Hier ging de oudste voor het eerst logeren toen ik van de 2de moest bevallen. Bijna 3 was ze toen. Daarna nog ong. 4 keer gelogeerd. Mijn schoonmoeder vraagt regelmatig wanneer ze weer komt logeren. Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig om haar daar te laten slapen als ik gewoon thuis ben. Ben dat gevraag iedere keer ook een beetje zat eigenlijk. Toen ze kleiner was, zei ik dat ze te jong was. Nu ze daar eenmaal een paar keer geslapen heeft, omdat ze dat vroegen, blijft het terug komen.
Mijn dochtertje blijft regelmatig een nachtje bij oma slapen. Bij oma 1 slaapt ze sowieso iedere 2 weken 1 nacht, dit hebben we al tijdens de zwangerschap afgesproken omdat dit beter uitkomt met de opvang. Oma 1 woont nl niet bepaald om de hoek. Oma 2 is ook dol op haar en vraagt soms zelf of DL een nachtje mag logeren. Tuurlijk mag dat! Waarom zou ik haar mijn dochter overdag wel toevertrouwen en 's nachts niet. En soms wil ik of mijn man een keertje samen weg en dan logeert ze ook bij oma (1 of 2, wisselt een beetje). De kleine maakt er geen punt van, de oma's zijn echt superblij wanneer ze er is en wij kunnen ook weer eens een nachtje bijtanken. Ik zie het probleem niet, al word ik hiervoor vast de grond in geboord.
Maar een band opbouwen staat toch los van logeren? Ik vind dat er weinig mee te maken hebben! mijn zoontje heeft met mijn ouders en mijn schoonouders een goede band maar logeren dat staat daar los van, vind ik
Maar vind je dat niet jammer? En vind je het niet jammer dat je kinderen straks dit misschien ook zo zullen hebben? ( aangezien ze daardoor ook geen familiebanden hebben met hun familie buiten het gezin)
Nooit. Ik wil ze nog niet 's avonds/'s nachts uitbesteden voor m'n eigen plezier, dat zit me niet lekker. Vind dat gevoelsmatig anders dan overdags, 's nachts horen ze gewoon thuis bij (minstens één van) ons. Wanneer ze er zelf om gaan vragen mag het natuurlijk wel. Speelt wel mee dat onze kinderen erg slechte slapers zijn, vooral de jongste, die krijgt ook nog nachtvoeding(en). Vind het wel eens jammer hoor, om nooit weg te kunnen, maar mijn tijd komt wel weer
Onze dochter 1.3 jaar is al heus wel eens uit logeren geweest. Niet elke maand of heel regelmatig. Bij beide opa's en oma's mag ze altijd heen! Maar ik hou er niet zo van om haar vaak uit handen te geven. Af en toe is best even lekker hoor in 't weekend en dan hebben manlief en ik ook echt even quality time! Dus af en toe.. Maar overdag wel ietsje vaker hoor, als we ergens heen moeten dan even smiddags naar opa en oma brengen als het uitkomt. Mijn ouders en sch ouders vinden het ook helemaal geweldig als onze meid er is!
Mijn zoon gaat bijna om het weekend uit logeren Bij me broer omdat ik dan avond dienst heb En vind zonde om hem 23:00 uit bed te plukken
Mijn dochter is bijna 11 maanden en gaat sinds ze 3 maanden is ongeveer elke 6 a 8 weken logeren bij mijn ouders of schoonouders. De eerste keer toen wij een paar dagen in het buitenland waren voor een zakendiner van mijn vriend, en verder als wij een bruiloft of feestje hebben. Met Koninginnenacht en Bevrijdingsdag hebben mijn vriend en ik heerlijk gefeest met vrienden, en mijn dochter heeft zich uitstekend vermaakt bij opa en oma. Bij verjaardagen van vrienden gaat ze gewoon met ons mee en slaapt daar in een campingbedje. Wij vinden het belangrijk dat onze dochter regelmatig slaapt bij anderen, en als ze groter is is het voor haar ook een leuk uitje. En opa's en oma's kunnen dan ook echt genieten van een dagje kleinkind zonder dat wij erbij zijn. Mijn vriend heeft als kind nooit gelogeerd en denk zelf dat hij daardoor niet zo makkelijk in een vreemd bed slaapt. Best lastig omdat hij voor zijn werk maandelijks in het buitenland zit. Ik heb juist vaak gelogeerd vroeger en vond het altijd erg leuk.
Oudste is geregeld uit logeren geweest, omdat hij de eerste maanden niet sliep en wij zo nu en dan dus even bij konden slapen. Ook als we een keer een avondje samen weg willen gaan ze wel eens logeren. Wel vind ik dat je het VRAAGT aan je moeder, ze kan ja en nee antwoorden. Nee is nee, daarmee moet je het doen.
