Ik vind het niet veel hoor! Hier gaan ze wisselend, maar net hoeveel we te doen hebben. Het is ook zooo heerlijk om samen nog uit te gaan, uit te slapen, in bed te blijven liggen.. Ik vind het alleen maa gezond! Daarbij zijn onze kids nu ook zo vertrouwd met de opa's en oma's dat het juist huilen is wanneer we ze komen ophalen! Bij mij is het wel zo dat schoonuders altijd graag oppassen. Mijn eigen ouders hebben minder behoefte om op te passen. Als ze dat doen, doen ze het om mij 'hun kind' te helpen, maar niet zozeer voor zichzelf.. Het is niet een vanzelfsprekendheid dat anderen graag oppassen. Mijn moeder vindt het net zo gezellig als ik met de kids koffie kom drinken en hoeft daar niet perse de lasten van het logeren voor te hebben.. Ik vind niet dat je van je moeder kan vewachten dat ze oppast, ze is je dat niet verplicht! In die zin snap ik haar opmerking wel dat jij de keus voor kinderen hebt gemaakt, zij kiest er nu niet voor om op te passen.. Dat ze meer zin heeft in en feestje dan het voeden en verzorgen van jouw kinderen is toch ook niet zo gek...!? Ik zou er niet een te groot punt van maken.. Probeer iets anders te regelen en een volgende keer staat he moeder vast weer klaar!
Hier gaan mijn kinderen wel eens logeren bij mijn zus. Soms samen soms apart. Soms omdat we iets te doen hebben soms zomaar en zelfs soms omdat wij het dan lekker rustig hebben een weekendje😉 Dus ja mijn kindjes zijn wel eens logeren, ik denk zo eens in de paar maanden. Zou best wel eens vaker mogen vind ik😏 Tja als je moeder niet kan dan kan ze niet maar haar opmerking slaat nergens op vind ik. Omdat je kinderen hebt mag je niks meer gaan doen en moet je maar altijd bij je kinderen zijn? Wat een onzin ik heb ook nog een leven hoor. Dan zul je misschien op zoek moeten naar een oppas meisje voor dit soort avondjes.
Onze dochter logeert wanneer wij bv een feestje hebben. Dat is soms een hele tijd niet en soms een paar keer in een kortere periode. Zit niet echt en regelmaat in, maar wij hebben er geen problemen mee. Soms gaan we ook samen een nachtje weg, even heerlijk met zijn tweetjes. Ze slaapt dan bij mijn zus/ouders of schoonouders en heeft het daar altijd goed naar haar zin. Mijn zus staat sowieso altijd te springen om op te passen en aangezien mijn dochter en haar tante echt 2 handen op 1 buik zijn, heeft iedereen er plezier van.
Gemiddeld hooguit twee keer per jaar. En dan nog alleen als het uiterste nood is (wij een bruiloft hebben bijvoorbeeld) en altijd bij opa en oma. Onze oudste is nu 6,5 de jongste 3,5... Het lijkt me op zich wel relaxt als het vaker zou zijn, maar tegelijkertijd...waarom eigenlijk?
Nee, mijn dochter is nog nooit uit logeren geweest.... als ze zelf aangeeft dat ze wil blijven slapen bij opa en oma Prima! maar zolang ze er zelf niet om vraagd gebeurd het ook niet. Ze gaat weleens een hele dag naar opa en oma zodat wij samen een dagje kunnen shopen maar eind van de dag wordt ze gewoon weer opgehaald.
Mijn dochters zijn ook nog nooit ergens gaan logeren, allemaal nog geen behoeften aan haha! Wat betreft je moeder, ik vind het haar volste recht om te zeggen dat ze niet wil. Aanbieden dat ze je wil komen helpen op dat feestje kan ook nog (al zou ik er vreemd van op staan te kijken als mijn moeder dat deed) maar dan echt laten merken dat ze het jammer/ niet leuk vindt dat je niet wilt dat ze komt helpen vind ik dan weer niet van haar kloppen. Respect voor ieders eigen leven zeg maar.
