens mij niets uit

6. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wij douchen iedere dag met Liam. Meestal zonder sop. Wij wassen zijn haartjes ook maar 1 keer in de week. Douchen is een onderdeel van het avondritueel.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Washand tweemaal per dag ('s ochtends gezicht even opfrissen hoort daar dan ook bij), douchen 2x in de week en sinds kort een 3e keer in het zwembad na zwemles. Op meer reageren de huidjes te sterk.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat is hier ook de reden, ze krijgen er dorge plekjes van als ik ze te vaak in bad doe. De oudste gaat nu wel elke avond douchen ivm zonnebrandcreme, zand, zweet ed, maar de jongste doe ik dan alleen even met de washand en zon 3 keer pw in bad, dan was ik haar met een beetje zwitsal en in bad spoel ik haar dan af zeg maar. Mijn buuf kreeg zowat een rolberoerte toen ik dat zei en vind dat ze elke dag in bad moeten..

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    tja daar moet je jezelf niks van aantrekken hoor! zo lang ze niet stinken haha is het toch goed

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. gaat om de dag in een badje, met olie of sop. iedere dag wel even met ons onder de douche, maar dat is dan meer water en spelen dan echt badderen ;)

11. SannedK

SannedK Actief lid

3 mei 2012
    138
    0
    0
    Mijn dochter gaat eigenlijk iedere dag wel in bad, soms wel 2 keer (als ze naar oma gaat, die doet haar 's morgens in bad en kleed haar dan aan). Maar zo vaak gaat ze ook maar vanaf ze een maand of 6 is denk ik daarvoor om de dag zoiets.

Moet wel zeggen dat mama of papa vaak mee in bad gaat, we combineren dat meestal.

12. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de kraamweek ging ons ventje dagelijks in bad. Dat deed de kraamhulp voor ons om te oefenen. Aan het eind van de kraamweek was ons mannetje helemaal schilferig, dus besloten wij hem maximaal 3 keer per week te badderen.
    Sinds maandag weten we dat ons ventje constitutioneel eczeem heeft. Volgens de huisarts doen we het prima met 2 soms 3 keer in bad per week. Trouwens: ook alleen water (dus zonder olie of iets dergelijks) kan de huid uitdrogen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn meiden gaan 2 keer per week onder de douche (of de jongste in bad). Als het nodig is vaker, maar ze worden niet echt vies. Paar dagen terug met het snikhete weer heb ik ze natuurlijk wel elke avond even onder de douche gezet maar anders vind ik dat echt niet nodig. Het is ook niet goed voor je huid. Ik douche zelf ook niet elke dag.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dochter wil nu elke avond maar voorheen om de dag en smorgens wassen voor ze naar school gaan. Zoontje haat badderen en gaat om de dag soms om de 2 dagen. Ik hoop dat wanneer hij nIet meer bang is hij ook elke dag kan douchen

15. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dochterlief wordt iedere dag met een (kant en klaar) washandje vlug gewassen. Echt in het badje gaat ze max. 3 keer per week, meestal 2 x per week (soms met schuim, maar meestal met olie ivm beetje droge huid).
    Vindt ze geweldig, dus het is voor ons niet lastig o.i.d.

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Iedere avond gaat Melle met 1 van ons onder de douche en in het weekend gaat ie in bad met sop, speelgoed en alle toeters en (sop)bellen ;)

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nu 2 keer per week in bad en op de andere dagen gaat ze in douche omdat ze echt smerig is meestal.. :D

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gelukkig, ik voelde me al weer een vreselijke moeder :)

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Met dit weer doen we haar echte elke dag wel even douchen en haren wassen want met dat vele haar wat dochterlief heeft, plakt dat helemaal aan haar hoofdje van het zweet.

Bij koeler weer gaat ze 3/4 keer per week onder de douche of in bad.

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ongeveer om de dag douchen of in bad, soms ook 2 dagen achter elkaar of juist 2 dagen niet, net hoe het mij uitkomt..
    En 1x per week zijn haren wassen met shampoo, zodat hij daar ook aan went

En met de warmte van de afgelopen dagen, dagelijks even afsproeien onder de douche, gewoon voor de frissigheid en dan niet elke dag zeep/wasgel gebruikt

Hij zou het ook geen straf vinden om elke dag in bad te gaan, maar dat vind ik niet nodig

Deel Deze Pagina