Nee ik heb niets aan familie misschien heel raar misschien. Maar ik heb liever een goed stel vrienden dan een familie waarbij alles van 1 kant komt. Mijn kinderen tja af gezien van een opa oma en oom en misschien ooit een tante hebben ze ook geen familie. Jammer ja misschien wel maar anderzijds de hele familie laat nooit iets horen. Geen kaartjes etc voor verjaardagen of zelfs maar op kraamvisite. Als ik dan kijk naar mijn beste vriendin die stond na 1,5 te hyperen in het ziekenhuis
Ik en mijn vriend werken allebei onregelmatig, ook nachtdiensten. Het komt soms voor dat ik mijn zoontje dag en nacht weg moet brengen. Om die reden dus al regelmatig bij mijn ouders of schoonouders laten slapen. Hij is nu ruim 15 maanden en is twee keer uit logeren geweest omdat we samen een bruiloft hadden en een ander feestje.
Onze zoon was pas 3 weken thuis (na 8 weken ziekenhuis na z'n geboorte) toen hij voor het eerst uit logeren ging. Man wat heb ik me schuldig gevoelt. Maar ik kon niet meer. Mijn lieve moeder woont een straat verder. Hij is daar vaak geweest. Eerst af en toe zodat wij een nacht konden bijtanken. Vervolgens als ik en man een feestje hadden of iets. Dochter kreeg lang volledig bv en zij ging pas uit logeren toen ze wat ouder was en ik ook wat kolfvoorraad op kon bouwen. Vanaf een maand of 8 denk ik. Tsja, met 2 slechte slapers was het soms nodig.. Inmiddels gaan ze zo 1x per 2 maanden uit logeren bij mijn ouders/schoonouders als wij iets hebben. Dat vinden ze allemaal leuk
Dochter is nu volgens mij 5x uit logeren geweest, voor het eerst toen ze bijna 1 was. En alleen bij opa en oma en broer en schoonzus. Bijvoorbeeld als we daar verjaardag hebben leggen we haar daar in bed en komen we haar de volgende ochtend weer halen. Onze dochter kan er slecht tegen als ze uit bed wordt gehaald dus dan laat ik haar liever slapen. Daarnaast zijn we lekker een nachtje weg geweest en onze dochter had het super bij opa en oma. Ik vind het juist erg leuk dat het zo kan.
Misschien 4 keer per jaar. En alleen in schoolvakanties. Mijn man en ik gaan ieder 2 maanden op date en dan heb ik genoeg oppasmogelijkheden (oma's, zusjes/broers) om thuis op te passen en komen we rond midden nacht thuis. Logeren wilt de oudste nu wel steeds vaker (ze is 6 jaar overmorgen) en dat mag ook van mij. Ze geniet er zo van. Even alleen bij opa/oma of tantes. Jongste nog niet zo en dat hoeft ook nog niet.
Dit bedoel ik dus. Ik geef mijn kinderen weleens uit handen omdat ik het HEN gun om hechte band op te bouwen met HUN familie (die bestaat ook uit meer mensen als papa en mama), en niet omdat wij perse tijd voor onszelf willen. Dat is meestal ook niet eens van toepassing, omdat hier bijna nooit alle drie kinderen tegelijk naar opa en oma gaan. Mijn zoontje gaat bijv komend weekend met zijn opa vissen, daarna vis eten, en blijven slapen. Die ervaring voor HEM is echt niet uit belang van mij en mijn man. Onze dochters blijven namelijk gewoon thuis.
Volgens mij is 't niet zo gek veel. Maar ik denk, veel belangrijker is: als jullie kinderen, jullie zelf en degene die oppast hier helemaal geen probleem mee hebben, is het toch prima? Hier helaas weinig logeer mogelijkheden en dat vind ik op zich wel jammer, omdat ik zelf vroeger ook wel eens uit logeren ging en dat echt heel erg leuk vond. Maar dat was eerlijk gezegd wel pas na mijn 4e jaar ofzo.
de oudste van 4,5 is nu 4 keer wezen logeren, 3 keer vanwege een bruiloft en 1 keer voor de lol Binnenkort gaat ze bij de andere opa en oma voor de lol. Ik vind het zelf helemaal niks...heb ze liever in hun eigen bed, maar heb mij van begin af aan voorgenomen dat wanneer ze er zelf omvragen ik hen daarin niet ga belemmeren. Dus als ze vraagt of het mag, kan ze gaan. De jongste gaat voorlopig eeeeeecht nog niet