Onze oudste pas met 2 jaar 1e x ivm bruiloft en ze zijn nu 3x geweest alle 3 bruiloften. Ze gaan dus eigenlijk nooit alleen uit nood.. Kan niet maken om op een bruiloft al om 12 uur thuis te zijn
Nou, de jongste uit 2012 gaat nooit uit logeren zonder mij. De oudste uit 2010 eens in de 2-3 maanden? We logeren wel bijna wekelijks bij mn moeder maar dan slaap ik er ook en ga ik 's ochtends werken en laat ik de kinderen daar om op te passen ivm vroege dienst. Anders moeten ze om 6.30 bij mn ouders zijn. Zelf zou ik in zo'n situatie de kids bij mn ouders laten slapen en er zelf rond middernacht ook gaan slapen. Iemand anders 's nachts voor mijn kleinste laten zorgen doe ik niet, als moeder aanvaard ik de gebroken nacht liever zelf.
Tot nu toe nog nooit alleen, niet met reden..is gewoon nog nooit voorgekomen. Door omstandigheden met opa en oma kan hij daar momenteel ook nooit terecht helaas, anders had het best gemogen. Alleen op dit moment gaan we door een nogal pittige medische tijd, dus nu kan het sowieso eigenlijk niet..
Oh hier genoeg hoor. Denk toch zeker wel 1 keer in de maand. S is gek op haar oma en aangezien opa op een booreiland werkt en twee weken op en twee weken af gaat, mag ze lekker bij oma in bed kruipen als hij weg is! Ik zie ook echt totaal geen probleem in het hele logeer gebeuren. Een avondje met mijn man en een ochtend uitslapen is toch heeerlijk!? Zolang ze het allebei gezellig vinden en er met plezier naar uitkijken zie ik echt het probleem niet. Ook toen ze nog niet kon praten, kun je toch echt wel merken of een kind het naar zijn zin heeft en op zijn gemak is bij oma of opa hoor. Moet wel zeggen dat ze nog nooit bij anderen heeft gelogeerd en ik dat niet zo gauw zal doen. Niemand staat dichter bij ons gezin als mijn schoonmoeder.
1 weekend per maand heeft mijn moeder onze 2 kids en 1 weekend per maand heeft mn vriend zijn moeder de 2 kids dus minstens 2 weekenden per maand
Mijn zoon van bijna 3,5 is 2 keer uit logeren geweest. Een keer omdat we het 12,5 jarig jubileumfeest hadden van mijn man. En de tweede keer omdat ik ben bevallen van mijn dochter in het ziekenhuis. Mijn dochter van 20 maanden is nog nooit wezen uit logeren, maar ze krijgt ook nog borstvoeding dus dat is dan niet zo handig. Mijn man en ik gaan af en toe wel een avondje weg, maar dan schakelen we onze oppas is. De kids merken er dan eigenlijk niks van want we gaan pas weg als we ze in bed hebben gelegd.
oh onze dochter ging al met een paar maanden eenkeer een nchtje naar opa en oma..heeft ook nooit moeite gehad ergens tr slapen als we bijv een feestje hadden met alle fam en we haar eveb op bed legden tot we naar huis gingen. zeis nu 3,5 en echt sinds ee paarmaanden wil ze weer continue logeren.. ze heeft eenjaartje hiervoor gehad darze echt naar ons terug wilde nu is het voort elke weekbij opa en oma logeren.. soms zelfs 2 nachte ... ik vind het wel fijn heb namelijk een drukke webshop en dus geen opvamg oid dus ben 7 dage met de kids en dejongste slaapt amper overdag.. waardoor ik vaak pas inde avond kan inpakken op zolder waar despullen liggen.. endie dagen dat zij lekker bij opa en oma spelen is ka ik lekker doorwerken ach nu kan t nog volgend jaar moet ze naar school dus laat dr maar lekker zolang het kan opa en oma zijn dol op haar en gaan overal met haar naartoe..