Hoe vaak gaat jullie kindje uit logeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna84, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat zelden logeren gewoonweg omdat het niet nodig is.

Mijn vriend en ik doen regelmatig dingen zonder elkaar vandaar dat er altijd iemand thuis is.

Maar mijn zoontje heeft nu de leeftijd dat hij erom gaat vragen dus as weekend slaapt hij toevallig bij mijn ouders.

En als we wel samen iets hebben is oppas zo geregeld.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3-4 x per jaar bij opa en oma.
    Zoon heeft een keertje bij oma gelogeerd en hij wil nu graag een keer bij een vriendje logeren. Prima, allemaal voor de leuk/gezelligheid.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier niet nee.. helaas. Als het goed is zie ik mijn moeder zaterdag weer eens na 5 maanden. Heb wel een hele goede vriendin, haast familie te noemen die ze wel als familie beschouwt en daar mag ze ook echt wel logeren maar dat is er nog niet van gekomen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zelden. Jongste van bijna 3 nog nooit, oudste van 5 nu een paar keer.
    We gaan met rgelmaat een avondje weg, en hebben een hele fijne oppas.
    Over 2 weken hebben we een festival, overdag. Dan slapen ze bij mijn ouders, die vlak bij wonen, en komen wij rond een uur of 12 daar ook om te slapen :)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nooit, de oudste wordt bijna 5 en de jongste is 2,5.

Ik heb sowieso altijd wel zoiets van als iemand niet wil, kun je ze ook niet dwingen. Ik zal ook nooit boos/gepikeerd/wat dan ook worden als iemand een keer niet op kan passen.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

we doen zat met zijn 2en en halen we de kinderen erna op.
    Feestjes zat maar daar maken we keuzes is. En bruiloften gaan we vroeg en halen de kinderen op.

Wij zijn van mening dat een kind in zijn eigen bed hoort te slapen.
    Maar dat is net zo als dat me zelf thuis bent en je kinderen weg brengt

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn zoontje ging nooit uit logeren tot mijn dochter werd geboren dus tot 3 jaar. simpel weg omdat ik dat niet wilde/durfde/aankon. nu gaat hij 1 keer in de 2 weken naar oma omdat zij dat zo gezellig vind.

zo als jou moeder zich niet bij jou kan opdringen kan jij dat niet bij haar. als zij niet wilt oppassen zou ik gewoon iemand anders zoeken en anders je vriend thuis blijven.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier zijn ze nog nooit uit logeren geweest en oppas hebben we nu in totaal slechts 3x gehad omdat het echt niet anders kon ( geboorte etc). Wij leven als gezin en hebben de instelling; we doen het samen of we doen het niet.

Vind deze regel wel apart; Ik daarentegen heb een druk en vol leven, met veel vrienden en bezigheden. En ja, soms valt dat tegelijk met iets dat mijn vriend heeft en ja, dan moeten we op zoek naar een logeeradres.

je moet natuurlijk niets, je kiest ervoor om alle afspraken voorrang te geven en overal bij te willen zijn....behalve bij je kinderen ( op dat moment)

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb helemaal geen familie banden. Heb familie zat maar ik kom er nooit.
    Souders zijn oud en zwager is de enige waar de kinderen wat mee hebben en die werkt 70 uur in de week.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier geregeld, laatst is ze 4 week achter elkaar uit logeren geweest, dat wilde opa graag, die belde op dat ze daar mee moest eten, en savonds belde dochterlief op dat ze wilde slapen daar. van de 4 keer was 1 keer op ons verzoek.

geregeld dat ze mijn dochter ophalen voor dagje weg, of eten of logeren. beide vinden het leuk, maar als het niet kan en we hebben een feest, dan proberen we het bij 1 van onze vrienden en anders blijf ik gewoon thuis, geen probleem

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje gaat eens in de 2 maanden logeren. Altijd bij mijn moeder of vader en zusje. Schoonouders zijn niet in staat voor hem te zorgen ivm ziekte.

12. Tennes

Tennes Niet meer actief

Mijn kids zijn 4 en 2,5 en zijn nog nooit (zonder mama) uit logeren geweest. Wij zijn ook nooit een nacht weggebleven terwijl er anderen in ons huis op de kinderen passen.

13. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Mijn zoontje is 14 maanden en is nog nooit een nachtje weggeweest!

Schijn daar in mijn omgeving een uitzondering in te zijn!
    Mijn schoonzussen brengen te pas en te onpas hun kinderen bij de opa's en oma's (al van dat ze anderhalve maand oud waren) Gewoon omdat ze dan "lekker hun eigen gang kunnen gaan"

Wij daarintegen hebben daar geen enkele behoefte aan en plannen onze uitstapjes dat of 1 van ons thuis is en een bruiloft kun je toch om 23:30 (ik noem even wat) of zo weer thuis zijn?

Heb er geen behoefte aan, mijn mannetje kan nog vaak genoeg logeren als hij wat groter is! Nu gaat hij voor onze wensen en afspraken! (en nee mijn leven is niet gestopt mijn leven is alleen maar mooier geworden!!;))

Ieder zijn ding toch? Gewoon doen waar je je zelf het prettigst bij voelt!

En wat iemand hier schreef van we doen het samen en anders maar niet dat vind ik een mooie uitspraak!

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Toen ik nog werkte 1x in de week bij oma die paste dan op.

Nu niet zo vaak meer toevallig het weekend van de 25e gaat hij een heel weekend omdat wij zaterdag een feest hebben van schoonzus en zwager die zoveel jaar getrouwd zijn en we gaan zijn kamertje opknappen.

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Op zich een mooie uitspraak, maar hier gaat dat niet op.
    Hier is de uitspraak juist. "als ik mijn kind en familie zie genieten, dan geniet ik ook". Logeren is hier altijd een feestje, dat vinden de kinderen, dat vind degene waar ze uit logeren gaan en daar leggen wij ons bij neer. De kinderen vragen er hier echt zelf om en hier wordt ook regelmatig een keer door familie gebeld dat wij een bepaalde datum vrij "moeten" houden omdat zij dan even onze kinderen "inpikken" om iets leuks met ze te gaan doen. Vind ik persoonlijk geweldig, want ze voelen zich echt op meerdere plaatsen echt thuis. Ik vind een hechte familieband erg belangrijk en ook fijn voor de kinderen dat ze niet altijd alleen maar bij papa en mama terecht kunnen als er iets is. Heb dat zelf vroeger ook als fijn ervaren, dus wil mijn kinderen dat ook zeker meegeven.
    Wij hebben gekozen voor kinderen, maar en wij nemen ook zeker onze verantwoordelijkheid als we een keer weg willen. Als we geen oppas hebben is dat jammer en blijft 1 van ons thuis. Maar ik vind ook dat onze familie best mee mag genieten van onze kinderen en onze kinderen ook van hun familie.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Precies dit

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Hier precies zo! Mijn zoontje is 17 maanden, maar we zijn een uitzondering hoor. We logeren wel eens ergens anders, maar dan zijn we erbij.

Familie brengen hier hun kids, ongeacht leeftijd uit logeren zodat ze kunnen slapen en samen zijn. Ieder zn eigen ding, maar nee.. Sluit me aan bij mn bovenganger :)

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Maar wat je zegt, jouw kinderen vragen daar om ... Daar is de mijne nog veels te klein voor en daarom vind ik dat niet nodig!

Als hij straks wat groter is dan prima, dan vind ik het anders (voor mijn gevoel)
    Maar niet als een kindje zo klein is, dat druist tegen mijn gevoel in!

Ik vond het vroeger ook feest als ik bij opa en oma mocht logeren, dus dat komt ook wel goed, maar dan zal het nog niet vaak zijn!

En hij ziet zijn oma's en opa echt geregeld hoor, vind dat een band met andere familieleden opbouwen totaal los staat van logeren!

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nog nooit!
    Ik vind het niet nodig pas als ze een jaar of 5/6 zijn en zelf aangeven graag eens te gaan logeren kan misschien
    dat is zo anders voor iedereen.
    Ik heb totaal niet de behoefte om iets leuks te gaan doen zonder onze dochter, het is 1x voorgekomen dat mijn moeder hier in huis is geweest savonds 2 uurtjes omdat wij een verplichting hadden waarbij het niet gepast is om niet te gaan en that's it, verder nooit oppas

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    dochter gaat dit weekend voor het eerst een nachtje logeren, ze is 20 mnd.

Deel Deze Pagina