Mijn dochter gaat nu echt elke dag in bad. Na het rapley eet avontuur zit ze van haar kruin tot haar tenen onder. Dan laat papa het bad al vollopen en dan stop ik haar daar in. Is niet goed voor haar huid, maar met een washand lukt het echt niet voldoende.
Ik probeer hier noa ongeveer 3-4 x per week in bad te doen, alleen lukt dat de laatste tijd steeds niet echt. Heb namelijk een dreumes die het liefst in de zandbak speelt en met dit mooie weer kan ik dat niet tegenhouden natuurlijk! Maar zodra het kan was ik met een washand, elke dag in bad is namelijk voor haar gevoelige huid niet goed.
De oudste loopt elke avond wel even onder de douche door echt wassen zo'n 3x pw. Elke morgen kop en kont. De jongste om de dag in badje andere dag washandje.
Vanaf de geboorte was het 2-3x per week in bad en de andere dagen wassen. Inmiddels gaat ze dagelijks. Door het zelf eten en kruipen is ze vaak zo vies dat in bad toch wat fijner is. En aangezien het wassen met een washand 's avonds inmiddels zo'n strijd is geworden (1 van de vele..) stop ik haar liever in bad wat ze wél leuk vindt. Gek genoeg is die ene hardnekkige eczeemvlek in haar knieholte weggegaan nadat ik haar vaker in bad doe
het eerste jaar om de dag, en tegenwoordig gaan ze alletwee elke avond in bad, ze worden nu echt vuil van het kruipen (veel in de tuin) en van het eten. ze poepen ook beiden +- 4 keer op een dag... Gelukkig hebben ze er veel lol in, en kunnen ze nu samen in bad. Mijn oudste gaat om de dag douchen of in bad.
Twan gaat om de dag. Maar het ligt er een beetje aan, met dat warme weer ging hij iedere avond, vanwege het zweet, de zonnebrandcreme en zo lekker fris het bedje in. Soms is Twan wat overprikkeld, en dan gaat hij savonds met mij in het grote bad. Daar ontspant hij heerlijk van! Gewoon lekker dobberen, het is dan niet om schoon te worden.
Hier vanaf de geboorte om de dag in bad. De andere dag even vlug met een washandje, vooral als ze erg gezweten heeft zoals met het warme weer van de afgelopen dagen. Over 4 weekjes moet ik weer aan het werk (3,5 dag) ik denk dat het dan 2-3 keer per week gaat worden. Het is best tijdrovend, alles klaarzetten etc, maar wel heel leuk en dochtertje vind het ook heerlijk, sowieso de aandacht maar ook het badje zelf (en mama ook). En omdat ze soms 's avonds een beetje huilerig is breekt het de avond ook een beetje.
Hier 2x per week. Ze vindt het helemaal niet leuk dus was haar meestal met washandje en teil water op de commode.
Ons mannetje (17mnd) gaat bijna elke avond in bad, klein laagje, en af en toe de douche kop even over m heen. Alleen als ik avonddienst heb, en oma dan oppast dan doucht hij niet. Alleen ff met washand
Vaak in bad is niet goed voor de huid, vooral als deze droog is. Hier ongeveer om de dag, maar op maandag en dinsdag niet gewoon omdat we dat niet redden ivm tijd omdat wij op die dagen werken. Dus ook 3x per week! De rest van de dagen was ik in de ochtend kop en kont. Met warm weer zweet hij veel dus doe ik hem vaak ieder dag even in bad, maar dan zonder olie en zeep.
Iedere dag vanaf dat de kraamverzorgster weg was, ze is nu bijna elf en is zeer proper. Om de dag haren wassen en iedere dag douche of bad.
Oudste gaat vanaf 6 wkn iedere dag in bad, vanaf 20 mnd doucht hij elke avond Jongste doe ik om de dag in bad heel soms om de 2 dgn
De oudste gaat om de dag onder de douche ten zij hij buiten heeft gespeeld en met dat warme weer elke dag de jongste gaat maar 1/2 keer per week onder de douch in verband met eczeem was dagelijks zijn gezicht en billen
Ons mannetje gaat wel elke avond in bad, ten eerste omdat het onderdeel van het avond/bedritueel is en omdat hij zo warmbloedig is dat hij altijd wel zweethaartjes heeft enz. Na het badje wordt hij dan ook weer uitgebreid gemasseerd met olie en ik houd het in de gaten of zijn huidje droog wordt. Dit valt erg mee moet ik zeggen, maar dat verschilt natuurlijk heel erg per kind.