Ik denk ook dat het hier te maken heeft met het feit dat er niet naar ons geluisterd word. Ik heb er geen zin in dat er niet naar onze regels geluisterd word en de kinderen vol gestopt worden met rotzooi als snoep koek vette meuk en pakjes drinken. Of veelste laat op bed gaan 1900 uur is de regel. Mijn kids vragen er niet om en willen zelfs niet bij opa en oma blijven als we daar zijn. Voor mijn meer als genoeg redenen om ze gewoon lekker thuis te laten slapen.
Hier ook zon 3x per jaar ofzo.. Schoonouders zijn er niet meer en mijn moeder is chronisch ziek waardoor de zorg van kleindochter zwaar is. Samen met mn pa redden ze het wel, maar daardoor proberen we de uitjes wat te beperken. Straks kan ze ook evt. bij haar oom en tante blijven logeren, als zij dat ook leuk vinden
Dus opa en oma waarderen jullie regels niet ... Is dat het probleem zeg maar? Ik snap wel dat het frustrerend is maar als het nu eens 1x per jaar voorkomt dat ze wel snoep krijgen en later naar bed gaan ... Is dat nu zo'n ramp. Gaat het dan om het feit dat je (schoon) ouders niet doen wat jij wilt of gewoon dat je het niet goed vindt dat ze ergens anders slapen?
Je hebt gelijk hoor, is niet jouw probleem. Mijn moeder heeft er ook een handje van. Zegt altijd: mag ik niet mee? Tsja, wij vinden het ook leuk om als gezin wat te doen. En soms willen we iets samen doen of komt het zo uit. KIjk als ze niet wil of kan oppassen, prima. Lossen we t anders op, geen probleem. Met logeren ben ik vaak degene met een probleem, haha, dochcter en oma vinden het heerlijk. Scheelt misschien wel dat we mijn moeder bijna elke dag zien.
Ik heb de warmte van opa en oma vroeger gemist want ik had ze niet....kon nooit bij iemand anders slapen dan vriendinnetjes enz.... Dus onze meiden mogen wel bij opa en oma slapen als ze dat willen en hun dat goedvinden. Ik ben er trots op dat ze zo'n goede band hebben. En ja oma geeft soms ook wel eens te veel snoep...en gaat bij ze in bed liggen als ze gaan slapen om pas te vertrekken als zij slapen... Doe ik allemaal niet....maar daarom zijn ze opa en oma....die doen de dingen anders en doen toch net wat extra .. De meiden zijn gek op ze!
Wij zijn zelf van mening later naar ons als ouders geluisterd moet worden Maar ook dat een kind in zijn eigen bed moet slapen. Beide dus en zolang als ze zelf niet willen blijven bij opa en oma. Als ze het zelf aangeven kan ik er over denken maar ze willen het zelf niet dus waarom zou ik dan dwingen?
ik snap het punt van je moeder wel... ze bedoelt gewoon te zeggen, dat je met kinderen niet meer het leven kunt lijden als dat je daarvoor had. je kunt niet alles blijven doen en dan oppas vragen. je hebt voor een kind gekozen en zal daardoor wat dingen voor jezelf opzij moeten zetten. dat betekent niet dat je nooit eens weg mag natuurlijk, maar niet geregeld. bij ons is ook bijna altijd 1 van de 2 thuis. behalve als het echt niet anders kan...
Zou kunnen we komen maximaal eens in de twee weken bij opa en oma. En ze hebben er niet echt iets mee. Ze willen ook geen dagje daar zijn bijvoorbeeld.
Hier heeft ons mannetje al meerder keren gelogeerd bij mijn schoonouders.. een keer of 3.. en vrijdag gaat hij voor het eerst bij mijn ouder slapen.. Tja, ik heb nou eenmaal ook soms dingen waar hij niet mee naartoe kan.. en hij vind het helemaal gezellig bij opa en oma, en ik vertrouw ze blindelings
Schoonouders ouders kom ik helemaal niet. Ze zijn niet erg het zijn best lieve mensen maar ze respecteren onze keuzes voor de kinderen niet.
Maar dat mag toch..... Weet natuurlijk niet hoever ze hierin gaan. Maar laat je kids zelf een band opbouwen buiten de strubbelingen van jullie. Want als jullie zo'n instelling hebben over hun lijkt het me niet zo vreemd dat je kids dat meepikken.... Vooral als ze maar een opa en oma hebben....is het belangrijk dat ze wel een goede relatie hebben toch? Heb jij wel altijd een hoede relatie gehad met ze dan?
Ja hoor en nog steeds een goede band. Maar wij hebben keuzes gemaakt voor onze kinderen.qua ongezond eten en slapen en zijn daar strikt in. Natuurlijk ze mogen van mij best een zakje smoeltjes bijv als ze bij opa en oma zijn maar dan moet het ook klaar zijn. We hebben ze er wel eens een middag gelaten omdat ik naar het ziekenhuis moest en dat we ze ophaalden en ze de auto onderkotste omdat ze vanalles hadden gekregen. De kinderen waren gewoon misselijk dat lijkt mij ook geen goed teken. De band tussen opa en oma en de kinderen is goed hoor ze hebben geen aversie en we gaan ook wel een dagje samen weg. Maar dan zeggen beide kinderen dan papa en mama mee moeten.
Jammer dat opa en oma dan eigenwijs zijn..... Maar ik begrijp dat het voor iedereen zo goed is op deze manier ... Tja wat zou je dan veranderen he.
1x in de 2 maanden uit logeren gaan lijkt me niet bepaald wereldschokkend. Het zou mijn keus niet zijn, D is 14 maand en heeft nog nooit ergens gelogeerd. Maar ik vind het niet klinken als heel vaak hoor.
de 2 oudste gaan soms wel eens uit logeren bij opa en oma dat is eens in de 2 a 3 maanden de jongste wil dat nog niet is liever bij mama voor hun is al elk weekend naar papa n logeer partij zegt de oudste altijd hihi al is dat niet zo natuurlijk