Wanneer oma en de kinderen het echt graag zouden willen, why not. Maar mijn situatie is helaas nou eenmaal zo anders (oma woont ver weg en staat er niet om te springen) dat het om die reden ook nooit zo in me op is gekomen om ze uit logeren te doen. Grootouders zouden ook de enige zijn waar ik ze bij zou laten logeren, vriendinnetjes enzo hoeft van mij echt niet. Ze mogen de hele dag spelen maar slapen doen we voorlopig lekker thuis.
Denk dat dit ook heel veel uitmaakt. Ik had nooit verwacht dat mijn vader zo gek op ons kind zou worden. Het zijn echt 4 handen op 1 buik. Als ik roep zullen we naar opa? Gaat lem gek staan te doen van enthousiasme, pakt zijn schoenen zijn jas mijn jas de autosleutels, loopt naar de deur en roept oppa oppa oppa!!! Met een gerust hart laat ik hem daarachter, dat vind ik erg belangrijk. Als lem een dag met mijn moeder meegaat (ouders gescheiden ) dan zit ik op hete kolen, kan niet ontspannen en wil dat hij naar huis komt. Lemmy gaat wel eens 2 weken niet logeren bij opa maar ook wel eens 2x in de week.
Dikgedrukt bedoelde ik inderdaad. Maar als de situatie het niet toe laat, nee, dan houdt het op. Hier wordt overigens ook alleen gelogeerd bij de opa's en oma's.
wij vinden het niet nodig. we hebben zelf niet de behoefte om een avond/nacht/weekend net wat door te brengen zonder de kleine tijd samen hebben we als ze slaapt ze is te klein om zelf aan te geven dat ze het zou willen dus dan doen wij het niet
Maar denk je niet dat als ze het niet kent, ze er ook niet om zal vragen? Ik bedoel dus eigenlijk dat als ze er wel om zou kunnen vragen ze het niet doet, omdat ze het hele concept van logeren niet kent? En m.i. is logeren idd niet altijd nodig, maar wel hartstikke leuk. Iets leuks hoeft toch niet altijd persé nodig te zijn?
Ten eerste slaapt de jongste nog niet door en de oudste ook pas sinds kort (en niet eens elke nacht), dus ik vind het vervelend om anderen daar mee "op te schepen". Verder is het ook nog nooit nodig geweest. En mijn kinderen willen/durven het ook nog niet. Vooral de oudste plakt ontzettend aan mij en wil alleen bij iemand anders slapen als ik ook mee zou gaan (en dan kunnen we dus veel beter thuis slapen). De jongste zou denk ik wel willen als de oudste zou gaan, maar dan dus wel samen. Ze mogen dus van mij best wel logeren hoor, als ze dat zelf graag zouden willen (al zou ik het er denk ik stiekem best moeilijk mee hebben om de kindjes niet zelf in bed te leggen ).
Dochterlief logeert regelmatig bij opa en oma, dat vindt ze geweldig! Opa en oma ook trouwens Niet om elk wissewasje, maar toch zeker eens in de 2 a 3 maanden. Zijn twee keer een weekend zonder haar weg geweest, een keer 2 en een keer 3 nachten. Zouden dat absoluut niet doen als we wisten dat ze het niet leuk vond. Maar beide keren als we haar op kwamen halen kregen we even een knuffel en speelde ze weer verder. We misten haar meer dan zij ons
Hier staan allebei de opa's en oma's te springen om op te passen. En de jongens vinden het ook fantastisch. Gelukkig Vond het eerst helemaal niks, maar nu wij lekker met z'n tweetjes naar een festival kunnen zo'n 2 a 3 x per jaar vind ik het heerlijk. Afgelopen zaterdag hebben we de kids rond 14 uur bij mijn ouders gebracht. Wij zijn naar een festival in de buurt gegaan, rond 1 uur waren we weer bij mijn ouders en hebben we daar geslapen. Begin juli gaan we naar een festival verder weg, en brengen we de kinderen rond 11 uur naar mijn ouders. Zondag om een uur of 12 halen wij ze dan weer op. Zolang het niet elk weekend is ( of elke maand ), heb ik er geen enkel probleem mee.
wij hebben David ook eerder eigenlijk niet uit logeren gestuurd (2x een nachtje bij mijn moeder omdat het niet anders kon) maar nu hij kan aangeven dat hij het leuk vindt verandert de situatie. Ik verwacht dat het nu met enige regelmaat zal gaan gebeuren.
Mijn dochter van 7 logeert regelmatig bij mijn moeder. Ook logeren kinderen van vrienden van ons over en weer. Het is hier net de zoete inval. We zijn makkelijk met logeren als het om mijn moeder en deze vrienden gaat. Straks met een 2de zal het vast wel weer anders zijn. Dan is de kleine toch voorlopig bij ons. Ligt aan de borstvoeding en of ze goed kan doorslapen, want dat is wel een vereiste voor mij.
En trouwens het is een hele vertrouwde omgeving bij mijn schoonfamilie heb wegens omstandigheden 2 jaar (de eerste 2 jaar) bij mijn schoonfamilie in huis gewoont
hier worden de verjaardagen meestal in de middag gehouden, of eind vd middag met eten erbij (bbq of lopend buffetje). Rond 8 uur breien de meeste mensen er dan een eind aan en dan kunnen de kids lekker thuis slapen. Bijna iedereen heeft kinderen van 0-10 jaar, dus dat is hier geleidelijk verschoven van avond naar middagfeestjes. Als de kinderen het huis uit zijn, gaan we wel weer 's avonds feesten
Mag ik vragen waarom? Wat is het verschil tussen jouw 2 kinderen dat je de ene iedere dag ziet en de andere 12 dagen?
Wow - wel 12 hele dagen joh!? Waar haal je de tijd vandaag zeg! Of is dit tijdens kantooruren?? Want natuurlijk wordt je jongste keurig afgeleverd bij schoonmama 's avonds om te slapen.
De mijne ook. Als ik naar mijn jongste kijk kan ik wel huilen bij de gedachte om zo met hem om te gaan. Ergens hoop ik ook nog steeds dat het gewoon niet waar is. Gisteren was even de naam van haar jongste te zien in een topic en er is in 2012 geen kindje geboren met die naam. (als de naam klopt en juist gespeld was)