Hoe vaak gaat jullie kindje uit logeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna84, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja en nee als ik haar verhalen lees. Ze wonen niet samen, las ik. En hun relatie gaat niet optimaal. Dus komt een beetje op hetzelfde neer toch.

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Waar lees jij dat dan dat ze allebei niet thuis wonen? Dan lees ik erover heen of ik lees niet goed.
    De oudste gaat bij haar in de buurt naar de opvang, in Almere dus.
    En de jongste gaat naar een opvang in A´dam, bij oma in de buurt dan toch?

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik geloof echt geen snars van wat je allemaal zegt.
    Waarom zou je 1 kind naar de opvang brengen en dus dagelijks weer ophalen en verzorgen (tenminste daar ga ik vanuit). En het andere kind niet? Is je jongste niet goed genoeg ofzo? (zo zou ik mij in ieder geval voelen als mijn moeder mij alleen bij oma zou achterlaten).
    Ondertussen ben jij (als dit waar is), in zijn ogen in ieder geval niet zn moeder. Maar oma is zijn moeder.

:(

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh dan heb ik het verkeerd gelezen haha.

Maar ff serieus als jou kindjes naar de opvang gaan heb je overdag toch tijd zat:(:(

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Alle tijd van de wereld!:D

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja kan aan mij liggen hoor maar mijn zoontje gaat 1 dag naar de opvang op die dag poets ik mn hele huis op mn gemakje.

Als mijn zoontje meer dagen zou gaan en ik zou studeren zou ik die dagen gebruiken om te studeren.

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    volgens mij is hij de meeste tijd toch gewoon toch daar bij haar, zal wellicht een financieel plaatje zijn?? mbt toeslagen uitkeringen enz?? geen idee, maar goed.
    oudste zit ook op een opvang waar ze warm eten serveren brood enz, ze heeft een schoonmaakster, kortom tis een lui mens, wat te beroerd is voor de eigen kids te zorgen, en dan echt zorgen he. want ze heeft hier over de hele dag door gewoon gepost, dus zo druk was ze vandaag niet.

8. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Zoontje is 2,5 jaar en ook nog niet uit logeren geweest... hij is er nog niet aan toe.

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze het wel van vriendjes/vriendinnetjes horen met die leeftijd of er wordt door familie over gesproken. En soms gaat het vanzelf. Net zoals wanneer ze ineens ergens anders willen eten in hun eentje, dat hebben wij onze dochter niet geleerd maar toch vraagt ze er om. En dàt vindt zij een avontuur ;) .

@ het Ruby verhaal.
    Ik geloof dat je het heel erg zwaar hebt met je eigen geestelijke gezondheid en dat je het moederschap niet aan kunt voor de volle 100%..

10. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Naomi is bijna 3 en is denk ik pas 5 x uit logeren geweest bij onze beste vrienden die ook een dochtertje hebben van 9. En dat vind Naomi geweldig bij hun! Alleen dat was omdat het echt moest! Met verjaardagen of wat dan ook blijft 1 van ons gewoon thuis

11. adi

adi Niet meer actief

Als er geen gelegenheid is, snap ik het volkomen hoor.

Mijn reactie betreft puur verhalen waar de gelegenheid/ de wil er wel is, maar de ouders dat 'zielig' en onnodig vinden voor de peuter/kleuter (baby vind ik dan ook zeker een ander verhaal).

12. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Snap ik, alleen dat is afhamkelijk van je band. Ik ben thuis in mij. Moeders of schoonmoeders huis. We hebben de sleutel, bellen niet perse voor we langsgaan, het is gewoon ons tweede en derde thuis :)
    We zien elkaar ook wel wekelijks. Niet alleen op verjaardagen ofzo..
    Ik ga ook niet bij mijn moeder ' op visite' als je begrijpt wat ik bedoel!

13. adi

adi Niet meer actief

Ja, zo'n familieband hebben wij ook met beide ouders. Maar is er dan een reden dat je wacht totdat je kindje 6 jaar is en dan pas zult kijken of die een keer in zijn tweede en derde thuis mag blijven slapen? (Gewoon nieuwsgierigheid)

En ik snap dat het niet nodig hoeft te zijn, maar de meeste peuters (die een hechte band hebben met hun grootouders) vinden het gewoon leuk. Het is echt niet zo dat alle ouders hun kinderen laten logeren uit egoïsme (dat lees ik in deze topic wel veel als een soort verwijt 'ik zorg zelf wel voor mijn kinderen..'), maar om kind en oma/opa een gezamenlijk plezier te doen. Een speel afspraak bij een ander kindje is ook niet 'nodig'.

14. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Het mag wel hoor, ikzelf heb er nog niet echt behoefte aan ( om te gaan slapen zonder dat hij in zijn eigen bed ligt ) Ik zie ook geen reden eigenlijk... Soms gaat hij wel een dagje, dan doet hij daar een tukkie ( overdag ) ! Ook goed toch?

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

nee mijn kinderen vragen er elke week om zowat, die vinden het geweldig, al vanaf dat ze 2 zijn ofzo vragen ze er zelf om, nu is onze band ook zo dat we heel erg thuis zijn bij elkaar, we waren er vroeger elk weekend, sinds mijn moeder er niet meer is is dat minder geworden (mijn vader probeert nu meer zelf te doen in de weekenden) en het grappige is de rollen zijn nu omgedraaid, vroeger zaten we altijd daar (open huis geen uitnodiging nodig) en nu is het andersom, komt ie hier aanzetten als ie zin heeft, hij zegt ook dat ik de moederkloekrol heb overgenomen :p Dat vind ik wel een compliment!

Hier laat ik ze niet te vaak logeren omdat ik het niet elke week nodig vind en ook omdat we graag zelf leuke dingen doen in het weekend met ze (dan is papa ook thuis) maar ach eens om de zoveel tijd, vaak doen we maar 1 kind tegelijk "uit" dan hebben we gezellig 1 op 1 tijd met de andere (vinden ze erg bijzonder!!) het komt maar zelden voor dat we zelf iets gaan doen eigenlijk..

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik denk zo 1x in de drie maanden, als we iets hebben waar we echt heel laat thuis bij zijn. Naar verjaardagen savonds neem ik ze altijd gewoon mee, daar in bed, geen probleem. Deden mijn ouders ook altijd en heb er niks aan over gehouden :)
    Voor de lol logeren doen we eigenlijk weinig, vooral met de jongste niet. Vind t ook nog niet echt nodig.

17. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hier redelijk vaak. Mn dochter vind het heerlijk! Eerste keer was ze een week of 7 en ging ze bij oma logeren :D Eigen kamertje heeft ze daar inmiddels en ze vind het heerlijk om er te logeren. Elke maand wel een keertje, gewoon omdat ze het zelf leuk vind. :) Gister was ze erg verdrietig omdat ze graag bij oma wilde logeren en heeft ze oma gebeld om een logeerafspraak af te spreken. Ook gaat ze regelmatig bij een van mijn zussen logeren of een vriendin. En hun kindjes komen hier ook logeren. Ze is btw 4,5. Er staan nu redelijk wat logeerafspraakjes (initiatief van dochter zelf).

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jongste, 3 maand, heeft (zonder ons) nog nergens gelogeerd. De oudste heeft vorig jaar juni voor het laatst bij opa & oma gelogeerd.

De kinderen hebben 1 opa & oma, die op 2,5 uur rijden afstand wonen. 'Even logeren' kan dus niet.
    Wel gaan wij regelmatig met zn allen bij opa & oma logeren, zodat we vrienden en familie kunnen bezoeken. Die daar bijna allemaal wonen.

Soms wel jammer, zou wel weer eens een keer samen oppad gaan, maar ach. Als ze ouder zijn kunnen we wel een keer een oppas inhuren :)

19. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    #419 Ruby1987, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt: 29 mei 2013
    Luie ass? Ik ga full time naar school, heb mijn huishouden en de zorg voor mijn oudste zoontje en hij is niet de makkelijkste. Ik maak dagen van half 7 tot 22 uur
    Als ik part time zou werken was mijn jongste allang bij me. Ik mag niet eens werken omdat ik te veel verdien ook voor studiefinanciering mag je maar een maximaal bedrag ernaast verdienen waar ik nu al iets overheen zit.

En nu gaat het goed tussen ons we zijn dagelijks met elkaar. En ik heb niet t idee dat als vrouwen samen wonen en getrouwd zijn enzo een nederlands gezin dat hun man vreemd gaat. Dus die stress hebben ze iig niet. En ze weten dat hun man is om geld voor hun te verdienen dus de vrouw heeft er zelfs voordeel bij. Als dat mijn situatie was zou ik ook met de hele familie zijn. Nu haalt hij dan wel geen geld binnen maar hij is er wel om bijna alle dagen ons zoontje te brengen en te halen en savonds en hij maakt ons zoontje klaar en doet hem savonds. Maar het is nog niet stabiel genoeg om onze jongste erbij te halen. En ik wil niet dat het een puinzooi is wanneer hij terug komt wil ik dat het hem aan niks ontbreekt.

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Met de situatie nu ben ik wel gelukkig. We zijn nu bijna dagelijks samen en het vertrouwen heb ik weer in hem.

Ik wou zelf ook kids. Maar niet met de insteek dat ik alle lasten zou moeten nemen en hij de lusten. Heb hem daar ook op aangesproken en nu gaat het dus ook goed eindelijk.

Deel Deze Pagina